افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این نشانه ها کودک مبتلا به آنفلولانزا شده است

201571814441942a

  • علت اصلی بروز بیماری آنفولانزا، ویروس آنفولانزا است، که سه نوع آنفولانزای A، B و C را شامل می شود. شایع ترین فصل برای شیوع آنفولانزا از آذر ماه تا ماه بهمن می باشد. در این ماه ها کودکان شما بیشتر مستعد ویروس آنفولانزا و بیماری های دیگر خواهند بود.

 

اگر سیستم ایمنی بدن کودک شما قوی نباشد، در برابر هیچ کدام از بیماری ها مقاومت نخواهد کرد و در نتیجه به آسانی مورد حمله ی بسیاری از بیماری ها قرار خواهد گرفت. آنفلوانزا از جمله بیماری های شایع و شناخته شده ای است، که مشکل تمام کودکان بوده و هر کودکی حداقل یک بار به این بیماری مبتلا خواهد شد. برخی از کودکان به دلیل مقاومت کم بدنشان، مستعد ابتلا به آنفولانزا هستند و این بیماری در فصل زمستان به دلیل سردی و خشکی هوا در بین کودکان بسیار شایع می شود.
دانستن این که چه زمانی کودک شما به آنفولانزا مبتلا شده است، همچنین دانستن راه های درمان خانگی و صحیح این بیماری می تواند به شما در درمان سریع تر کودکتان کمک کند و کودک شما خیلی راحت تر از شر این بیماری رها شود.

 

علائم آنفولانزا در کودکان :

آنفولانزا به دلیل داشتن برخی از علائم مشترک با سرماخوردگی، می تواند با آن اشتباه گرفته شود. با این حال، شما در صورت دیدن نشانه های زیر در کودکان بیمار خود، باید با احتیاط برخورد کنید:
۱. تب شدید به خصوص اگر بالاتر از ۱۰۱ درجه باشد
۲. لرز
۳. خستگی و ضعف
۴. مشکل تنفسی
۵. سرفه و گلو درد
۶. آبریزش بینی
۷. درد بدن و سردرد
۸. استفراغ و درد معده
۹. اسهال
۱۰. بی اشتهایی
اگر شما هر یک از علائم معرفی شده را در کودک خود مشاهده کردید، ممکن است او مبتلا به آنفولانزا شده باشد. تب او به احتمال زیاد تا یک هفته ادامه خواهد داشت، هر چند سایر علائم، ممکن است با دارو و درمان مناسب، در زمان کوتاه تری از بین بروند.

چه عواملی باعث شیوع بیماری آنفولانزا در کودکان می شود؟

علت اصلی بروز بیماری آنفولانزا، ویروس آنفولانزا است، که سه نوع آنفولانزای A، B و C را شامل می شود. شایع ترین فصل برای شیوع آنفولانزا از آذر ماه تا ماه بهمن می باشد. در این ماه ها کودکان شما بیشتر مستعد ویروس آنفولانزا و بیماری های دیگر خواهند بود.
بیماری آنفولانزا بسیار مسری است و می تواند به راحتی از کسی که در حال حاضر حامل ویروس این بیماری است، به فرد دیگری سرایت کرده و او را مبتلا نماید. بنابراین، نگه داشتن کودکان خود دورتر از مبتلایان به آنفولانزا و محافظت کردن از کودک خود با تغذیه ی مناسب و به دور از عفونت ها، برای حفظ سلامتی او بسیار مهم است.

 

چگونه از بیماری آنفولانزا در کودکان پیشگیری کنیم؟

واکسن آنفولانزا بهترین درمان برای پیشگیری از این بیماری است. اگر بیش از شش ماه از زمان تولد کودک شما گذشته باشد، شما می توانیدکودک خود را یک بار در هر سال بر علیه این بیماری واکسینه کنید. واکسینه کردن بعضی از کودکانی که دارای علایم بیماری های مزمن مانند آسم هستند، نسبت به کودکان دیگر بسیار ضروری و لازم است.
شما همچنین می توانید برای جلوگیری از مبتلا شدن کودک خود به آنفولانزا، روش های پیشگیری زیر را دنبال کنید:
۱. دست های خود را قبل از انجام کارهای مربوط به کودک خود به درستی و با دقت بسیار بشویید، به خصوص اگر خود شما سرفه می کنید و یا مبتلا به سرماخوردگی هستید.
۲. در صورت مشکوک بودن به بیماری خودتان، چشم ها، بینی و دهان کودک خود را لمس نکنید. چون این کار می تواند باعث گسترش میکروب شده و از راه چشم، بینی و دهان به راحتی به کودکتان سرایت کند.
۳. تمام ظروفی که کودکتان در آن ها غذا می خورد، باید به درستی و دقت تمیز شود.
۴. همه ی لباس های کودکتان باید قبل از پوشاندن به او ضدعفونی گردد. حتی اسباب بازی های او هم باید به طور کامل هر چند وقت یک بار ضد عفونی شوند، تا از سرایت آلودگی، ویروس ها و میکروب ها به کودکان جلو گیری شود.
۵. سعی کنید اتاق کودکان خود را خشک و گرم نگه دارید. چون ویروس ها در چنین محیطی به سادگی امکان رشد نخواهند داشت، در صورتی که در مکان های مرطوب و سرد، رشد ویروس ها به راحتی انجام می گیرد.
برای درمان بیماری آنفولانزا در کودک خود چه کارهایی باید انجام داد؟
اگر این بیماری به موقع درمان نشود، می تواند به ذات الریه یا عوارض دیگر، که ممکن است بدن کودکتان برای پذیرش آن بیماری مستعد باشد، تبدیل شود.

 

راه های درمان کودک مبتلا به آنفولانزا :

۱. مطمئن شوید که کودک شما در دوران بیماری، استراحت و خواب مناسب وکافی داشته باشد.
۲. نوشاندن مقدار زیادی مایعات به کودکان در طول بیماری، به شستن درون بدن آن ها از سموم و ویروس ها کمک کرده و همچنین در حفظ آب بدن کودک با وجود تب شدید موثر خواهد بود.
۳. داروهای مناسب برای کودکان مبتلا به آنفولانزا، با توجه به سن آن ها تجویز می شود. تامیفلو رایج ترین داروی توصیه شده برای نوزادان است. اگر در این دوران از داروهای ضد درد مثل آسپرین به مقدار زیادی استفاده کنید، ممکن است عوارض جانبی جدی را در نوزادان ایجاد کند.
۴. قرص مسکن می تواند با تجویز پزشک برای کاهش درد بدن کودکان مورد استفاده قرار گیرد.
۵. اگر سن کودک شما از شش ماه گذشته و هنوز واکسن آنفولانزا را دریافت نکرده، حتما در اولین فرصت با پزشک او مشورت کرده کودک خود را واکسینه کنید. گاهی اوقات، واکسن آنفولانزا به صورت اسپری بینی به کودکان تزریق می شود.
۶. ازدستگاه های مکش برای خارج نمودن مخاطی که راه های بینی و گلوی او را بسته و نفس کشیدن را برای کودک شما سخت کرده اند، استفاده کنید.
۷. اگر کودک شما کمتر از شش ماهه است، اطمینان حاصل کنید که همه ی افرادی که در تماس با او هستند، واکسینه شده و هیچ کس مبتلا به آنفلوآنزا نباشد.

 

چه زمانی باید کودک مبتلا به آنفولانزا ، توسط پزشک ویزیت شود؟

زمان هایی که شما باید فورا با یک دکتر متخصص اطفال در مورد آنفولانزای کودک خود مشورت کنید، عبارتند از:
۱.کودک شما سرحال نباشد و نتوانید تب او را پایین بیاورید.
۲. استفراغ یا اسهال او قطع نشود.
۳. کودک شما مشکل تنفسی داشته باشد.
۴. نشانه هایی مانند تب و درد حتی پس از یک هفته در بدن او باقی بماند.
۵. رنگ پوست بدن کودک شما مایل به آبی شود.

در حالی که آنفولانزا خود یک بیماری بسیار جدی نیست، ولی می تواند به مشکلات جدی دیگری در نوزادان منجر شود. با توجه به علائم آنفلوانزا، اگر کودک شما در مرحله اول ابتلا به این بیماری و با در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی مناسب، همراه با مراقبت های پزشکی به موقع درمان شود، بهترین راه برای حفظ کودک شما از عوارض بعدی این بیماری خواهد بود.

برای کسب اطلاعات درباره عفونت سینه کودکان آنچه که باید درباره عفونت سینه در کودکان بدانید را مطالعه کنید.

 

منبع : مامانم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *