افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بررسی علت جیغ زدن کودکان در سنین مختلف

  • اغلب یک مادر آگاه می‌تواند تشخیص دهد گریه‌های مختلف کودک زیر یک سال چه مفهومی دارد؛ به طور کلی گریه همراه با جیغ این کودک به دلیل اتفاقی است که برایش رخ داده و برای برقراری ارتباط با والدین خود به‌خصوص مادر جیغ می‌زند.

 

 

 نرگس احمدی کارشناس ارشد مدیریت آموزشی با اشاره به دلایل جیغ‌زدن بچه‌ها در سنین مختلف بیان داشت: معمولا در هر سنی جیغ‌زدن معنا و مفهوم متفاوتی دارد که در سنین زیر یک سال، جیغ‌زدن می‌تواند راه ارتباطی شیرخوار با مادرش باشد و در حقیقت کودک با این کار نشان می‌دهد خواهان ارتباط با مادر است.

 

این کارشناس ارشد مدیریت آموزشی گفت: بعد از ۳ تا ۴ ماهگی، این جیغ‌ها ممکن است همراه با گریه‌ باشد و معمولا کودک در زمان خستگی، گرسنگی، درد یا کثیف‌بودن پوشک جیغ می‌زند.

 

احمدی تصریح کرد: اغلب یک مادر آگاه می‌تواند تشخیص دهد گریه‌های مختلف کودک زیر یک سال چه مفهومی دارد؛ به طور کلی گریه همراه با جیغ این کودک به دلیل اتفاقی است که برایش رخ داده و برای برقراری ارتباط با والدین خود به‌خصوص مادر جیغ می‌زند.

 

وی بیان داشت: اما از سنین ۱۵ ماهگی که سخت‌ترین سن تربیت کودک است و به آن سنین نوپایی گفته می‌شود، کودک یک سلسله رفتار که آن را «قشقرق» می‌نامیم، بروز می‌دهد که این رفتار شامل جیغ‌زدن، فریاد کشیدن، پا به زمین کوبیدن، سر به زمین یا دیوار‌زدن همراه با گریه است.

 

این کارشناس ارشد مدیریت آموزشی در پایان گفت: قشقرق به پا کردن معمولا از سنین ۱۵ ماهگی شروع می‌شود و تا ۳ سالگی ادامه پیدا می‌کند و اغلب به منظور دستیابی به خواسته‌ای است که والدین در مقابل آن پافشاری می‌کنند؛ در این سنین جیغ به دلیل بیماری، گرسنگی و تشنگی نیست.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *