افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه برای داشتن خانواده سالم باید بدانیم….

رپورتاژ آگهی

آنچه برای داشتن خانواده سالم باید بدانیم، آورده شده است. ویژگی هایی که خانواده سالم باید داشته باشد. خانواده جایگاهی است که به نیازهای اساسی انسان مثل غذا، مسکن، تحصیل، امنیت چه جسمی و چه جنسی پاسخ داده می شود و بستر مناسب برای رشد و شکوفایی اعضای خانواده را فراهم می کند.

نقش خانواده در جامعه چیست؟

خانواده نخستین جایگاه هستش که کودک در آن رشد پیدا می‌کند و تا دوران بزرگسالی او را تحت تاثیر قرار می دهد نقش والدین در سال‌های اولیه غیرقابل انکار است کودکان برای رشد نیاز به امنیت و آرامش محبت در یک خانواده سالم دارند.

آزادی در خانواده به معنای آزادی در دیدن، شنیدن، خواستن، صمیمیت است که باعث می شود که با فرزندان با وجود تفاوت ها نظر خود را بیان کنند.

از نظر مرکز مشاوره ستاره در خانواده سالم لازم نیست که همه افراد مثل هم فکر کنند شخصیت هر فرد متفاوت است وقتی یکی از اعضای خانواده دچار مشکل می شود بقیه اعضای خانواده به راحتی از آن رد نمی شود تلاش می کنند که مسئله را حل کنند.

آنچه برای داشتن خانواده سالم باید بدانیم....

برخی از اصول که در خانواده حاکم است:

  • وحدت در خانواده سالم
  • مادر در مرکز کانون خانواده است ست که باید فرزندان را دور هم جمع کرده اختلافات بین آنها را حل کند در واقع مادران این قدرت را دارند که همدلی را زیاد کنند.برای اینکه در جامعه وحدت وجود داشته باشد باید ابتدا ازضایعات خانواده وحدت داشته باشند وقتی که افراد خانواده مشکلات ودرگیری های شان را پیش دیگران ببرند نشان دهنده این است که در آن خانواده وحدت وجود ندارد.
  • عشق در خانواده سالم

همه اعضای خانواده باید به یکدیگر عشق بورزند زوج هایی که زندگی موفق دارند عشق و محبت در خانه آنها زیاد است که نقش مهمی می تواند در استحکام خانواده داشته باشد این محبت ها معمولاً بدون قید و شرط است و باعث می‌شود که اعضای خانواده مهمترین مسائل خود را هم در اختیار یکدیگر بگذارند.

برای ایجاد یک خانواده سال موفق لازم است که همه اعضا تلاش داشته باشند باید بدانید که خانواده سالم خود به خود ایجاد نمی شود و برای رسیدن به آن باید اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرید.

پیشنهاد مشاور: ۸ نکته حیاتی و مهم برای ارتباط موثر با همسر را بدانید.

آنچه برای داشتن خانواده سالم باید بدانیم....

مهمترین راهکارها که زمینه را برای ایجاد یک خانواده سالم فراهم می‌کند:

  • بین صمیمیت و نیاز به تنهایی تعادل ایجاد کنید

یکی از مشکلاتی که معمولاً خانواده ها امروزه با آن مواجه هستند این است که حد و مرزی  شخصی آنها وجود ندارد برخی از خانواده‌ها هستند که صمیمیت را این‌گونه تعریف می‌کنند که همه اعضای خانواده باید در کنار همدیگر باشند و اجازه داشتن هیچ حریم شخصی را ندارند در این خانواده‌ها والدین به شدت روی فرزندان کنترل می‌کند و اجازه هیچگونه تنهایی را به فرزندان خود نمی دهند اما برخی دیگر از خانواده‌ها هستند که با وجود این که در یک خانه زندگی می کنند اما رابطه آن ها بسیار سرد است آنچه که مهم است این است که بتوانیم بین تنهایی و صمیمیت حد و مرزی را قائل شویم بدانیم که گاهی اوقات افراد نیاز به تنهایی دارند و لازم نیست که بیش از اندازه روی افراد کنترل داشته باشیم.

  • عشق و علاقه خود را به موضوع خاصی مشروط نکنیم.

فرزندان خانواده را یک محیط امن می دانند و دوست دارند همیشه ازخواهر و برادر های خود و یا والدین احساس اطمینان داشته باشند خطاست و ممکن است اشتباهات بسیار زیادی بکند و این یک امر کاملاً طبیعی است اما اگر اذکار فردی ناراحت شدید و باعث خشم شما شد شما شد شخصیت او را زیر سوال نبرید و مهر و محبت خود را نسبت به فرد کم نکنید مثلاً برخی از خانواده ها از کلماتی مثل

« دیگر دوستت ندارم »«من مادر تو نیستم »«من پدر تو نیستم» استفاده نکنیم.

  • به نیازهای یکدیگر توجه کنید

اصلی‌ترین نیازها در خانواده برآورده می‌شود در خانواده‌هایی که به این نیازها پاسخ داده نمی‌شود از لحاظ جسمی و روانی دچار مشکل هستند و نمی توانند به مسیر خوشبختی  شکوفایی برسند برای همین لازم است که نیازهای همدیگر را بشناسید و برای برآورده کردن نیازها تلاش کنید

  • مسئولیت پذیر باشید

در یک خانواده همه اعضای خانواده باید وظایف خود را بشناسند و برای انجام دادن آن خود را موظف می‌دانند و نسبت به آن پایبند هستند این مسئولیت پذیری در زندگی، انسان را به موفقیت میرساند.

  • برای ایجاد یک خانواده سالم و صداقت را از یاد نبرید

صداقت با اعتماد رابطه تنگاتنگ ترکه نبود هر یک از آنها می تواند آسیب جدی به خانواده وارد کند بنابراین به خاطر بهانه‌های مختلف دروغ نگویید و صداقت را زیر پا نگذارید چرا که راه حل های بهتری وجود دارد.

  • اتعطاف پذیر باشید

هر خانواده قاعده و قوانین مربوط به خود را دارد که اعضای خانواده باید متناسب با این قوانین رفتار کند که به آرامش برسد باید اعضای خانواده بدانند که این قاعده و قوانین برای رسیدن به چه اهدافی است و این قوانین نباید خشک و غیر قابل انعطاف باشد که زمینه را برای اختلاف فراهم کند در که باید متناسب با شرایط انعطاف پذیر باشد و در صورت لزوم تغییر کند.

  • در عشق و فداکاری افراط نکنید

در همه خانواده ها عشق و فداکاری وجود دارد اما گاهی اوقات پدر و مادر از لذتهای خود میگذرندتو باعث خوشحالی فرزندانشان شود اما باید توجه داشت که زیاده‌روی در هر موضوعی به جای این که پیامد مثبت داشته باشد پیامد منفی هم دارد مثلا اگر والدین دائماً اشتباهات فرزندان خود را ببخشند و اجازه هیچ سختی را به آنها ندهند ناخواسته روحیه مسئولیت پذیری را از فرزندانشان می گیرند و آنها را موجوداتی وابسته می‌کند بنابراین باید در عشق و فداکاری حالتی متعادل داشته باشید.

آنچه برای داشتن خانواده سالم باید بدانیم....

  • نسبت به یکدیگر پذیرش داشته باشید

 قرار نیست که همه افراد و اعضای خانواده دارای ویژگی‌های یکسان باشند هر کدام از افراد دارای شخصیت متفاوت و منحصر به فرد هستند بنابراین باید آمادگی این تفاوت‌ها را داشته باشید.

  • در مورد افکار و احساسات خود با یکدیگر صحبت کنید

بسیار مهم است که همه اعضای خانواده در مواجهه با مشکلات با یکدیگر صحبت کنند و بدون اینکه از یکدیگر بترسند و احساس شرمندگی داشته باشد یا ترس از قضاوت داشته باشند  بتوانند در مورد مسائل و مشکلات به راحتی صحبت کنند و راه حلی برای مشکلات خود پیدا کنند.

  • افراد بی طرف را وارد دعوا های خود نکنید

بسیاری از خانواده ها درعواهای خود شروع به یارکشی می‌کنند و افراد را وارد رابطه خود می‌کنند مثلاً گاهی اوقات ممکن است وقتی که پدر و مادری با یکدیگر دعوا می‌کنند موضوع دعوای خود را به فرزندان خود انتقال بدهند و از آنها  بخواهند که  از آنها طرفداری کنند و این مشکلات زیادی را به همراه خواهد آورد.

شما به راحتی می توانید با مراکز برتر مشاوره خانواده کلینیک روانشناسی ستاره  تماس حاصل کنید، رزرو وقت با مشاور از طریق شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ و  ۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰ و ۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷ امکان پذیر است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *