افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا “تزریق بوتاکس در درمان میگرن” موثر است؟ ۷ مزیت مهم!

رپورتاژ آگهی

وجود علائم میگرن در بدن شما اگر بیش از ۱۵ روز در طول یک ماه باشد، شما به میگرن مزمن مبتلا شده‌اید. امروزه داروها و روش‌های مختلفی برای درمان و جلوگیری از میگرن وجود دارد که یکی از آن‌ها تزریق بوتاکس است. در واقع با تزریق‌کردن پروتئین تخلیص شده از کلستریدیوم بوتولینوم، سیگنال‌های شیمیایی موجود در اعصاب مسدود می‌شود که در نتیجه، شاهد فلج شدن عضلات هستیم.

به دنبال این اتفاق، روند گسترش این بیماری کاهش پیدا می‌کند و در ادامه، منجر به درمان آن می‌گردد. در این مطلب، درباره درمان میگرن از طریق تزریق بوتاکس صحبت می‌کنیم.

آیا

نحوه عملکرد بوتاکس جهت مقابله با میگرن

به طور معمول پزشک، بوتاکس را در نواحی کناره‌های فیبرهایی که با سردرد درگیر هستند تزریق می‌کند تا به پایانه‌های عصبی موجود ورود پیدا کند. در این فرآیند، روند انتقال درد متوقف شده و به مرور سردردهای نیگرنی کاهش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که ۲ هفته بعد از تزریق بوتاکس، کم کم نتایج خودشان را نشان می‌دهند. بر اساس گزارشاتی که وجود دارد، معمولاً بیماران پس از تزریق در همان روزهای ابتدایی، سردردشان به مقدار قابل‌توجهی کاهش‌یافته است و باگذشت زمان نیز این تأثیرگذاری بیشتر خود را نشان داده است؛ بنابراین افرادی که سردرد آن‌ها در طول یک ماه بیشتر از ۱۵ روز بوده با انجام این تزریق به نتیجه مطلوبی دست یافته‌اند و توانسته‌اند روند انتقال درد را متوقف کنند.

آیا می‌دانید مزایای درمان میگرن با بوتاکس چیست؟

درمان میگرن یا همان سردردهای عصبی مکرر، توسط بوتاکس، دارای مزایایی است که شما فقط در این روش از درمان برای میگرن می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

  1. پس از تزریق، شما شاهد بهبود ۵۰ درصدی در شدت میگرن و همچنین دفعات تکرار آن خواهید بود.
  2. پس از دو دفعه تزریق، این بوتاکس به مدت ۶ ماه ماندگاری خواهد داشت.
  3. کاهش شدت حملات
  4. به کمک این شیوه از درمان، کنترل درمان به‌ نوعی آسان‌تر می‌شود.
  5. وجود کمتر سردردها و همچنین گردن دردهای اولیه پس از تزریق
  6. افزایش تحمل محرک
  7. عملکرد بهتر و مؤثرتر بیمار پس از انجام این کار

آیا

چه کسانی می‌توانند بوتاکس را برای درمان میگرن تزریق کنند؟

در ابتدا باید به شما بگوییم که درمان میگرن با بوتاکس فقط برای میگرن مزمن توصیه می‌گردد

و در شرایط دیگر تأثیر چندانی ندارد. این تزریق در واقع برای کسانی مناسب است که ۶ ماه قبل از شروع درمان، بیش از نیمی از یک ماه را سردرد داشته باشند و حداقل ۸ روز آن با میگرن درگیر باشند.

  • افرادی که حداقل به سه داروی جلوگیری‌کننده از میگرن (پروپرانولول، آمی‌تریپتیلین، متی سرژید، پیزوتیفن، سیپروهپتادین یا توپیرامات) پس از تزریق حساسیت نداشته باشند و یا تحمل مصرف آن را داشته باشند.
  • کسانی که بیش از حد دارو مصرف می‌کنند تا سردرد خود را کنترل نمایند.
  • بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند و توسط پزشکان متخصص درمان شوند.

بررسی عوارض تزریق بوتاکس

مشکلات و عوارض ناشی از این تزریق بسیار نادر بوده و شایع‌ترین عوارض آن گردن درد و همچنین سفت‌شدن ناحیه تزریق است. این امکان وجود دارد که پس از تزریق کمی سردرد اولیه به وجود بیاید و یا همچنین در عضلات گردن و بالای شانه‌ها ضعف عضلانی موقت حس کنید که کاملاً طبیعی است. شما در صورت مشاهده این عوارض تنها با چند روز تحمل شاهد ازبین‌رفتن آن‌ها خواهید بود و به شرایط عادی جسمانی خودتان باز خواهید گشت.

علاوه بر این موارد در برخی از شرایط نادر سم بوتاکس ممکن است در ناحیه محل تزریق پخش گردد که در صورت وجود این اتفاق شما ممکن است این عوامل را حس نمایید:

  • وجود ضعف در عضلات
  • ایجاد برخی مشکلات در قسمت بلع
  • افتادگی پلک
  • بالارفتن ابروها
  • تغییرات جزئی بینایی

لازم به ذکر است که برای کاهش این گونه مشکلات و عوارض حتماً به یک پزشک متخصص و کارآزموده مراجعه کنید تا این عارضه‌ها به حداقلی‌ترین حالت ممکن خود برسند.

کلام آخر

همان‌طور که گفتیم مزایای درمان میگرن با بوتاکس در روش‌های درمانی دیگر، برای میگرن قابل یافت نبوده و تنها با تزریق بوتاکس روند درمان شما با این سهولت پیشرفت خواهد داشت؛ بنابراین اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید در مدت‌زمان کمتری نتیجه بهتری در درمان سردردهای خود دریافت کنید و روند درمانی راحت و بدون دغدغه داشته باشید، حتماً این روش را انتخاب کنید. یکی از معتبرترین مراکزی که بیش از ۱۶ سال در زمینه خدمات تزریق زیبایی فعالیت مغید داشته است، کلینیک تخصصی مهزیار است.

تمامی مراجعین این مرکز تخصصی از نتیجه رضایت کامل داشتند و برای سایر خدمات زیبایی و یا درمان میگرن با بوتاکس، رفع تعریق بدن با بوتاکس، این مجموعه را برای بار چندم انتخاب کرده ‌اند. درصورتی اطلاعات بیشتری چه درمورد درمان میگرن با تزریق بوتاکس چه دریافت خدمات زیبایی دارید، می‌توانید به سایت اصلی مهزیار مراجعه کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *