افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش کاشت دندان ایمپلنت

رپورتاژ آگهی؛

روش کاشت ایمپلنت روشی بسیار مطمئن و قوی برای جایگزینی دندان های ازدست ‌رفته می باشد. البته تفاوت ایمپلنت و دندان طبیعی وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم اما با این حال هیچ یک از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته با روش ایمپلنت قابل قیاس نمی باشد.
حدود ۳۰ سال است که ایمپلنت‌های دندانی برای افرادی که دندان‌های خود را ازدست‌ داده‌اند، و یا دندان غیرقابل نگهداری دارند مورداستفاده قرار می‌گیرند، به‌وسیله‌ی ایمپلنت‌های دندانی می‌توان بدون مشکل غذا خورد، خندید و زندگی کرد، یعنی کاربردی مانند دندان طبیعی دارند.
ممکن است تعجب کنید که چگونه ممکن است ایمپلنت‌های دندان آنقدر شبیه به دندان‌های طبیعی باشند. اما این موضوع به ‌سلامت فردی دندان، قدرت استخوانی و قدرت فعلی دندان‌های طبیعی بستگی دارد.
میزان قدرت استخوان فک می‌تواند باعث تقویت قدرت ایمپلنت شود، عملکرد ایمپلنت‌های دندانی معمولا مانند عملکرد دندان طبیعی می‌باشد، به‌جای ریشه‌ دندان، ایمپلنت‌های تیتانیومی که به‌وسیله‌ی جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند، جایگزین می‌شوند، باگذشت زمان، استخوان اطراف ایمپلنت در فرآیندی به نام بازسازی استخوان تشکیل می‌شود، میزان قدرت استخوان فک و توانایی استخوان‌سازی اطراف ایمپلنت بر روی قدرت و توانایی ایمپلنت تاثیر می‌گذارد..

روش کاشت دندان ایمپلنت

اجزای ایمپلنت عبارتند از فیکسچر، هیلینگ، اباتمنت و روکش دندان چینی که بیمار پس از مراجعه به متخصص ایمپلنت باید مراحلی را جهت اتمام کاشت ایمپلنت طی کند. در واقع ایمپلنت از یک پیچ فلزی و تاجی شبیه به دندان تشکیل شده است که برای ایمپلنت، پیچ را دراستخوان فک کار می گذارند. ایمپلنت، دندان مصنوعی است با استفاده از پیچ متصل به آن جایگزین دندان طبیعی خواهد شد.
ما در این مبحث به تفاوت ایمپلنت و دندان طبیعی می پردازیم.

این نکته را در نظر بگیرید که، کاشت ایمپلنت بهتر است که نزد فوق تخصص ایمپلنت انجام پذیرد.

تفاوت ایمپلنت و دندان طبیعی

  • تفاوت اصلی ایمپلنت و دندان طبیعی نحوه اتصال به استخوان می باشد. دندان های طبیعی جز استخوان نیستند بلکه آن را احاطه می کنند و بصورت طبیعی به استخوان متصل هستند در حالی که درپروسه ی ایمپلنت، کاشت کم کم به استخوان جوش خورده و سپس جزئی از آن می شود. این جوش خوردن و اتصال، خاصیت منحصر به فرد آلیاژ تیتانیوم، که ایمپلنت با آن انجام می شود، می باشد.

  • برخلاف دندان‌های طبیعی عملکرد ایمپلنت متفاوت است، در دندان‌های طبیعی حرکاتی در ریشه وجود دارد زیرا ریشه توسط ربات‌ها در لثه قرار می‌گیرد اما ایمپلنت نباید حرکت کند و در داخل استخوان محکم فیکس می‌شود، به همین دلیل در برخی موارد می‌گویند ایمپلنت‌های دندانی قوی‌تر از دندان‌ها هستند. راه صحیح و درست حفظ ایمپلنت‌های دندانی حفاظت از لثه و استخوان می‌باشد، به همین دلیل است که بسیاری از بیماران قبل کاشت ایمپلنت پیوند استخوان را انجام می‌دهند، تا استخوان را جهت پشتیبانی از ایمپلنت تقویت کنند.

روش کاشت دندان ایمپلنت

  • دندان طبیعی تا وقتی عمرمی‌کنند که خودش و بافت اطرافش سالم باشد و ایمپلنت تا هنگامی که پروتز و ایمپلنت با هم سالم باشند که در واقع پروتز و ترمیم مهم‌تراست.

  • دندان بر اثر هایپرمیا درد را نشان میدهد ولی در ایمپلنت معمولاً نشان قطعی درد نادر است با یکسری علائم دیگر متوجه می‌شوند.

  • بافت هم بندی متصل به دندان حدوداً  mm 07  بالاتر از استخوان قرار گرفته. التهاب اطراف دندان باعث پایین رفتن این بافت همبندی می‌شود و اتصال دندان به استخوان را تخریب کرده و استخوان را تحلیل می ‌برد. ایمپلنت چون بافت همبندی ندارد بنابراین یک سد محافظتی برای استخوان هم اطراف ایمپلنت وجود ندارد. بعد از تحویل پروتز معمولاً از دست رفتن استخوان اتفاق می افتد که به علت استرس های وارد شده است.

  • عمق پروب نشان دهنده سلامت گذشته و حال دندان طبیعی است. افزایش عمق نشان دهنده ی بیماری و تحلیل استخوان است. در ایمپلنت هم این سالکوس اطراف وجود دارد ولی ساختارش با دندان متفاوت است و مقاومت کمتری نسبت به پروب و نفوذ باکتری دارند بنابراین باکتری ها راحت تر از آن عبور می کنند.

  • بافت کراتینیزدندان را در برابر سایش ها مقاوم تر می کنند و استفاده از ابزار بهداشتی آسان تر می شود. درجات تحلیل لثه به این بافت مربوط است. وجود این بافت، اطراف ایمپلنت سود بیشتری دارد و نشان دهنده سلامت و شکست ایمپلنت است.

  • در بررسی های رادیو گرافی برای دندان در برسی ضایعات پوسیدگی ها و تحلیل استخوان کاربرد دارد. اما درایمپلنت دچار پوسیدگی وضایعات درمان ریشه نمی شود ولی میتوان تحلیل استخوان را مشاهده کرد. همچنین می توان زاویه را هم ارزیابی کرد.

  • شاخص خونریزی در اثر پروب مرتبط با التهاب است. بافت نرم اطراف ایمپلنت خون کمتری دارد بنابراین التهاب هم اطراف آن کمتر است.

چرا باید مراقبت های بهداشتی از دندان ایمپلنت انجام گیرد؟

یک نکته مهم را باید نظر گرفت که بعضی از افراد گمان می کنند چون روکش ایمپلنت پوسیده نمی شود نیازی به رعایت بهداشت آن نیست اما باید این نکته را بگوییم که تفاوتی میان بهداشت ایمپلنت و دندان طبیعی نمی باشد.
زمانی که باکتری ها روی تاج دندان ایمپلنت تجمع کنند به مرور باعث می شود ایمپلنت وابستگی و سازگاری خود را نسبت به استخوان از دست داده و یا عفونت و باکتری به لثه و دیگر دندان ها منتقل گردد و بنابراین خرابی و باکتری اولیه در دهان گسترش یابد. بنابراین از شباهت های دندان طبیعی و ایمپلنت آن است که هر دو با رعایت بهداشت عمر بیشتر و مفید تری خواهند داشت.

روش کاشت دندان ایمپلنت

مزایای ایمپلنت چیست؟

  • با وجود آن که دندان های طبیعی بسیار مقاوم هستند اما به هر علتی ممکن است از دست بروند و در این زمان می توان از ایمپلنت برای پرکردن جای خالی دندان طبیعی استفاده کرد.
  • افزایش توانایی برای جویدن و خوردن غذا
  • افزایش اعتماد به نفس

مانند هر عمل جراحی دیگر ایمپلنت می تواند منجربه عفونت، التهاب و درد گردد. اما متخصص ایمپلنت دندان به راحتی می تواند بامهارت و تجربه ای که دارد، این پروسه درمانی را مدیریت کرده و درمان را به خوبی انجام داد. در صورتی که دندان اصلی از دست می رود باید دندانی جایگزین آن شود تا به لثه و دیگر دندان ها فشار و آسیب وارد نگردد و برای انجام ایمپلنت توصیه می شود به بهترین متخصص ایمپلنت نیز مراجعه کنید تا نتایج خوبی را دریافت کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *