افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور دکتر بشم؟ | راهکار قبولی پزشکی در آرتان بورس تاپ

رپورتاژ آگهی

بسیاری از دانش آموزان ایرانی بزرگ‌ترین آرزویی که دارند این است بتوانند به رشته پزشکی دست یابند. در این مقاله سعی خواهیم کرد بهترین و راحت‌ترین راه برای دست‌یابی به این رشته را به شما توضیح دهیم تا با راه‌هایی که تا الآن نمی‌دانستید، قدم بزرگی برای رسیدن به پزشکی بردارید.

معمول‌ترین راه که بیشتر افراد فکر می‌کنند تنها راه است شرکت در کنکور سراسری ایران می‌باشد. برای قبولی پزشکی از طریق کنکور ایران باید صبح تا شب درس بخوانید، در کلاس‌های تقویتی و خصوصی مختلف شرکت کنید و کتاب‌های مختلفی برای هر درس مطالعه کنید؛ و بعد از همه این‌ها شاید شانس بیارید و در این رشته در یکی از دانشگاه‌های ایران قبول شوید؛ اما ما برای شما گزینه بهتر، راحت‌تر و مناسب‌تری سراغ داریم

نکته مهم: پیشنهاد ما به شما تحصیل رشته پزشکی در ترکیه است؛ اما چرا ترکیه؟ با دقت موارد زیر را مطالعه نمایید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های ترکیه آن‌قدر مزیت دارد که نمی‌توان به آن‌ها در یک مقاله اشاره کرد. از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل چنین رشته‌های پرطرفداری در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عضویت دانشگاه‌های ترکیه در معاهده‌های بولنیا، فارابی، آراسموس باعث شده است تا دانشجویان بتوانند به راحتی برای کار و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های سرتاسر دنیا اقدام نمایند.
  • رنکینگ‌های بالای دانشگاه‌های ترکیه در سطح جهان بخصوص در پزشکی
  • آسان بودن آزمون‌های ورودی نسبت به کنکور سراسری ایران
  • همسایگی ترکیه با ایران و نیاز نبودن به ویزا برای سفر به ترکیه
  • آب‌وهوای فوق‌العاده زیبای ترکیه برای زندگی و تحصیل کردن
  • توانایی کار کردن در ترکیه برای کسانی که تحصیلات خود را در این کشور ترکیه به پایان رسانند
  • اعطای خوابگاه‌های دانشجویی با هزینه و شهریه‌های کم
  • امکانات پیشرفته و مجهز بودن دانشگاه‌ها به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها
  • درآمد بسیار بالای پزشکان در ترکیه حداقل درآمد برای پزشکان عمومی ۱۰۰۰۰ لیر که معادل ۳۰ میلیون تومان ایران می‌باشد است.

اما سؤال مهم‌تری هست که در ادامه پاسخ خواهیم داد.

چطور دکتر بشم؟ | راهکار قبولی پزشکی در آرتان بورس تاپ

چگونه پزشکی ترکیه قبول شویم؟

رشته‌هایی مانند دندانپزشکی در ترکیه که برای خیلی ها سخت به نظر میرسند راه‌های قبولی یکسان و آسانی دارند. برای قبولی در این رشته‌ها باید در یکی از آزمون‌های یوس و یا اس ای تی شرکت نمایید. این دو آزمون مباحث کمتری نسبت به کنکور ایران دارند و همچنین سؤالاتشان نیز در کل ساده‌تر می‌باشد. در این آزمون‌ها بیشتر سعی می‌شود تا هوش ریاضی و منطق شخص مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد تا مطمئن شوند فرد از توانایی کامل برای یادگیری دروس برخوردار است. برای اینکه بتوانید از طریق این آزمون‌ها در رشته پزشکی ترکیه قبول شوید در آزمون یوس باید نمره بالای ۹۵ از ۱۰۰ و در آزمون اس ای تی باید نمره بالاتر از ۱۴۰۰ از ۱۶۰۰ را کسب نمایید. سؤالات آزمون یوس تشکیل شده از ریاضی، هندسه و هوش می‌باشد. سؤالات آزمون SAT نیز از درک مطلب، نگارش و ریاضی تشکیل شده است.

یکی از راه‌های دیگر برای قبولی (مخصوص کسانی که معدل بالا، سن کم و رزومه قوی دارند) بورسیه تحصیلی می‌باشد. زمان ثبت‌نام برای بورسیه از اواخر دی تا ۱ اسفند می‌باشد و فقط در این زمان می‌توانید برای بورسیه اقدام نمایید.

اما بهترین و راحت‌ترین راه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

یکی از مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای قبولی در دانشگاه‌های ترکیه (مخصوصاً دانشگاه‌های خصوصی ترکیه) پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های ترکیه است. به این صورت که در دانشگاه‌های دولتی برای اساتید هیئت‌علمی دانشگاه ظرفیت‌هایی اختصاص داده می‌شود. این اساتید می‌توانند آشنایان خود و یا هر شخصی را به‌عنوان ظرفیت استاد وارد دانشگاه کنند. آرتان بورس تاپ با چندین سال سابقه در امور تحصیل در ترکیه توانسته است با دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف در ترکیه به توافق رسیده و قراردادهایی برای اخذ پذیرش‌های ظرفیت استاد برای ایرانیان نماید.

پذیرش بدون آزمون برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی بسیار راحت‌تر است. به این صورت که خود دانشگاه اکثر دانشجویان خود را در تمامی رشته از پذیرش بدون کنکور می‌گیرد. یعنی با هزینه‌ای اندک پذیرش‌هایی با بورس‌های ۳۰ الی ۷۰ درصد به قبول‌شدگان اعطا می‌کند. قابل‌ ذکر است که سطح دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه بسیار بالاتر از دانشگاه‌های دولتی ترکیه است. از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه برای رشته پزشکی می‌توان به: دانشگاه مدیپل، دانشگاه کوچ، دانشگاه بزمی عالم، دانشگاه آجی بادام و … اشاره کرد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه به‌صورت زیر هستند:

  • عکس ۳ در ۴
  • اصل پاسپورت
  • ترجمه مدرک و ریزنمرات دیپلم و پیش‌دانشگاهی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *