افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا بلیط‌های لحظه آخری ارزان است؟

رپورتاژ آگهی؛

اگر با هواپیما به سفر رفته باشید یا قصد خرید بلیط هواپیما را داشته باشید، یا اسم بلیط لحظه آخری را شنیده‌اید، یا با دیدن قیمت‌های آن تعجب کرده‌اید. این بلیط‌ها گاهی بسیار ارزانتر از، بلیط‌های سیستمی و چارتر فروخته می‌شوند. طبق تعریف، بلیط‌هایی که بدون توجه به کلاس قیمتی پرواز آن، با قیمتی پایینتر فروخته می‌شوند، بلیط پای پرواز یا بلیط هواپیما لحظه آخری هستند. سایت‌های زیادی در اینترنت برای فروش بلیط‌های لحظه آخری وجود دارد، که قیمت بسیار ارزانتری را برای پرواز به مقصد شما را ارائه می‌کنند. ارزانی این بلیط‌ها بدون علت نیست، برای کشف علت این ارزانی، ما را همراهی کنید.

چرا بلیط‌های لحظه آخری ارزان است؟

فصل‌های پرواز و بلیط لحظه آخری هواپیما

پروازهایی که شرکت‌های هواپیمایی به سمت مقاصد مختلف داخلی و خارجی برنامه‌ریزی می‌کنند، در ماه‌های مختلف سال بدون توجه به کلاس پروازی از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. این تغییر قیمت در بلیط هواپیما کاملا بستگی به میزان رفت و آمد مسافرین در بازه‌های زمانی خاص دارد. این بازه‌های زمانی که فصل‌های پرواز نیز نامیده می‌شوند، به سه دسته فصل بالا(پر مسافر) ،فصل متوسط( بین فصل بالا و پایین) و فصل پایین(کم مسافر) تقسیم بندی‌ می‌شوند. این تردد مسافرین به عوامل متعددی مثل تعطیلات، مناسبت‌ها، رویداد‌های ویژه، آب‌وهوا، وضعیت اقتصادی و ارزش پول شهر مبدا و مقصد بستگی دارد.

اصولا در فصل بالا، تعداد مسافرین بیشتر از تعداد صندلی‌های پرواز است، در نتیجه غالبا بلیطی برای فروش در لحظه آخر باقی نمی‌ماند، اما در فصل‌های متوسط و مخصوصا پایین، با کاهش تعداد مسافرین، تعدادی بلیط به فروش نمی‌روند. این عدم فروش بلیط‌ها به معنی پرواز با صندلی خالی است. زیرا پروازهای سیستمی از قبل برنامه ریزی شده‌اند، امکان تغییر برنامه پرواز وجود ندارد. انجام یک پرواز با صندلی خالی برای یک شرکت هواپیمایی نه تنها سودی به همراه ندارد، بلکه منجر به تحمیل هزینه به شرکت خواهد شد.

پس شرکت هواپیمایی برای جبران این ضرر تصمیم به فروش بلیط با حداقل قیمت در لحظه آخر خواهد گرفت تا خالی پرواز نکند. اگر قصد خرید بلیط ارزان لحظه آخری را دارید، یکی از راه‌های این کار شناخت فصول پروازی یک مسیر است.

چارتر کننده‌ها و بلیط‌ لحظه آخری

چارتر کننده، شرکتی است که تمام و یا قسمتی از صندلی‌های پرواز در مسیری را برای مدت زمانی مشخص اجاره می‌کند. آژانس مسافرتی، تورهای گردشگری و یا زیارتی، شرکتی دولتی و یا خصوصی برای سرویس دادن به مشتریان و کارمندان خود، تمام یا قسمتی از صندلی‌های پروازی را که از قبل برنامه ریزی شده است را خریداری می‌کنند و آن را به مشتریان و یا کارمندان (با قیمتی پایین،در ازای کسر از حقوق و یا پاداش) می‌فروشند. شرکت‌های هواپیمایی نیز، چون ضرری در صورت خالی پرواز کردن هواپیما متوجه آنان نخواهد شد، این معامله را با سود کمتر قبول می‌کنند.

در مواردی مانند آژانس‌های مسافرتی و یا تورها، که قصد کسب درآمد از خدمات مسافرتی خود را دارند، اگر تعداد مسافرهای جذب شده به تور، به حد نصاب نرسد، از راه‌های مختلف مثل ارائه پیشنهاد‌های ویژه سعی می‌کنند که تعداد مسافرین را به حد نصاب رسانده، تا ضرری متوجه شرکت نشود. اگر این شیوه‌ها جوابگو نباشد، یکی از این راه‌های نجات این شرکت‌ها برای جلوگیری از ضرر و زیان، فروش بلیط هواپیما در پای پرواز به قیمت پایین است. بنابراین بلیط لحظه آخری هواپیما ارزانتر خواهد بود.

با توجه به موارد بالا علت اصلی ارزان بودن بلیط لحظه آخری، جلوگیری از متضرر شدن، شرکت هواپیمایی یا چارتر کننده‌ها برای پرواز هواپیما با صندلی‌های خالی است.

چرا بلیط‌های لحظه آخری ارزان است؟

باید و نباید خرید بلیط ارزان لحظه آخری

خرید بلیط ارزان لحظه آخری، از نظر اقتصادی به معنی سفری ارزانتر است، اما توجه کنید که این خرید همیشه به نفع شما نیست. معمولا بهترین صندلی‌های هواپیما، حتی در کلاس‌های اکونومی قبل از فروش بلیط‌های لحظه آخری، فروخته می‌شوند، و صندلی‌هایی نزدیک به بال‌ها یا موتور باقی ‌می‌ماند.

خرید بلیط‌های لحظه آخری فقط در فصل‌های پایین و متوسط و یا روزهای وسط هفته ممکن است. پس با خرید این بلیط ارزان فستیوال‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر جاذبه‌ها را در مقصد از دست خواهید داد. همچنین اگر در روزهای تعطیل رسمی شهر مبدا، به سفر نروید، مجبور هستید که چند روز از روزهایی را که فرصت کار برای شما و مشتریان شما وجود دارد را تعطیل کنید و به سفر بروید و همین امر احتمالا باعث ضرر اقتصادی غیر مستقیم به کسب و کار شما خواهد شد و یا کارهای شما را به تعویق خواهد انداخت.

خرید بلیط لحظه آخری در شرایطی صحیح است، که شما کاری برای انجام دادن در آن بازه زمانی خاص ندارید و هدفتان فقط استفاده از امکانات عادی شهر مقصد، مثل زیارت، گردشگری، آب و هوا، غذا، دیدن دوستان و آشنایان و یا هر هدف دیگری است که توجیهی برای این سفر، در زمان‌های کاری فراهم کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *