افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک نگارین

جالب و خواندنی

کاشت مو به روش میکروگرافت

همه ما می‌دانیم که امروزه ریزش و کم پشتی مو به یکی از مشکلات اصلی بسیاری از مردم و حتی جوانان تبدیل شده است. امروزه با ظهور روش‌های به‌روز و پیشرفته کاشت مو، می‌توان طاسی و کم پشتی مو را به راحتی جبران کرد و با ایجاد تراکم مناسب، موهایی طبیعی ایجاد کرد. هر کدام از روش‌های کاشت مو برای افراد خاصی مناسب‌اند و همه آنها نمی‌توانند پاسخگوی همه افراد باشند. به طور کُلی روش‌های جدیدتر کاشت مو بهترین روش‌ها هستند، چرا که عوارض کمتری دارند و راحت‌تر انجام می‌شوند. میکروگرافت یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است که در این مطلب قصد داریم به این تکنیک بپردازیم. با کلینیک نگارین همراه باشید.

تاریخچه پیدایش میکروگرافت

طبق شواهد موجود ریزش مو و طاسی از آغاز حیات بشر وجود داشته و بسیاری از افراد همواره سعی داشته‌اند که روشی برای جبران این عارضه پیدا کنند. اما اولین تحقیقات درباره کاشت مو در ژاپن انجام گرفت و متخصصان توانستند روش‌هایی را برای کاشت مو پیدا کنند. در سال ۱۹۷۵ بسیار از پزشکان شروع به کاشت فولیکول‌های مو کردند که البته ریسک بالایی داشت؛ چراکه این روش به تازگی به ثبت رسیده بود و هنوز نمی‌شد از نتیجه آن اطمینان داشت. روش‌های کاشت مو به تدریج بهبود یافتند و رضایت متقاضیان بیش از پیش تامین می‌شد.

سال‌ها بعد روشی به نام میکروگرافت فراگیر شد که نتایج بسیار بهتری از سایر روش‌ها در پی داشت. این روش عوارض و خطرات  کمتری را شامل بیمار می‌کرد و موهایی طبیعی‌تر و زیباتر به او هدیه می‌داد. این روش تقریبا در اوایل دهه هشتاد میلادی محبوب شد و از آن پس روز به روز پیشرفت کرد. امروزه کاشت مو به روش میکروگرافت به یکی از روش‌های غالب در جهان تبدیل شده که نتایج آن همگان را شگفت زده می‌کند.

نمونه کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت به چه کسانی توصیه می‌‌شود؟

بسیاری از افرادی که دچار ریزش موی وسیع و شدید یا خفیف شده‌اند، می‌توانند از تکنیک میکروگرافت استفاده کنند. معمولا کسانی که شرایط زیر را دارند، می‌توانند از میکروگرافت استفاده کنند:

  • افرادی که موهای پر پشتی داشته‌اند اما دچار ریزش مو شده‌اند نتیجه بسیار خوبی از این روش می‌گیرند. چرا که این افراد بانک موی بسیار مناسبی دارند و می‌توانند نواحی کم پشت را جبران کنند.
  • افرادی که دچار ریزش ابرو یا ریش شده‌اند، می‌توانند از روش میکروگرافت برای درمان و ترمیم ابرو و ریش استفاده کنند. در سال‌های اخیر کاشت ابرو و ریش بسیار متداول گشته است.
  • کسانی که قبلا از سایر روش‌های کاشت مو استفاده نکرده‌اند، می‌توانند از این تکنیک بهره ببرند. معمولا کسانی که از سایر روش‌ها استفاده کرده‌اند رشد موی کمتری دارند و استفاده از این تکنیک به آنها توصیه نمی‌شود.
  • زنان و مردانی که بیش از ۲۵ سال سن دارند و ریزش مو در آنها قطع شده، نتیجه بهتر و واضح‌تری از کاشت موی خود دریافت می‌کنند.

البته بسیاری از کسانی که در میان گروه‌های قبلی دیده‌ نمی‌شوند، متقاضی انجام این عمل هستند. شما نیز اگر به این روش تمایل دارید، می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک معتبر و معاینه پزشک، شرایط خود را بسنجید. پزشک با شما مشورت می‌کند و با توجه به تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد، شرایط و زمان انجام عمل کاشت مو به روش میکروگرافت را برای شما مشخص می‌کند.

پزشکان متخصص کلینیک نگارین با داشتن ده‌ها سال تجربه ارزنده در زمینه کاشت مو همواره بهترین مشاوره را به شما متقاضیان عزیز ارائه می‌کنند و عمل را نیز به بهترین نحو انجام می‌دهند. بنابراین اگر مایلید که بدانید برای انجام کاشت مو به روش میکروگرافت کاندیدای مناسبی هستید یا خیر، بهتر است با مرکز کاشت موی نگارین تماس حاصل فرمایید. پزشک متخصص در یک جلسه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد و با انجام معاینات مختلف روش مناسب را برای شما انتنخاب می‌کند. در این جلسه اطلاعاتی مثل تعداد جلسات عمل، تعداد گرافت‌های مورد نیاز، هزینه تقریبی یا دقیق عمل و زمان مناسب کاشت مو را به شما ارائه می‌کند. برای آگاهی از روش‌های مختلف کاشت مو و نحوه انجام آنها به سایت نگارین مراجعه کنید.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

به طور کُلی در روش میکروگرافت از دستگاه‌های اتوماتیک برای برداشت و حتی کاشت موها استفاده می‌شود. مراحل تمام روش‌های کاشت مو شامل برداشت، آماده‌سازی و کاشت است که ممکن است در برخی روش‌ها تفاوت‌های جزئی نیز وجود داشته باشد. با ما همراه باشید تا به صورت مفصل به مراحل اصلی میکروگرافت بپردازیم.

  • مرحله برداشت مو

در این مرحله از روش کاشت مو میکروگرافت، از میکروموتورهای ظریف و کوچکی استفاده می‌شود که با دقت بسیار زیاد گرافت‌های مو را به صورت تکی استخراج می‌کنند. این مورد باعث می‌شود که گرافت‌های کمتری آسیب ببینند و بعدها تراکم مو بهتر باشد. این مرحله درد بسیار ناچیزی دارد اما بسیاری از افراد آن را به عنوان یک روش بدون درد می‌شناسند. گاهاً ممکن است در صورت لزوم از بانک‌ موهای مختلفی برای کاشت مو استفاده شود. مثلا اگر بانک موی ناحیه پشت سر شما ضعیف باشد، پزشک می‌تواند از موهای سینه هم در روش میکروگرافت استفاده کند؛ در واقع یکی از مزایای اصلی این روش همین است.

  • مرحله آماده‌سازی

بعد از برداشت گرافت‌ها از ناحیه بانک مو، فولیکول‌های مو را در یک مایع نگهدارنده که متشکل از سلول‌های بنیادی خود فرد است نگهداری می‌کنند. این کار باعث می‌شود فولیکولو‌های مو تقویت شده و ضخامت آنها بعد از مرحله کاشت افزایش یابد. همچنین گرافت‌های مو با استفاده از روش‌های خاصی آماده کاشت می‌شوند. اگر این مرحله به درستی طی نشوند احتمال ریزش موها بعد از کاشت مو وجود دارد؛ بنابراین اهمیت تخصص کادر جراحی در این مرحله بسیار زیاد است.

  • مرحله کاشت

در این مرحله ابتدا محل کاشت را با استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی سِر می‌کنند. سپس با استفاده از دستگاه ایمپلنتر میکروگرافت گرافت‌هایی که از قبل آماده شده‌اند را به محل مورد نظر پیوند می‌زنند. در این مرحله هیچ دردی حس نمی‌شود و خبری از خونریزی و احساسات منفی نیست. از آنجایی که در کاشت مو به روش میکروگرافت، گرافت‌ها به صورت دقیق و ظریف کاشته می شوند، تراکم بسیار بالاتری ایجاد می‌شود. ضمنا یکی دیگر از مزایای ظرافت این کار این است که جای زخم یا اسکار بر محل بانک مو و ناحیه کاشت باقی نمی‌ماند.

در این مرحله از کاشت مو اصلا از دست برای لمس گرافت‌ها استفاده نمی‌شود و آنها سالم می‌مانند و شانس موفقیت عمل بیشتر است. به طور کُلی روش میکروگرافت بسیار آسان است و در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. معمولا این عمل در اکثر متقضایان در یک جلسه انجام پذیر است.

کلینیک کاشت مو نگارین

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

همانطور که گفتیم این روش بسیار نوین و پیشرفته است و مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از مزایای روش میکروگرافت به شرح زیر می‌باشد:

  • با توجه به تجهیزات و دستگاه‌های اتوماتیکی که در این تکنیک کاربرد دارند، این عمل بسیار سریع‌تر از سایر روش‌ها قابل انجام است. به طوری که هر جلسه کمتر از ۲ ساعت زمامن می‌برد و اغلب افراد در یک جلسه درمان می‌شوند.
  • ظرافت و دقت عمل میکروگرافت باعث می‌شود تعداد گرافت‌های سالم و در نتیجه تراکم ایجاد شده به طور قابل توجهی افزایش یابد؛ به طوری که تراکم ایجاد شده در این روش گاها ۳ تا ۴ برابر بیشتر از برخی روش‌های دیگر است.
  • در این روش شکاف یا برش‌های عمیقی در ناحیه بانک مو ایجاد نمی‌شود و با توجه به این موضوع کاملا امن و غیرتهاجمی محسوب می‌شود. جای زخم و اسکار و خونریزی در این روش بدون معنی است.
  • کاشت مو به روش میکروگرافت دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد.
  • حالت موها بعد از انجام این روش بسیار طبیعی خواهد بود.
  • در این روش از آمپول برای بی‌حسی استفاده نمی‌شود و تنها از دستگاه‌های مخصوص برای ایجاد بی‌حسی استفاده می‌شود. نیدل سرنگ می‌تواند به ریشه موها آسیب وارد کند یا موجب حساسیت در پوست سر شود.
  • در این تکنیک نیازی به تراشیدن کامل موها نیست.
  • در میکروگرافت موها بسیار سریع‌تر رویش پیدا می‌کنند و حصول نتیجه بسیار سریع است. تکنیک استفاده از سلول‌های بنیادی در مرحله نگهداری به همین منظور انجام می‌شود.

هزینه روش میکروگرافت

در همین آغاز کار باید گفت که هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت اصلا مهم نیست و شما باید بیشتر بر کیفیت عمل تمرکز کنید. این روش از بسیاری دیگر از روش‌ها بهتر است و نتایج کاملا دائمی دارد. به احتمال بسیار زیاد شما دوستان عزیز تنها یک بار در طول زندگی خود برای کاشت مو اقدام می‌کنید و لازم نیست نگران هزینه باشید.

اما به طور کُلی باید گفت که هزینه کاشت مو به این روش به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد و رنج قیمتی بسیار پر نوسانی دارد. شدت ریزش مو و طاسی، تعداد فولیکول‌های لازم برای پیوند، کلینیکی که در آن اقدام به عمل می‌کنید و تخصص و تجربه پزشک در تعیین هزینه میکروگرافت موثر هستند. شایسته ذکر است که هزینه این روش در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر است.

کلینیک کاشت موی نگارین

کلینیک نگارین با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه کاشت مو و بهره‌گیری از متخصصان زبردست، یکی از بهترین مراکز کاشت مو در ایران به حساب می‌آید. این کلینیک با اولویت قرار دادن رضایت مشتریان، سعی می‌کند بهترین نتیجه را برای آنها فراهم کند. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان کلینیک کاشت موی نگارین، با شماره تماس کلینیک تماس حاصل فرمایید. توجه داشته باشید که یک عمل کاشت موی میکروگرافت موفق‌آمیز فقط در یک کلینیک تخصصی و با کیفیت انجام می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما در انتخاب پزشک و کلینیک خود دقت کافی داشته باشید. با تشکر.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *