افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از فواید نوشیدن آبجوی غیر الکلی

رپورتاژ آگهی؛

در صورتی که سایر مطالب سایت شمس را مطالعه کرده باشید، از خواص ماء الشعیر با خبر خواهید شد. آبجوی غیر الکلی در واقع همان ماء الشعیر است که در یخچال  همه ما یافت می شود. این نوشیدنی خوش طعم دارای خواص بسیار فراوانی بوده و به عبارتی دیگر دوای درد بسیاری از بیماری ها است. این نوشیدنی که از عصاره مالت یا جوانه جو تهیه شده است، دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است. نوشیدنی مالت نیز همانند ماء العشیر از عصاره مالت تهیه می شود. به طور کلی ماءالعشیر و نوشیدنی مالت بسیار شبیه به هم هستند در نتیجه از لحاظ خواص و ارزش غذایی نیز هردو در یک جایگاه قرار دارند. قبل از اینکه به شرح و تفصیل فواید نوشیدن آبجوی غیر الکلی بپردازیم، بهتر است که به طور مختصر با نحوه تولید این نوشیدنی آشنا شویم.

 نوشیدنی مالت نیز همانند ماء العشیر از عصاره مالت تهیه می شود.
نوشیدنی مالت نیز همانند ماء العشیر از عصاره مالت تهیه می شود.

آبجو و فرایند تولید آن

شاید بسیاری از افراد این نکته را ندانند که مراحل تولید ماء الشعیر بسیار پیچیده است. بیایید از همان اول شروع کنیم. جوی مخصوص ماء الشعیر باید دارای ویژگی های مخصوص به خود باشد. به عبارتی این دانه ها باید با دقت کامل از مزارع جمع آوری شده و میانگین وزن هزار دانه آن ۵۰ گرم و در صد پروتئین آن باید حداکثر ۱۲ درصد باشد. همچنین به دلیل اینکه عصاره مالت مورد استفاده در تهیه ماء الشعیر از جوانه جو تهیه می شود، جو های برداشت شده از مزارع باید دارای درصد جوانه زنی ۸۰ درصد به بالا باشند. پس از انتخاب و تهیه جو، نوبت به پاکسازی و تمیز کردن آن می رسد. جوهای نصفه و بی کیفیت معمولا جدا شده و برای خوراک دام و طیور به فروش می رسند اما جوهای سالم به سوله ها برده شده تا در زمان نیاز برای خیساندن به سالن های جوانه زنی انتقال یابند. پس از خیساندن جو و جوانه زدن آن به مقدار لازم، جوهای جوانه زده شده جهت پخت ابتدا آسیاب شده و سپس به تانک های پخت فرستاده شده و در زمان انجام این فرایند، با آب نیز مخلوط می شوند. در پایان محلول تولید شده به سردخانه انتقال یافته و برخی از مواد مخصوص به آن اضافه می شود و سپس در تانک های تولید ، با دی اکسید کربن مخلوط شده و آماده عرضه می شود.

شمس لیمو نعناع یکی از بهترین نوشیدنی ها جهت رفع تشنگی و عطش محسوب می شود
شمس لیمو نعناع یکی از بهترین نوشیدنی ها جهت رفع تشنگی و عطش محسوب می شود

آبجو و تاثیر آن در کاهش دمای بدن

آبجو یکی از بهترین نوشیدنی ها جهت رفع تشنگی و عطش محسوب می شود. این نوشیدنی دارای طبع سرد و تر بوده و در هوای گرم تابستانی همانند آبی بر روی آتش است .زمانی که بدن در اثر تعریق آب خود را از دست می دهد ، الکترولیت های آن نیز کاهش یافته و سیستم ایمنی دچار مشکل می شود. نوشیدن ماء الشعیر در این شرایط علاوه بر تامین آب بدن، مواد مغذی مورد نیاز را تامین می کند.

آبجو دشمن سلول های سرطانی

دانشمندان بر این باورند که مصرف آبجوی بدون الکل از پیشروی و رشد سرطان جلوگیری می کند. در آزمایشی که در سال ۲۰۰۵ انجام شد، دانشمندان تعدادی از موش ها را در معرض عوامل سرطان زا قرار دادند و پس از آن موش ها را به دو دسته تقسیم کردند و به دسته اول آب جو و به دسته دوم آب معمولی دادند. پس از مدتی موش های دسته اول مقاومت بیشتری از خود نشان دادند. در این آزمایش مشخص شد که ویتامین ها و ترکیبات موجود در آبجو مانع انتقال و پخش شدن سلول های سرطانی به سایر اعضای بدن شده است .

آبجو و پاکسازی بدن

در دیواره سلولی جو نوعی قند به نام بتا گلوکان وجود دارد و ساختار آن به گونه ای است  که موجب سم زدایی و پاکسازی بدن می شود . پس از خوردن آبجو، سم ها و مواد مضر درون بدن از طریق ادرار دفع می شود. این روند موجب می شود که کلیه ها نیز دارای عملکرد بهتری داشته باشند.

آنتی اکسیدان های موجود در نوشیدنی مالت شمس ، کمک زیادی به حفظ خاصیت کشسانی پوست می کند

آنتی اکسیدان های موجود در نوشیدنی مالت شمس ، کمک زیادی به حفظ خاصیت کشسانی پوست می کند

آبجو و بهبود عملکرد دستگاه گوارش

فیبر های محلول و نامحلول درون آبجو، کمک زیادی به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی می کند. همچنین ماهیت قلیایی این نوشیدنی موجب می شود که فشار وارده بر روی معده کمتر شود. در صورتی که به مشکلاتی مانند یبوست ، گاستریت و یا هموروئید دچار شده اید ، سعی کنید که ماء الشعیر و یا آبجو را امتحان کنید. این نوشیدنی کمک زیادی به شما خواهد کرد.

آبجو و سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در نوشیدنی آبجو ،  کمک زیادی به حفظ خاصیت کشسانی پوست کرده و از شل شدن و پیری آن جلوگیری می کند. سلنیوم نوعی آنتی اکسیدان است که امروزه قرص آن در بازار دیده می شود. با مصرف آبجوی غیرالکلی شما به راحتی می توانید این ماده ضروری را به بدن خود برسانید

آبجو بدون الکل فقط شمس

آبجو بدون الکل فقط شمس

تمامی موارد ذکر شده فقط  ویژگی های یک آبجوی طبیعی را نشان می دهد. کارخانه شمس با بیش از ۵۶ سال سال سابقه فعالیت، در حال حاضر تولید کننده بهترین نوشیدنی مالت  و ماء الشعیر است. در صورتی که تمایل دارید تابستان خنک و تازه ای را امتحان کنید محصولات شمس نظیر نوشیدنی مالت شمس و شمس لیمونعناع را از یاد نبرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *