افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره تعویض شامپو

9e9fdce60ddf8b51473e909f18321129

  • مشکلات مو و پوست سر نظیر شوره، چربی پوست سرو خشکی و زبری مو باید به صورت ریشه ای درمان بشوند و لازم به ذکر است که در میانشامپوهای مخصوص فقط شامپوهای ضد شوره خاصیت درمانی دارند و سایر شامپوها حاویموادی هستند که از پیشروی این مشکلات جلوگیری می کنند.

 

صداقت پیشه متخصص پوست و مو ؛ در خصوص زمان مناسب برای عوض کردن شامپوی سر اظهار داشت:شامپو یک ماده شوینده است و کار اصلی آن تمیز کردن و شست و شوی مو و پوست سر می باشدبنابراین اگر شامپوی مورد استفاده شما موهایتان را تمیز و خوش حالت می کند، نیازی نیست هرچند وقت یک بار شامپوی خود را تعویض بکنید و می توانید تا مدت ها از آن استفاده بکنید.

وی با بیان اینکه افراد دارای موی شوره دار، چرب و خشک بهتر است از شامپوهای مخصوصخود استفاده بکنند، تصریح کرد: این اشخاص باید با توجه به نوع موهای خود شامپوی مخصوصو مناسب را برای موی خود انتخاب بکنند، برای مثال برای رفع شوره سر باید از شامپوی ضد شوره و برای جلوگیریاز خشکی و شکنندگی مو بهتر از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده بشود.

وی اظهار داشت:بعضی از افرادی که از شوره سر رنج می برند و از شامپوی مخصوص موهای شوره داراستفاده می کنند، ممکن است بعد از مدتی شامپوی ضدشوره مورد استفاده آنها تاثیرخود را بر روی موها از دست بدهند و شوره سر باز گردد که در بعضی موارد مشکل اصلیفرد بیماری مربوط به پوست سر می باشد که به غلط شوره تشخیص داده شده و برای مدت کوتاهی به طور ظاهری مشکل فرد را برطرف بکند.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: مشکلات مو و پوست سر نظیر شوره، چربی پوست سرو خشکی و زبری مو باید به صورت ریشه ای درمان بشوند و لازم به ذکر است که در میانشامپوهای مخصوص فقط شامپوهای ضد شوره خاصیت درمانی دارند و سایر شامپوها حاویموادی هستند که از پیشروی این مشکلات جلوگیری می کنند.

صداقت پیشه افزود:سفارش می شود کودکان از شامپوهای مخصوص خود استفاده بکنند زیرا پوست و مویآنها بسیار حساس است و استفاده از شامپوهای مخصوص کودکان از بروز مشکلاتی نظیرسوزش چشم و حساسیت جلوگیری می کند.

وی بیان کرد:تقریبا بیشتر شامپوها در مواد تشکیل دهنده خود مشابه هستند، از این رو استفادهاز بیشتر آنها به جز شامپوهای مخصوص نتیجه یکسانی دارد و به همین خاطر توصیهمی شود که اگر شامپویی که استفاده می کنید با موهای شما سازگار می باشد نیاز به تعویض آن نیست.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *