افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان عفونت لثه: از درمان خانگی تا مراجعه به دندانپزشک

رپورتاژ آگهی

از آنجایی‌ که لثه در دهان انسان یکی از اجزای بسیار مهم و ضروری است، درمان عفونت لثه نیز از اهمیت بالایی برخوردار شده است. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که لثه تنها یک بافت برای نگهداری کردن از دندان است اما باید بدانید که لثه فقط و فقط یک بافت نیست بلکه سلامت دندان‌های شما هم به سلامت همین لثه بستگی دارد. بنابراین، لازم است که بیماری‌های عفونی لثه را در سریعترین حالت ممکن برطرف کنید. ما در ادامه‌ی این مطلب می‌خواهیم در مورد درمان عفونت‌هایی که در لثه به وجود می‌آیند با شما صحبت کنیم و آنتی بیوتیک‌های لازم در جهت برطرف کردن عفونت لثه را هم برای شما معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

دندانپزشک برای عفونت لثه

درمان عفونت لثه

اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی‌دانید عفونت لثه چیست و برای درمان عفونت لثه، باید به کدام دندانپزشک مراجعه کنید؛ در ادامه با ما همراه باشید. عفونت لثه به تجمع باکتری‌ها و میکروب‌ها در بافت لثه گفته می‌شود که باعث متورم شدن لثه شده و درد در دندان و لثه را به همراه دارد. در واقع زمانی که باکتری‌ها به بافت لثه حمله می‌کنند، لثه برای دفاع از ساختار ایمنی خود نوعی واکنش را نشان می‌دهد که همین واکنش سبب به وجود آمدن برآمدگی در ساختار لثه می‌شود.

عفونت‌های لثه اگر به موقع درمان شوند، چندان خطر آفرین نیستند اما اگر بیمار در درمان عفونت لثه تعلل کند و این امر را به امروز و فردا بیندازد، باید بداند که ممکن است سلامت دندان‌های او نیز از بین برود و بافت لثه هم پوسیده شود. از این رو بسیاری از افراد به دنبال درمان خانگی عفونت لثه هستند. علاوه بر این، در مواقع حادتر درمان پزشکی عفونت لثه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

درمان خانگی عفونت لثه

امروزه افراد برای این که از هزینه‌های درمان پزشکی عفونت لثه در امان باشند، به درمان خانگی عفونت لثه روی می‌آورند. اگرچه درمان‌های خانگی برای چند ساعت می‌توانند درد دندان و لثه را کاهش دهند اما برای از بین بردن این عفونت‌ها چندان مؤثر نیستند. به همین دلیل توصیه‌ی ما به شما بیماران گرامی این است که در صورت بروز اختلالات این چنینی، حتما تحت نظر یک دندانپزشک به درمان بپردازید. با این حال، برخی از راهکارهای درمانی خانگی که سبب کاهش التهابات لثه شده و تورم آن را از بین می‌برند، عبارتند از:

استفاده ار محلول آب نمک برای درمان عفونت لثه:

نمک یکی از موادی است که خاصیت آنتی باکتریالی دارد.‌ به همین دلیل امروزه برای درمان عفونت لثه از آب و نمک کمک می‌گیرند. این محلول سبب تسکین درد می‌شود و التهابات لثه را نیز کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که میزان آب موجود در این محلول باید کمتر از میزان نمک آن باشد. به گونه‌ای که شوری این محلول حس شود. شما عزیزان اگر در هر روز دو یا سه بار محلول آب و نمک را بر روی لثه‌ی خود قرار دهید، پس از چند روز متوجه از بین رفتن التهابات خواهید شد.

استفاده از زردچوبه برای درمان عفونت لثه:

زردچوبه دشمن باکتری است به همین دلیل در درمان خانگی عفونت لثه به صورت گسترده به کار گرفته می‌شود. یک چهارم قاشق غذا خوری زردچوبه را با مقداری آب ترکیب کنید و آن را بر روی لثه‌ی خود قرار دهید. پس از مدتی تاثیر این دارو را مشاهده خواهید کرد.

درمان عفونت لثه

استفاده از روغن‌های گیاهی

اگر به عفونت لثه دچار شده‌اید، قرقره‌ی روزانه‌ی روغن‌های گیاهی را فراموش نکنید. این روغن‌ها هم یکی از موادی هستند که می‌توانند باکتری‌های تجمع یافته در لثه را از بین ببرند و به سلامت هر چه بیشتر لثه و دندان شما کمک کنند. حتما پس از قرقره کردن روغن گیاهی، از دهان شویه و مسواک استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین برای درمان عفونت لثه

امروزه تحقیقات مبتنی بر درمان خانگی عفونت لثه؛ نشان می‌دهد که جوش شیرین نیز می‌تواند عفونت‌ها را از بین ببرد. به همین دلیل، خوب است که از جوش شیرین همانند محلول آب و نمک استفاده کنید. این را بدانید که جوش شیرین علاوه بر این که عفونت را از بین می برد، در کاهش بوی بد دهان هم نقش زیادی دارد.

درمان پزشکی عفونت لثه

به دلیل این که امروزه درمان عفونت لثه با روش‌های خانگی چندان تاثیرگذار نیست، افراد در تلاش هستند که از درمان پزشکی عفونت لثه استفاده کنند. پزشک پیش از این که به درمان شما بپردازد، لثه و عفونت‌های لثه شما را معاینه می‌کند تا از شدت بیماری باخبر شود و متناسب با آن بهترین راهکارهای درمانی را برای تسریع روند بهبود، تجویز نماید.

جرمگیری کردن دندان و استفاده از دهان شویه از جمله اقداماتی هستند که اغلب پزشکان برای درمان بیماران خود انجام می‌دهند. در این روش‌های درمانی، عفونت‌ها را لثه خارج شده و لثه با مواد ضد عفونی کننده، ضد عفونی می‌شود. در مواقع که عفونت لثه بسیار حاد باشد و به دندان آسیب رسانده باشد، دندانپزشک مربوطه مجبور می‌شود که دندان را بکشد.

جراحی دندان عفونی

مواقعی وجود دارد که به کار گرفتن راهکارهای درمانی پزشکی و خانگی برای بیمار راه گشا نیست. از سوی دیگر، بیمار دوست ندارد که دندانپزشک، دندان او را بکشد. در این مواقع، باید از عمل جراحی دندان عفونی استفاده شود. در این عمل ابتدا از دندان مربوطه عکسبرداری می‌شود تا دندانپزشک بتواند بیماری را بهتر تشخیص دهد. در گام بعد، پزشک با استفاده از ابزارهای مربوطه به عصب کشی کردن دندان می‌پردازد و در نهایت هم قسمت برش خورده را با مواد مخصوص پر می‌کند. البته قبل از این که دندان جراحی شود، عفونت‌های موجود در اطراف دندان با استفاده از سرنگ‌های عفونت حال شده و در نهایت دهان فرد از هر گونه عفونت عاری می‌شود. به همین دلیل تاکید ما بر این است که پیش از انجام عمل جراحی، یک پزشک خوب را انتخاب کنید که تجربه‌ی بالایی داشته باشد و با تمامی نکات مهم در این زمینه آشنا باشد.

داروی عفونت لثه

یکی از دغدغه‌های اصلی برای کسانی که با مشکل عفونت لثه درگیر هستند، این است کخه برای عفونت لثه چه بخوریم. امروزه اغلب پزشکان دندان برای این که بیمار را به سریع‌ترین شکل ممکن درمان کنند، از آنتی بیوتیک‌ها که ما آن‌ها را با نام چرک خشک کن می‌شناسیم، استفاده می‌نمایند. البته این داروها باید به موقع، بر اساس تجویز پزشک و در کد متعادل استفاده شود تا فرآیند درمان را به خوبی به پایان برسانند. در غیر این صورت ممکن است بیماری‌های دیگری را هم به وجود بیاورند.

رایج‌ترین آنتی بیوتیک‌هایی که برای عفونت لثه استفاده می‌شوند تتراسایکلین‌ها (مانند مینوسیکلین یا داکسی سایکلین)، آموکسی سیلین، کلیندامایسین، مترونیدازول، سیپروفلوکساسین و آزیترومایسین هستند. اما به دلیل عوارض جانبی و خطر تولید باکتری‌های مقاوم به دارو، بیشتر آنها فقط برای عفونت‌های شدید لثه تجویز می‌شوند.

خون ریزی لثه چه زمانی خطرناک است؟

خونریزی لثه بسیار شایع است و به طور معمول جدی نیست. فرد ممکن است پس از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن متوجه مقداری خون شود که می‌تواند لثه‌های حساس را تحریک کند. شایع‌ترین دلیل خون ریزی لثه‌ این است که پلاک یا جرم در خط لثه جمع شده است. این مواد به باکتری‌ها اجازه می‌دهند در امتداد خط لثه رشد کنند و باعث ایجاد بیماری پریودنتال شوند که در این حالت خون ریزی لثه خطرناک تلقی می‌شود. اگر علائم این بیماری را دارید باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا سریع‌تر مشکلتان تشیص داده شود و درمان شروع شود.

مراجعه به دندانپزشک برای درمان عفونت لثه

ما در این مقاله شما را با درمان عفونت لثه آشنا کردیم؛ اما نکته حائز اهمیت این است که درمان‌های خانگی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها برای درمان عفونت لثه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ بنابراین در ادمه برخی از بهترین دندانپزشکان ایران را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

دکتر دندانپزشک برای درمان عفونت لثه در تهران:

دکتر سعید عسگری دندانپزشک تهران (اندودونتیست)

آدرس: تهران کلینیک مهر واقع در خیابان گاندی پلاک ۲۱

تلفن مطب دکتر سعید عسگری: ۰۲۱۵۷۸۳۶

وبسایت: https://www.instagram.com/mehrdentalclinic/

دندانپزشکان در شهر تهران: https://doctoreto.com/doctors/speciality/dentist/city/tehran

دکتر علی یزدانی جراح دندانپزشک تهران

تهران بلوار کشاورز کوچه شهید کبگانیان پلاک ۹

تلفن مطب: ۰۲۱-۸۸۹۶۲۶۱۵

وبسایت: https://zibadent.com/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/

دکتر دندانپزشک شیراز برای درمان عفونت لثه:

دکتر نادر توکلی دندانپزشک شیراز

شیراز – خیابان شهید فقیهی (صورتگر) بین تقاطع هدایت و معدل بین کوچه ۸ تا ۱۰

۰۷۱-۳۲۳۳۸۸۸۴

وبسایت: https://nobat.ir/doctor/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2/dr-rzdd/

دکتر شاپور عظیمی دندانپزشک کرمانشاه

آدرس: کرمانشاه، بلوار مصطفی امامی، بالاتر از چهارراه گلستان، نبش کوچه دکتر محمد کرمانشاهی

تلفن: ۰۸۳۳۸۲۵۰۷۵۱

وبسایت: https://doctoreto.com/doctor/dr-shapoor-azimi/GXXoLG/

دکتر سید ناصر حسینی هاشمی دندانپزشک در قم

قم خیابان دورشهر روبروی سینما تربیت ساختمان صبا

شماره تماس مطب: ۰۲۵-۳۷۷۴۹۹۳۳

وبسایت: https://membersearch.irimc.org/member/profile?id=63af6da8-66a7-4b85-b767-79e41364e9cf

دکتر علی توکلی دندانپزشک یزد (پاتولوژی فک و دهان)

آدرس: یزد، خیابان سلمان فارسی، روبروی مدرسه تفضلی، درمانگاه دکتر توکلی

تلفن: ۰۳۵۳۶۲۸۸۹۸۷

وبسایت: https://doctoreto.com/doctor/dr-ali-tavakoli/qgBbWZ

دکتر دندانپزشک در کرج برای درمان عفونت لثه:

دکتر مجید قریشی دندانپزشک کرج

آدرس کرج رجایی شهر فلکه اول ابتدای خیابان مطهری برج پارمیدا واحد۱۰۴

شماره مطب : ۰۲۶۳۴۴۸۹۶۰۲

دکتر مجید قیاسی دندان پزشک مشهد

آدرس:مشهد، بلوار احمدآباد، سه راه راهنمایی، راهنمایی ۲، پلاک ۱۱۰

تلفن: ۰۵۱۳۸۴۱۸۳۸۲

برای پیدا کردن و نوبت دهی اینترنتی از دندانپزشک برای درمان عفونت لثه؛ در شهرهای دیگر اینجا کلیک کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *