افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ایمپلنت دندان چیست؟

رپورتاژ آگهی

ایمپلنت دندان امروزه به عنوان یکی از روش های بسیار محبوب به منظور جایگزینی دندان های پوسیده یا از دست رفته به کار می رود. از این رو بسیار محبوب است که هم از نظر زیبایی ظاهری و هم از منظر کاربرد و استفاده در سطح بسیار بالایی قرار دارد. ظاهری بسیار طبیعی دارد زیرا در لابراتور بر اساس رنگ و شکل دندان های طبیعی خودتان ساخته می شود و کارکرد خیلی خوب آن به علت این است که بر خلاف دندان مصنوعی در داخل استخوان فک محکم می شود و هیچگونه لق زدنی ندارد. بنابراین نزد همه بیمارانی که نیاز به کاشت دندان دارند اولویت دارد.

اجزای ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت های دندان به طور کلی از سه جزء تشکیل می شوند. به ترتیب قرارگیری در داخل استخوان فک بخواهیم بررسی کنیم اولین مورد فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت است. این پایه از جنس تیتانیوم یا آلیاژی از تیتانیوم است.

زیرا تیتانیوم بسیار با بدن انسان سازگار بوده و به راحتی امکان پیوند با استخوان را برقرار می کند و همچنین میزان خوردگی و فرسایش بسیار پایینی دارد که همین امر یکی از علت های طول عمر بالای ایمپلنت دندان است. پایه شکلی مانند پیچ دارد.

پس از پایه قسمت بعدی که بر روی آن قرار می گیرد اباتمنت یا همان رابط است. از این رو به آن رابط گفته می شود که ارتباط دهنده پایه با روکش دندان است و همانند پلی این دو را به هم متصل می کند. قسمت نهایی نیز همانطور که گفته شد تاج یا روکش دندان است که منحصر به دندان های بیمار در آزمایشگاه تولید می شود و بر روی اباتمنت قرار می گیرد.

روند ایمپلنت دندان چگونه است ؟

ایمپلنت عموماً برای کسانی که دندان از دست رفته یا پوسیده دارند مناسب است. پس در صورتی که شرایط بالا شامل حال شما شود می توانید مشاوره ای با متخصص ایمپلنت در رابطه با کاشت ایمپلنت داشته باشید.

یکی از نکات مهمی که معمولاً کمتر به آن توجه می شود مراجعه به مرکز ایمپلنت برای انجام این کار است. زیرا هر چه متخصص با تجربه تر و ماهر تر باشد ، ریسک و احتمال بروز خطا یا شکست ایمپلنت کمتر می شود.

پس از مراجعه به متخصص و بازبینی دندان های شما توسط او ، در صورتی که مشکلاتی از قبیل کمبود استخوان فک ، دیابت ، ضعف سیستم ایمنی بدن یا کم بودن بهداشت دهان به علت مصرف زیاد سیگار وجود نداشته باشد قراری برای شروع ایمپلنت می گذارد.

در اولین جلسه باید فیکسچر یا پایه در داخل استخوان فک قرار گیرد. این ریشه قرار است که همان ریشه دندان جدید شما باشد. پس باید جایش ثابت و محکم باشد. برای شروع کار پس از بی حس کردن فک ، برشی بر روی لثه داده می شود تا دسترسی به استخوان فک میسر شود. سپس با مته حفره ای به اندازه پایه در داخل استخوان فک ایجاد می کنیم و فیکسچر را در داخل آن سفت می کنیم.

حال باید به استخوان فک مهلت دهیم تا با پایه پیوند برقرار کند و با رشدش آن را به طور کامل در بر بگیرد. برای این کار چند ماهی زمان نیاز است. بنابراین دوباره لثه را بخیه زده و می گذاریم این مدت بگذرد. پس از آنکه فیکسچر و استخوان پیوند برقرار کردند در مراجعه بعدی نوبت به قرارگیری اباتمنت می رسد.

دوباره برشی بر روی لثه ایجاد می کنیم تا به فیکسچر دسترسی پیدا کنیم و اباتمنت را بر روی آن قرار می دهیم. حال پس از بخیه دوباره لثه ، سر گرد اباتمنت که تاج باید روی آن قرار بگیرد از لثه بیرون می ماند و به راحتی به ما امکان قرار دادن روکشی که در طول مدت پیوند در آزمایشگاه تولید شده است را می دهد.

این روکش دقیقاً متناسب با دندان های بیمار تهیه می شود. بنابراین پس از قرارگیری در داخل دهان کاملاً طبیعی جلوه می کند. پس از اتمام کار توصیه ها و نکاتی که برای مراقبت از ایمپلنت باید رعایت شود ، توسط جراح به اطلاعتان می رسد و قرار ملاقاتی برای بررسی دوباره ایمپلنت گذاشته می شود.

مزایای ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان سراسر مزیت است. بیایید آن ها را با هم بررسی کنیم :

۱- ظاهری بسیار طبیعی و زیبا برای دهان و همچنین خودتان فراهم می کند. زیرا این روکش جدید دندان کاملاً شبیه دندان های خودتان در آزمایشگاه تولیده شده است و برای اشخاص دیگری که آن را می بینند کاملاً طبیعی جلوه می کند.

۲- با داشتن ظاهر و لبخند زیباتر اعتماد به نفس تان نیز به مراتب بالاتر می رود و بیشتر لبخند خواهید زد.

۳- قدرت تکلم و جویدن غذا را برایتان بالاتر می برد. تصور کنید با یک دندان اضافه تر جویدن غذا و صحبت کردن راحت تر است یا وجود جای خالی آن در میان دندان هایتان و همچنین این نکته را باید در نظر داشته باشید که همین جاهای خالی دندان های افتاده می تواند محل تجمع باقی مانده غذا ها ، باکتری ها و پلاک ها شود و باعث پوسیدگی سریع تر دندان های مجاور شود.

۴- طول عمر بالای ایمپلنت ها نیز زبان زد است. در صورت کاشت درست و مراقبت های صحیح از طرف خودتان دوام آن تا آخر عمر می تواند تضمین شود.

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای امروزه در کشور ما محبوبیت بالایی دارند. برند های ایمپلنت مختلفی نظیر SewonMedix ، Snuc ، Megagen ، DIO و بسیاری برند های کره ای دیگر در کشورمان استفاده می شوند. برای اطلاع از آخرین قیمت های ایمپلنت کره ای می توانید به سایت مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت کره ای

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان ها به فاکتور های متفاوتی بستگی دارند از جمله نوع برند ایمپلنت ، تجربه و تخصص کسی که ایمپلنت را برای شما انجام می دهد و وضعیت سلامت دهان و فک شما . برای اطلاع از قیمت ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *