افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تکنیک هایی برای کاهش سن ازدواج

تکنیک هایی برای کاهش سن ازدواج

  • نگرش دینی در جوار رشد تفکرات ساده زیستی در دختران و پسران جوان اولین مرحله کاهش سن ازدواج است چون در این حالت فرهنگ دینی جایگزین فرهنگ مادی می شود و از سختی های مسیر ازدواج کاسته می شود.

 

افزایش یافتن سن ازدواج یکی از جدی ترین آسیب هایی است که در کمین جوامع است. با یک حساب سر انگشتی بین سن ازدواج والدین و جوانان امروزی درخواهیم یافت که هرسال و با ورود نسل های جدید سن ازدواج نسبت به نسل قبل افزایش می یابد و این امر پیامد های خطرناکی را برای سلامت جامعه در پی خواهد داشت.

عوامل و راهبردهای کاهش ازدواج منوط به تغییر نگرش افراد به اهمیت ازدواج و رشد سبک و فرهنگ ساده زیستی اسلامی است، در بررسی عوامل کاهش سن ازدواج گفت و گویی با مریم قلعه نکی مشاور خانوداه به شرح زیر صورت گرفت.

 

عوامل افزایش سن ازدواج را چه می دانید؟

در افزایش سن ادواج عوامل مختلفی مانند عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موثر بوده که از مهمترین عوامل اجتماعی  می توان به تغییرات و تحول خانواده، گسترش شهرنشینی و افزایش سطح تحصیلات افراد می توان اشاره کرد ، از عوامل فرهنگی افزایش سن ازدواج می توان آرمان گرایی رویایی و یا ناشی از چشم و هم چشمی و کم رنگ شدن معنویات در زندگی دانست  و همچنین هزینه بالای زندگی و خواسته های فراوان خانواده ها از مهریه، جهیزیه ، خرید برای عروس و غیره نیز از عوامل اقتصادی کاهش ازدواج است.

راهبرد مناسب کاهش سن ازدواج چیست؟

نگرش دینی در جوار رشد تفکرات ساده زیستی در دختران و پسران جوان اولین مرحله کاهش سن ازدواج است چون در این حالت فرهنگ دینی جایگزین فرهنگ مادی می شود و از سختی های مسیر ازدواج کاسته می شود ، در مرحله دوم باید ملاک انتخاب همسر را از ملاک های ظاهری مثل مدرک،ثروت و مقام به ملاک های مقبول رساند تا جوانان از ازدواج به هنگام محروم نشوند.

گسترش فرهنگ حجاب و دوری از اختلاط های مضر و فساد انگیز بین پسران و دخترها و انحصاری نمودن تمتعات جنسی به خانواده و ازدواج می گردد که از فساد و راوبط نامشروع می کاهد و سن ازدواج  را نیز می کاهد.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *