افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مشکلات و بیماری های مو

رپورتاژ آگهی

مقدمه

امروزه عوامل بسیار زیادی در مشکلات و بیماری های مو تاثیر می گذارند. به دنبال این مشکلات، ریشه مو سست شده و دچار کم حجمی و ریزش می شود. ریزش مو می تواند تاثیر بسیار منفی در روحیه و اعتماد به نفس افراد بگذارد، همچنین زیبایی و جذابیت چهره افراد را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد. دلایل ریزش مو متعدد است و به طور کلی مشکلاتی برای مو به وجود می آورد که مختص سن و سال خاصی نیست و ممکن است در سنین مختلف اتفاق بیفتد. در این مقاله قصد داریم مشکلات و بیماری های مو و همچنین عوامل به وجود آمدن آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ریزش مو گویای مشکلات و بیماری های مو می باشد
ریزش مو گویای مشکلات و بیماری های مو می باشد

 

بررسی عواملی که در بیماری های مو تاثیر می گذارند

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که سلامت مو، وابستگی شدیدی به ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن دارد. اگر بدن شما دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد، بدون شک سلامت مو را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. یکی از دلایلی که باعث ریزش مو می شود، کمبود روی بدن یا همان زینک است. کمبود زینک در بدن می تواند به شدت در سلامت پوست و مو تاثیر منفی بگذارد.

متاسفانه امروزه بیشتر تغذیه ها مصنوعی و شیمیایی است. مواد غذایی که ما مصرف می کنیم، طبیعی و ارگانیک نیستند، به همین دلیل در بسیاری از موارد ویتامین های مورد نیاز ما تامین نمی شود و بدن به نوعی دچار قحطی زدگی می شود. علاوه بر زینک، ویتامین های گروه A، B، D و E در سلامت و رشد مو نقش مهمی دارند. بنابراین تغذیه نقش بسزایی در رشد و سلامت مو دارد. اما علاوه بر تغذیه و ویتامین ها عوامل دیگری نیز بر بیماری های مو و مشکلاتی که برای آن به وجود می آید، تاثیر می گذارد.

یکی دیگر از مواردی که بر سلامت مو تاثیر زیادی می گذارد، مراقبت صحیح از مو است. یکی از شایع ترین اشتباهات رایج در بین مردم، خشک نکردن مو پس از استحمام است. بسیاری از افراد بعد از استحمام موهای خود را شانه می کنند و اجازه می دهند مو آرام آرام خشک شود. باید به شما بگوییم این یکی از مواردی است که به شدت در بیماری ها و مشکلات مو تاثیر می گذارد؛ زیرا به مرور زمان باعث پوسیدگی ساقه مو و خورد شدن آن می شود. از طرفی دیگر زمانی که نور مستقیم و شدید آفتاب با ساقه مو برخورد داشته باشد، باعث به وجود آمدن بسیاری از بیماری های مو می شود. تمامی این عوامل می توانند در بیمار شدن موها و ناسالم بودن مو تاثیر بگذارند؛ اما در پی این عوامل چه مشکلاتی برای مو به وجود می آید؟ در ادامه با ما همراه باشد تا این مشکلات را برای شما عنوان کنیم.

موهای رنگ شده بیشتر دچار آسیب و بیماری می شود
موهای رنگ شده بیشتر دچار آسیب و بیماری می شود

موخوره یکی از شایع ترین مشکلات مو

موخوره را می توان یکی از شایع ترین مشکلات و بیماری های مو دانست که در هر سن و سالی به دلیل عدم مراقبت صحیح از مو رخ می دهد. در پی این مشکل، ساقه مو دچار آسیب می شود، اگر به پایین موهای موخوره دار توجه کنید مشاهده می کنید که مو به دو یا چند شاخه تقسیم شده است. زمانی که مو به چند شاخه تقسیم می شود، طی شانه کردن خرد می شود و همین موضوع باعث می شود تا ساقه مو به شدت نازک و شکننده شود. اگر موهای شما دچار موخوره شد، چاره ای به غیر از کوتاهی آن ندارید. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که چه عواملی باعث به وجود آمدن موخوره می شود؟ عوامل متعددی برای این مشکل وجود دارند که به شرح زیر است:

  • مشکلات گوارشی
  • رنگ و دکلره کردن مکرر موها
  • قرارگیری به مدت طولانی در معرض نور خورشید
  • عدم مراقبت صحیح از مو

اگر بدن شما دچار مشکلات گوارشی باشد، ویتامین های مورد نیاز مو به خوبی جذب نمی شوند و مو دچار بیماری می شود.

اگر شما به طور مکرر موهای خود را رنگ و دکلره کنید این کار باعث آسیب و خشکی بیش از حد مو می شود و در نهایت موهای شما را موخوره دار می کند.

اگر به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید موهای شما بسیار شکننده و آسیب پذیر می شوند و به اصطلاح موخوره می گیرند.

عدم مراقبت صحیح از مو می تواند مو را بیمار کند. یکی از مواردی که باید به شما توصیه کنیم، نحوه شستشوی مو است. هرگز در حمام ساقه موهایتان را مچاله نکنید. بسیاری از افرادی که موهای بلندی دارند، ساقه موهایشان را در کف سرشان جمع می کنند و سپس آنها را می شویند. باید به شما بگوییم این کار اساسا غلط است و هرگز نباید به این طریق موهایتان را بشویید. از دیگر نحوه مراقبت از مو می توان به خشک نمودن مو پس از استحمام اشاره کرد.

شوره سر نوعی بیماری مو

عدم سلامت پوست سر می تواند باعث بیمار شدن موها شود. معمولا پوسته پوسته شدن کف سر و به وجود آمدن دانه های سفید، در رشد و سلامت مو تاثیر منفی می گذارد. عوامل بسیار زیادی باعث به وجود آمدن شوره سر می شوند، که عبارتند از:

  • رطوبت
  • استرس
  • عدم توجه کافی به نظافت مو
  • عدم مراقبت صحیح از مو

هر کدام از عوامل بالا می توانند بر خارش و التهابات کف سر و در نتیجه بیمار شدن مو تاثیر بگذارد.

بیماری مرواریدی نوع دیگری از بیماری مو

بیماری مرواریدی یکی دیگر از بیماری های مو است. در این بیماری بخش هایی از کف سر متورم می شود و در این نقاط موها شکننده و ضعیف می شوند. عواملی که باعث به وجود آمدن این بیماری می شود به شرح زیر است:

  • اقدامات زیبایی مانند فر دائم، رنگ و دکلره مو
  • بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • بیماری های تیروئید
  • تغذیه نامناسب
  • استرس و اضطراب

سخن پایانی

عواملی که در بالا به آن اشاره کردیم باعث به وجود آمدن بیماری های مو می شود. شما می توانید با توجه به نوع مشکل و بیماری موهایتان به پزشک مراجعه کنید و سریعا موهای خود را درمان کنید. بسته به بیماری موی شما درمان های مختلفی توسط پزشک تجویز می شود. به عنوان مثال یکی استفاده از ماینوکسیدیل یکی از درمان های معمول برای پیشگیری از ریزش مو است. مو یکی از فاکتورهای بسیار مهم در زیبایی هر انسانی است و زمانی که دچار ریزش و بیماری شود، تاثیر منفی در زیبایی و اعتماد به نفس افراد می گذارد.

شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست کف سر
شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست کف سر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *