افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران ام اس از خوردن قهوه غافل نشوید

f621deeb-b4a0-49fd-9683-084585a7ace0

مطالعات زیادی برای پیشگیری از بیماری ام اس و راه های مقابله آن انجام شده است در این جا به این توصیه می کنیم بیماران ام اس از خوردن قهوه غافل نشوید با جزئیات کامل .

تحقیقی جدید یکی دیگر از فواید قهوه را آشکار ساخت: قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به فلج چندگانه را کاهش دهد.
تخمین زده می‌شود بیش از ۲.۳ میلیون نفر در جهان دچار فلج چندگانه (ام‌اس) هستند. این بیماری از نوع مزمن بوده و با سیستم عصبی مرکزی (مغز، ستون فقرات و عصب‌های بینایی) مرتبط است. ام‌اس یک بیماری خودایمنی است که در آن التهاب ناشی از سیستم ایمنی موجب آسیب دیدگی پوشش محافظ فیبرهای عصبی به نام میلین می‌شود. ام‌اس دارای علائم بسیاری است، اما شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از عدم تعادل و هماهنگی، تاری دید، ضعف شدید، لرزش و کرختی.
تحقیقات قبلی نشان داده بودند که مصرف قهوه ممکن است در محافظت در برابر دیگر بیماری‌های عصب‌شناختی از قبیل آلزایمر و پارکینسون مفید باشد. حال در یک پژوهش جدید، محققان به این نتیجه رسیدند که این نوشیدنی می‌تواند از افراد در برابر ام‌اس نیز محافظت کند.
برای رسیدن به نتیجه، دکتر «الن موری» از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، به همراه همکارانش داده‌های دو تحقیق جداگانه در مورد ارتباط بین مصرف قهوه و ام‌اس را تجزیه و تحلیل نمودند.
تحقیق اول در سوئد و بر روی ۱.۶۲۹ بیمار ام‌اس و ۲.۸۰۷ نفر به عنوان گروه کنترل و تحقیق دوم در آمریکا شامل ۱.۵۶۹ بیمار ام‌اس و ۱.۱۷۲ فرد سالم انجام گرفته بود.
هر دو تحقیق مصرف قهوه توسط افراد دارای ام‌اس را در ۱ و ۵ سال پیش از بروز علائم ام‌اس ثبت کرده بودند و در تحقیق سوئدی مصرف قهوه این افراد در ۱۰ سال پیش از آغاز علائم نیز ثبت شده بود. مقدار قهوه دریافتی بیماران دارای ام‌اس با افراد سالم گروه کنترل در موقعیت‌های زمانی مشابه مقایسه شد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه حداقل ۴ فنجان قهوه با کاهش ابتلا به ام‌اس مرتبط است.
پزشکین : بیماران ام اس از خوردن قهوه غافل نشوید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *