افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه قدرت باروری مردان با خواب

20140328154947cb-1

  • متخصصان باروری می‌دانند که تستسترون در باروری نقش مهمی داشته و اکثریت میزان انتشار تستسترون روزانه در مردان حین خواب رخ می‌دهد.

 

تحقیقات نشان می‌دهد خوابیدن خیلی زیاد یا خیلی کم می‌تواند بر قابلیت باروری‌سازی مرد در فرایند باردار شدن زن تأثیر بگذارد. به نظر می‌رسد که میزان مطلوب خواب بین ۷ تا ۸ ساعت در شبانه‌روز است.
از بین ۷۹۰ زوجی که در آخرین تحقیقات در این زمینه شرکت داشتند، محققان دریافتند که هم میزان کم خواب و هم میزان بالای آن – در واقع کمتر از ۶ ساعت و بیشتر از ۹ ساعت در شبانه‌روز – با کاهش احتمال بارداری در این زوج‌ها مرتبط بوده است.
در واقع با مد نظر قرار دادن ۸ ساعت خواب به عنوان نقطه معیار، مردانی که کمتر از ۶ ساعت و بیشتر از ۹ ساعت در شبانه‌روز خوابیدند، قدرت بارورسازی در آنها در ماه بعد ۴۲ درصد کاهش پیدا کرد. شاید بهترین توضیحی که بتوان درباره این مسئله داد، مسئله هورمونی باشد. متخصصان باروری می‌دانند که تستسترون در باروری نقش مهمی داشته و اکثریت میزان انتشار تستسترون روزانه در مردان حین خواب رخ می‌دهد.
تمامی زوج‌ها در این تحقیق کوشیدند تا باردار شوند. آنها به سؤالاتی درباره الگوهای خواب و این‌که مشکلات خواب دارند یا نه پاسخ دادند. تحقیقات نشان داد آن دسته از مردانی که بیش از نیمی از دفعات مشکلات خواب داشتند نسبت به مردانی که این مشکل را نداشتند کمتر توانستند شریک خود را آبستن کنند.
محققان می‌گویند که این احتمال وجود دارد که طول مدت خواب به خاطر سبک زندگی ناسالم، کم شدن میل جنسی و کم شدن رابطه جنسی باشد اما در تلاشند تا همه این عوامل را کنترل کنند. یکی از آنها در این زمینه می‌گوید: «اطلاعات بسیار کمی درباره این‌که خواب چطور بر قدرت باروری مرد تأثیر می‌گذارد در اختیار داریم. می‌دانیم که هر نوع استرسی می‌تواند بر این توانایی هم در زنان و هم در مردان تأثیر بگذارد.»
در تحقیقات دیگر مشخص شده است خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر نسبت به گوشت و چربی، منجر به بهتر شدن قدرت باروری اسپرم‌ها می‌شود. در واقع مردانی که وزن متعادل و سالمی دارند قدرت باروری آنها هم بهتر است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *