افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مشکلات دندان و درد دندان در ایام نوروز

مشکلات دندان و درد دندان در ایام نوروز

  • اگر فرد به‌هنگام مسافرت دچار درد شود نشانه پوسیدگی است و بهتر است بلافاصله مسواک زده و از خوردن مواد شیرین خوددداری کند.

 

سیدعلی اصغر علوی در پاسخ به اینکه چه نکاتی در مصرف تنقلات نوروزی به‌ویژه شیرینی و آجیل باید از سوی کودکان و بزرگسالان برای حفظ سلامت دندانها رعایت شود، اظهار داشت: باید از خوردن شیرینی‌های چسبنده خودداری کرد زیرا به دندانها چسبیده می‌شود و اگر شخص پوسیدگی اولیه داشته باشد موجب درد در دندان فرد می‌شود و این مواد چسبنده با مسواک به‌خوبی تمیز نمی‌شود و  در دندان کودکان ماندگار می‌شود و منبع خوبی برای تغذیه میکروب‌های پوسیدگی‌زا می‌شوند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ادامه داد: چون دندان کودکان دارای خلل و فرج عمیقی است بنابراین پوسیدگی‌های بیشتری برای کودکان ایجاد می‌شود و در افراد مسن نیز ممکن است بعد از خوردن شیرینی‌جات چسبنده مثل تافی؛ باعث درآمدن روکش دندان‌های فرد شود.

علوی عنوان کرد: بهتر است آجیل‌های مغزدار مانند پسته و فندق را با دست پوست گرفت و هرگز از دندان برای شکستن فندق و پسته استفاده نکرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: اگر فرد به‌هنگام مسافرت دچار درد شود نشانه پوسیدگی است و بهتر است بلافاصله مسواک زده و از خوردن مواد شیرین خوددداری کند.

دکتر علوی عنوان کرد: اگر به‌هنگام مصرف آجیل، دندان دچار شکستگی شود بهتر است تکه شکسته را در آب جوشیده خنک گذاشته و در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه شود.

وی در خصوص سلامت دندان در ایام نوروز و مسافرت‌های نوروزی خاطرنشان کرد: همراه داشتن مسواک سفری که درپوش داشته باشد و خمیردندان و نخ دندان الزامی است و به هیچ عنوان از دندان‌ها به‌عنوان وسیله‌ای برای برش و یا خرد کردن مواد غذایی سخت مانند نبات, سوهان و لخت کردن سیم برق, بازکردن طناب و بندهای دور جعبه شیرینی استفاده نشود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *