افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قرص زینک می تواند خطر ابتلا به آنفولانزا را تا ۶۸ درصد کاهش دهد!

رپورتاژ آگهی

قرص زینک می تواند خطر ابتلا به آنفولانزا را تا 68 درصد کاهش دهد!

باتوجه‌به شیوع آنفولانزا و بیماری کووید به‌خصوص با شیوع این بیماری­ها در فصل زمستان، شاید عدم ابتلا به این بیماری‌ها غیرممکن به نظر برسد؛ اما طی تحقیقات اخیر با استفاده از مصرف مکملی قوی می‌توان بر این بیماری‌ها فایق آمد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و از ابتلا به این بیماری­ها پیشگیری نمود.

مطابق تحقیقات اخیرا انجام شده که در یکی از مجلات پزشکی انگلستان منتشر شده است، نشان می دهد مصرف قرص زینک در زمستان به‌منظور پیشگیری و عدم ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا و کووید ۱۹ مؤثر است.

روی از مواد معدنی موردنیاز بدن است که به فرایندهای مختلف بدن نظیر ساخت سلول‌ها، آنزیم‌ها، بهبود زخم‌ها و هضم غذا کمک می‌کند. زینک نقش مهمی در ایجاد DNA، رشد سلول‌ها، ساخت پروتئین‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده دارد و چون به رشد و تکثیر سلول‌ها کمک می‌کند، مقدار کافی از این ماده معدنی در دوران کودکی، نوجوانی و بارداری موردنیاز است.

محققان در تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که قرص زینک خطر ابتلا به بیماری‌هایی مشابه آنفولانزا را تا ۶۸ درصد کاهش می‌دهد. استفاده از ماده معدنی روی دوره ناشی از علائم بیماری را در حدود دو روز کاهش می‌دهد.

 بیماری سرماخوردگی از دیگر بیماری‌هایی است که قرص زینک سبب پیشگیری از ابتلا به آن می‌شود. ماده معدنی روی از گسترش ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کرده و مدت این نوع از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

قرص زینک می تواند خطر ابتلا به آنفولانزا را تا 68 درصد کاهش دهد!

استفاده از قرص زینک به‌تنهایی عوارض چندانی ندارد، اما در برخی اوقات منجر به حالت تهوع و تحریک دهان و بینی می‌شود.

 ماده معدنی روی مدت‌زمان ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که روی تنها برای افرادی که کمبود این ماده معدنی را تجربه می‌کنند مفید نخواهد بود و حتی در بدن افرادی که میزان کافی از این ماده معدنی را دارند مثمر ثمر خواهد بود.

کمبود این ماده معدنی مهم در بدن با علائمی چون کم‌شدن اشتها، رشد ضعیف کودکان و عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن همراه است. افرادی که کمبود بیشتری از ماده معدنی روی را دارند با علائم دیگری چون اسهال، حس بی‌حسی و بی‌حالی، ریزش مو و بهبود دیر زخم‌ها مواجه می‌شوند.

دکتر هانتز بیان می‌دارد که همچنان عدم‌قطعیتی در خصوص اثربخشی بالینی ماده معدنی روی، از نظر دوز مصرفی و راه‌های مصرف روی وجود دارد. به دلیل وجود این عدم قطعیت نمی‌توان بین ژل، قرص زینک و اسپری این ماده معدنی تفاوت و برتری قایل شد. اغلب فرمول‌های ماده معدنی روی از گلوکونات روی و یا استات روی استفاده می‌کنند، البته این به معنای بی‌تأثیربودن دیگر ترکیبات روی نیست.

آنچه که اهمیت دارد آن است که محصولات حاوی ماده معدنی روی به طور گسترده‌ای در دسترس است و علاوه‌برآن مقرون‌به‌صرفه و بی‌خطر هستند. از منابع غنی روی می‌توان به عدس، لوبیا، جو دوسر، آجیل سویا، زرده تخم‌مرغ، بادام هندی، گوشت گوساله، گوشت مرغ، تخمه کدو و … اشاره کرد. افراد می‌توانند به‌منظور تأمین میزان روی مورد نیاز می‌توانند از مکمل‌ها نیز استفاده کنند.

 استفاده از قرص زینک یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از مصرف غذا بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

البته لازم به ذکر است مصرف بیش از اندازه مکمل روی بالاتر از ۴۰ میلی‌گرم در روز نامناسب بوده و عوارضی چون درد معده، استفراغ و برخی مشکلات را به همراه خواهد داشت.

زینک ایکس مارت

قرص زینک می تواند خطر ابتلا به آنفولانزا را تا 68 درصد کاهش دهد!

باتوجه‌به اهمیت ماده معدنی زینک می‌توان این ماده معدنی را از مکمل زینک ایکس مارت تأمین کرده و از مزایای آن بهره برد.

 از بارزترین ویژگی‌های قرص زینک ایکس مارت می‌توان به مورد ذیل اشاره کرد:

  • افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید ۱۹: ماده معدنی زینک از طریق ایجاد تعادل در تعداد و عملکرد سلول‌های سیستم ایمنی به بهبود سیستم ایمنی و کاهش احتمال خطر ابتلا به این بیماری‌ها کمک می‌کند.

زینک بعد از آهن به‌عنوان دومین ماده معدنی مهم و حیاتی به شمار می‌رود. زینک در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی کرده و از این طریق خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون آنفولانزا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 قرص زینک ایکس مارت علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن در بهبود سلامت پوست، مو و ناخن، بهبود باروری در آقایان، کنترل خلق‌وخوی افراد، بهبود کیفیت خواب و تسریع در ترمیم زخم‌ها نیز مؤثر است.

شرکت نیکان فارمد مهر

شرکت نیکان فارمد مهر (nikanpharma.com) از شرکت‌های واردکننده دارو و مکمل‌های غذایی است. نیکان فارمد از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با واردکردن داروهایی معتبر از کشورهای انگلستان، چک و سوییس آغاز کرد. حوزه‌های دارویی که این شرکت پوشش می‌دهد متفاوت است.

 حوزه‌های مراقبت پوست و مو، سلامت بانوان و آقایان، مکمل‌های ورزشی، سلامت کودکان، استخوان و عضلات و … از جمله حوزه‌هایی هستند که نیکان فارمد در آن‌ها فعالیت می‌کند.

 این شرکت با در اختیار داشتن نیروهایی متخصص همواره به دنبال شناسایی نیازهای بازار، تحقیق و گردآوری آمار، بررسی محصولات جدید بازار جهانی و … است تا به‌عنوان شرکتی پیشرو در زمینه دارویی به تأمین نیازهای دارویی مردم کشور بپردازد.

۱ نظر

  1. مطالب این سایت همیشه جزو بهترینهاست ممنون از اینکه برای مخاطبتون وقت میذارین

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *