افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاری برای تشخیص و رنج نرمال قند خون در حاملگی

  • دیابت در بارداری احتمال نقص در جنین را افزایش می دهد به خصوص اگر گلوکز خون در ده روز اول بارداری به خوبی کنترل نشود. افزایش قند خون همچنین باعث افزایش رشد جنین می شود بنابراین زایمان به سختی انجام می شود و احتمال آسیب به سیستم عصبی جنین وجود دارد.

 

دیابتی که در طول بارداری شروع می شود دیابت بارداری نامیده می شود. این مسئله در پنج تا نه درصد خانم های باردار در امریکا اتفاق می افتد. بارداری همچنین دیابت نوع یک و دو را تشدید می کند. مقدار بالای قند خون در طول بارداری برای مادر و جنین مشکل ایجاد می کند.

خطرات دیابت در بارداری

دیابت در بارداری احتمال نقص در جنین را افزایش می دهد به خصوص اگر گلوکز خون در ده روز اول بارداری به خوبی کنترل نشود. افزایش قند خون همچنین باعث افزایش رشد جنین می شود بنابراین زایمان به سختی انجام می شود و احتمال آسیب به سیستم عصبی جنین وجود دارد. احتمال سزارین جنین بزرگ زیاد است. جنینی که مادر دیابتی دارد در معرض مشکلات تنفسی، کلسیم خون پایین و گلوکز خون پایین است.

تشخیص دیابت در بارداری

دیابت … در حالتی تشخیص داده می شود که قند خون تحت دو آزمایش گلوکز افزایش یابد. اولین آزمایش، بین هفته بیست و چهارم بارداری و بیست و هشتم بارداری انجام می شود که شامل مصرف پنجاه گرم محلول قنددار  و بررسی گلوکز خون یک ساعت بعد است. اگر گلوکز خون بالای صدوسی میلیگرم بر دسی لیتر باشد، پزشک آزمایش دوم را تجویز می کند. در آزمایش دوم گلوکز خون هنگامی که ناشتا هستید اندازه گیری می شود و هر یک ساعت به مدت دو تا سه ساعت گلوکز اندازه گیری می شود. گلوکز ناشتا بالای نود و پنج، یک ساعت بعد بالای صدوهشتاد، دو ساعت بعد بالای صدوپنجاه و پنج و سه ساعت بعد بالای صدوچهل نشانه دیابت بارداری است.

رنج نرمال  قند خون در بارداری

برای خانم های باردار که مبتلا به دیابت نیستند، مقدار متوسط گلوکز باید بین شصت و نه و هفتادوپنج باشد. یک ساعت بعد از غذا خوردن باید گلوکز بین ۱۰۵- ۱۰۸ باشد. اگر قبلا دیابت داشته اید یا دیابت شما تشدید شده است، سعی کنید گلوکز را در پایین ترین حد نزدیک به نرمال نگه دارید. مطالعات نشان میدهد رنج قند خون نرمال  در بارداری باید در حالت ناشتا باید کمتر از ۹۵، یک ساعت بعد از غذا کمتر از ۱۴۰ و دوساعت بعد از غذا ۲۰۰ باشد.

ملاحظات قند خون در بارداری

بارداری زمان حساسی است هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیولوژی. حفظ قند خون در حالت نرمال از مشکلات زیادی جلوگیری می کند

 

منبع : اوما

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *