افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درس های مهم زندگی برای آموزش به کودکان

8 درس مهم زندگی که باید به کودکان آموزش دهید

 درس مهم زندگی کودکان

چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است شما بخواهید فرزندتان بداند و یاد بگیرد. به عنوان والدین شما همیشه می خواهید فرزندتان در تمام عرصه های زندگی مثل محبت و عشق ورزیدن ، مهربانی، شادی و موفقیت در زندگی رشد کند. شما از آنها می خواهید دیگران را دوست بدارند و در عین حال طوری رفتار کنند که توسط دیگران دوست داشته شوند.

قبل از ورود کودکان به دنیای بزرگ تر، شما والدین یک الگوی رفتاری برای تربیت کودک خود در خانه هستید.

بچه ها هرچیزی را به سرعت یاد میگیرند. آن ها همیشه به شما نیاز دارند تا مسیر درستی در زندگی دنبال کنند. اجازه دهید به عنوان یک مشاور و روانشناس کوک شما را راهنمایی کنیم تا به کودکان مسیر درست زندگی کردن را بیاموزید:

۸ درس مهم زندگی که باید به کودکان آموزش دهید

فراگیری مهارت های زندگی نه تنها کودکان را قوی می کند، بلکه آن ها را در مقابله با دنیای واقعی و زندگی در اجتماع آماده می سازد. درس های زندگی زیادی وجود دارد که شما والدین می توانید به کودکان خود در زندگی آموزش دهید. در این مقاله هشت درس زندگی که والدین باید به کودکان خود بیاموزند را به شما معرفی میکنم:

  1. تو سزاوار احترام و دوست داشتن هستی

شما باید به کودکان اجازه دهید آزادانه احساسات خود را بیان کنند. کودک خود را با علاقه و احترام به آغوش بکشید و به او بیاموزید متقابلا به شما احترام بگذارد. فرزندان اساسا والدین خود را به عنوان بزرگترین الگوی رفتاری زندگی خود در نظر می گیرند.

رفتار و کردار شما به عنوان والدین و آنچه از فرزند خود انتظار دارید، بر شیوه رفتار آینده او اثر خواهد گذاشت.

  1. چالش ها تو را قوی تر می سازد

شما باید به فرزندتان آموزش دهید که چالش ها و مشکلات زندگی او را قوی تر میکند و فرصتی برای رشد به عنوان انسانی بهتر به او میدهد. برای مثال زمانی که او در نقاشی و رسم چیزی مشکل دارد نباید برای حل مشکلش عجله کنید و باید اجازه دهید خودش مشکل را بفهمد و حل کند.

این اقدام به افزایش مهارت های زندگی کودکان کمک خواهد کرد. شما والدین می توانید ابزارهایی برای حل مشکلات برای کودک فراهم کنید. این کار میتواند او را تبدیل به شخص بهتری در زندگی آینده تبدیل کند.

  1. تو همان هستی که درباره خودت فکر میکنی

شما والدین هرگز نباید گفتگو و صحبت منفی راجع به خود در مقابل فرزندان داشته باشید. به عنوان مثال اگر یک اشتباه مرتکب شدید فورا به خود نگویید که  چقدر” تنبل ” یا “‌ خنگ ”  هستید. فرزند شما ممکن است شروع به تقلید از شما کرده و افکار منفی در مورد خود پرورش دهند.

  1. همه ما به عنوان یک انسان اشتباه می کنیم

شما باید به کودکان یاد دهید، گاهی اوقات روزهای بدی هم در زندگی ما هست و همه ما میتوانیم اشتباه کنیم. ما گاهی به خاطر یک اتفاق، ذهن و فکرمان درگیر می شود و این فقط به خاطر اختلاف عقاید ما انسانها با یکدیگر است.

  1. مهربان باش و دیگران را ببخش

به کودک یاد دهید اگر فردی یک اشتباه کرد یا مشکلی را به وجود آورد، به او کمک کنید. به کودکان اجازه دهید همیشه شاهد روابط سالم شما با دوستان و نزدیکان باشند.

به عنوان مثال به او نشان دهید، در روزهای بد زندگی چگونه از دیگران درخواست حمایت عاطفی کند و چطور به مشکلات و عواطف دیگران توجه نشان دهد.

  1. آموزش اهمیت تلاش و کوشش در زندگی به کودکان

زندگی همیشه سرگرمی و شادی نیست و در هرمرحله از زندگی چالش هایی است که برای حل آن باید سخت تلاش کرد. به کودکان آموزش دهید، چیزهای زیادی در زندگی وجود دارد که شما در زندگی انجام می دهید؛ نه به خاطر اینکه آنها را دوست دارید، بلکه به این دلیل که شما انتظار دستیابی به اهداف والاتری از انجام چنین کارهایی دارید.

نمونه ای از کارهایی که همیشه مورد علاقه و مطلوب نیستند و شما هنوز آن ها را به خاطر زندگی بهتر آینده در ذهن دارید انجام می دهید به کودک نشان دهید.

  1. تو هرگز نباید یادگیری رامتوقف کنی

به کودکان بیاموزید که ما هرگز نباید یادگیری را متوقف کنیم حتی در سن پیری. چیزهای بسیاری برای یادگیری در زندگی وجود دارد و ما چیزهای زیادی از تجربه های زندگی خود یاد میگیریم. همچنین شما باید یک معلم زندگی برای کودک خود باشید و علایق کودک را برای یادگیری چیزهای جدیدی در زندگی پرورش دهید.

  1. از دیگران تشکر و قدردانی کنید

شما باید کودکان را به بیان تشکر و قدردانی از کسانی که به او یا خانواده اش محبت و مهربانی می کنند تشویق کنید. به فرزندتان یاد دهید که او نسبت به خانواده و جامعه مسئولیت هایی دارد که باید به آنها پایبند و متعهد باشد.

علاوه بر مواردی که گفته شد، شما باید گاه گاهی به کودکان یادآوری کنید که والدین شما در مواقع لازم حامی شما هستند و به شما در صورت نیاز کمک خواهند کرد. از کودکان بخواهید در زندگی نگرش مثبتی داشته باشند تا وقتی با موانع و مشکلات زندگی مواجه شدند بتوانند به سادگی بر این مشکلات غلبه کنند.

این ها فقط توصیه های اندک اما مهمی بود که شما باید به کودکان آموزش دهید. آیا شما به عنوان والدین کودک توصیه های دیگری برای آموزش به کودکان در ذهن دارید؟ اگر نکات بیشتری برای یادگیری کودکان می دانید، نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *