افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا دستمال مرطوب برای صورت ضرر دارد؟

رپورتاژ آگهی

آیا دستمال مرطوب برای صورت ضرر دارد؟

استفاده از دستمال مرطوب روشی ساده و بسیار رایج برای پاک کردن آلودگی، چربی و لوازم آرایشی از روی پوست صورت است. اما سوالی که به تازگی برای افراد زیادی پیش آمده این است که آیا دستمال مرطوب برای صورت ضرر دارد یا خیر؟

در این مطلب کنار شما عزیزان هستیم تا درباره فواید و عوارض دستمال مرطوب برای پوست صورت صحبت کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که از این محصول استفاده نمایید یا آن را به کلی کنار بگذارید. پس پیشنهاد می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

مزایا و معایب دستمال مرطوب

دستمال مرطوب حاوی تکه های کوچک پارچه یا پنبه ای است که به آب، مواد پاک کننده و گاهی الکل آغشته شده اند. درباره عوارض و فواید دستمال مرطوب برای صورت ابهامات بسیاری وجود دارد که البته بسته به ترکیبات به کار رفته در هر محصول متفاوت خواهد بود. در ادامه درباره این فواید و عوارض صحبت خواهیم کرد.

عوارض دستمال مرطوب چیست؟

قبل از اینکه به سراغ عوارض استفاده از دستمال مرطوب آرایشی برویم، باید تاکید کنیم که به هیچ عنوان نباید این محصولات را جایگزین شستشو با آب و شوینده کنید. چرا که دستمال های مرطوب برای استفاده موقت طراحی شده اند و استفاده مداوم و همیشگی از آن ها بسیار آسیب زا است.

از بین بردن چربی طبیعی پوست، بدترین عوارض استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

مواد شیمیایی مضر و خشن به کار رفته در دستمال مرطوب، موجب از بین رفتن سد اسیدی پوست و بر هم ریختن تعادل PH آن می‌شود. این مساله در دراز مدت موجب می‌شود با کم آبی، خشکی و کدری پوستتان مواجه شوید که درمان آن ها بسیار زمان بر خواهد بود.

آیا دستمال مرطوب برای صورت ضرر دارد؟

آسیب به پوست دور چشم، شایع ترین عوارض دستمال مرطوب برای پوست صورت

زبری دستمال مرطوب و مواد شیمیایی موجود در آن ممکن است باعث خشکی، قرمزی، التهاب و تحریک پوست حساس دور چشم شوند. بنابراین توصیه می کنیم فقط از دستمال مرطوب مخصوص چشم برای پاکسازی این ناحیه استفاده کنید.

عدم پاکسازی کامل پوست با استفاده از دستمال مرطوب

بر خلاف تصور عموم افراد جامعه، دستمال مرطوب هرگز قادر نیست به اندازه یک شوینده پوست را پاکسازی کند! حتی اگر بعد از استفاده از آن ها پوستتان کاملاً تمیز به نظر می رسد باید بدانید که منافذ آن حاوی مقادیر بالایی از ناخالصی ها هستند.

بنابراین با مصرف دائمی دستمال مرطوب در دراز مدت دچار مشکلاتی از قبیل جوش، بزرگ شدن بیش از حد منافذ و … خواهید شد. علاوه بر آن وجود این ناخالصی ها اجازه نمی دهد محصولات مراقبت از پوست به راحتی به عمق آن نفوذ کنند؛ در نتیجه اثربخشی آن ها کاهش محسوسی خواهد یافت.

لایه برداری بیش از حد پوست

اگر دستمال مرطوبی که از آن استفاده می کنید خشک و ضخیم باشد، روی پوستتان مانند یک لایه بردار عمل خواهد کرد. لایه برداری بیش از هفته ای دو بار پوست نیز سبب بروز خشکی، قرمزی، التهاب، حساسیت، سوزش و حتی بروز جوش در آن خواهد شد.

پیری پوست، بدترین عارضه دستمال مرطوب

با استفاده از دستمال مرطوب به تدریج آب و چربی طبیعی آن را از بین می برید که این مساله در کوتاه مدت شما را دچار لک و جوش می کند. اما باید توجه داشته باشید که با مصرف طولانی مدت از آن با مشکلاتی از قبیل چین و چروک، کدر و پیر شدن پوست خواهید شد.

آیا دستمال مرطوب برای صورت ضرر دارد؟

فواید استفاده از دستمال مرطوب

جالب است بدانید با وجواد معایبی که در بالا برای دستمال مرطوب ذکر کردیم؛ این محصولات محاسنی هم دارند که باعث شده تا به امروز مورد توجه افراد بسیار زیادی در سراسر جهان قرار بگیرند. در این بخش به معرفی این موارد می پردازیم.

ترکیبات مفید، مهمترین فواید دستمال مرطوب برای صورت

برخی از این محصولات دارای روغن های مفید مانند آرگان و نارگیل به همراه ویتامین E هستند که موجب رطوبت رسانی به پوست می شوند. علاوه بر آن وجود ترکیبات مفید در دستمال مرطوب می تواند موجب تسکین پوست تحریک شده، بازسازی آن و جلوگیری از پیری زودرس خواهد شد.

پاک کردن آرایش ضد آب

لوازم آرایشی ضد آب، اغلب به راحتی و با استفاده از شوینده از روی پوست و چشم پاک نمی شوند. در این مواقع می توانید از دستمال مرطوب های مخصوصی استفاده کنید که با داشتن روغن های مناسب به راحتی این محصولات را پاک خواهند کرد.

نتیجه گیری

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که آیا دستمال مرطوب برای صورت ضرر دارد یا خیر؟ امیدواریم با مطالعه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را در خصوص این محصولات بگیرید.

در نهایت نیز توجه داشته باشید که استفاده مداوم و همیشگی از دستمال مرطوب ممکن است منجر به از بین رفتن چربی طبیعی پوست، بروز التهاب، تسریع روند پیری پوست و … شود. پس توصیه می کنیم تنها در مواقعی از آن استفاده کنید که دسترسی به آب و مواد شوینده ندارید.

۱ نظر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *