افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا بدن ایمپلنت دندان را پس می زند؟

رپورتاژ آگهی

پاسخ به این سوال با توجه به شرایط جراحی، آلرژی بیمار به تیتانیوم، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و موارد دیگر می تواند مثبت باشد.

برای داشتن یک عمل جراحی موفق پایه ی ایمپلنت باید در استخوان فک سالم ایمپلنت شود و این کاشت دندان بعد از عمل جراحی با استخوان فک جوش بخورد.

چنانچه به دنبال معرفی دندانپزشکی حرفه ای مردمی در شرق تهران می گردید کلیک کنید.

آلرژی بدن به تیتانیوم

آیا بدن ایمپلنت دندان را پس می زند؟

در بدن برخی از بیمارانی که به جنس تیتانیوم حساسیت دارند احتمال پس زدن ایمپلنت وجود دارد چرا که جنس پایه ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده اما لازم به ذکر است که تیتانیوم از نظر بیولوژیکی ماده ای خنثی برای بدن محسوب می شود.

کمتر از یک درصد افراد بدنشان به تیتانیوم حساسیت دارد.

آیا راه حلی جایگزین برای افرادی که به تیتانیوم حساسیت دارند برای ایمپلنت وجود دارد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. تورم و احساس خارش در دهان و لثه و در برخی موارد از دست دادن حس چشایی از علائم آلرژی بدن به تیتانیوم می باشد که در صورت بروز باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید که ممکن است ناچار به خارج کردن ایمپلنت شما در صورت پس زدن از لثه باشد.

اما راه حل جایگزین برای افرادی که به ایمپلنت های تیتانیومی حساس هستند استفاده از ایمپلنت های سرامیکی می باشد.

دیگر دلایل شکست ایمپلنت دندان

آیا بدن ایمپلنت دندان را پس می زند؟

تنها حالتی که لثه ایمپلنت را پس می زند حساسیت بدن به تیتانیوم می تواند باشد. اما موارد دیگر شکست ایمپلنت دندان محسوب می شود که در اثر موارد زیر می تواند اتفاق بیوفتد.

اگر به دنبال متخصص دندانپزشک کودک می گردید میتوانید لینک را دنبال کنید.

بی تجربگی جراح

قبل از مراجعه به دندانپزشکی حتما تحقیقات دهان به دهان و تحقیقات اینترنتی با مطالعه نظرات کاربران درباره جراح مربوطه انجام دهید.

یک جراح موفق قبل از شروع به کار باید عکس سی بی سی تی بیمار را گرفته و او را به موارد جانبی همچون جراحی لیفت سینوس، پیوند استخوان و دیگر موارد آگاه سازد.

مراجعه به دندانپزشک بی تجربه می تواند مشکلات متعددی بار آورده و بیمار را دچار عذاب و آزار کند.

ندید گرفتن بهداشت دهان و دندان

توجه نکردن به بهداشت دهان و دندان یکی از دلایل شکست عمل ایمپلنت می باشد. وجود باکتری در استخوان فک بالا و پایین و نفوذ آن به محل جراحی در هنگام کاشت باعث شده که آن در اطراف ایمپلنت گسترش پیدا کند و موجب لق شدن و افتادن پایه ایمپلنت خواهد شد.

لذا پس از کاشت ایمپلنت باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید تا ایمپلنت شما با شکست مواجه نشود.

بررسی نمونه کارهای دندانپزشکی شیان در آپارات

دندان قروچه

آیا بدن ایمپلنت دندان را پس می زند؟

این مورد هم می تواند یکی دیگر از عوامل شکست ایمپلنت دندان باشد. دندان قروچه می تواند مانع از جوش خودردن ایمپلنت به علت ایجاد فشار و جابجایی در استخوان فک شود.

دندان قروچه بصورت ناخوداگاه اتفاق می افتد و معمولا از کنترل افراد خارج است اما می توان بعنوان راه حل از محافظ دندان قروچه یا گارد دندان استفاده کرد.

محافظ دندان قروچه یا گارد دندان قروچه

گارد دهان می‌تواند در شب برای محافظت از دندان‌ها استفاده شود و استفاده کوتاه‌مدت از شل‌کننده عضلات نیز یکی از گزینه‌های ممکن است. اسپلینت (Splint) گزینه دیگری است. برخی از اسپلینت‌ها در بالای دندان‌های بالا و برخی در پایین قرار می‌گیرند.

بسته به نوع طراحی، اسپلینت ممکن است فک را در یک موقعیت آرام‌تر حفظ‌کند یا مانع ایجاد کند تا اسپلینت‌ها به جای دندان‌ها آسیب ببینند. هنگامی‌که دندان قروچه به دلیل فک ناهم‌تراز یا دندان‌های کشیده‌شده به وجود می‌آید، دندانپزشک یا متخصص ارتودنتیست ممکن است پیشنهاد دهد که فک را تراز کند یا فرد را برای بستن بریس جهت درمان بیماری آماده کند.

با‌این‌حال، AAOM این را توصیه نمی‌کند، زیرا ناهم‌ترازی به عنوان یک علت ثابت‌نشده است. اجتناب از غذاها و نوشیدنی‌هایی که دارای غلظت های بالای کافئین یا الکل هستند، ممکن است سودمند باشد. زیرا می‌توانند سایش را افزایش دهند. آدامس ممکن است سبب تشدید دندان قروچه شود، زیرا که می‌تواند سایش و فشردن را به حافظه عضلانی منتقل کند. یکی دیگر از روش‌ها ریلکس‌کردن عضلات فک با دستمال گرم یا پد حرارتی حداقل ۱ بار در روز برای کاهش تنش آنها است.

تراکم استخوان فک برای جلوگیری از شکست ایمپلنت

چنانچه استخوان فک تراکم لازم برای شکل گیری پایه ایمپلنت و در واقع نگهداری آن نداشته باشد عمل ایمپلنت می تواند با شکست مواجه شود. در هنگام جراحی متخصص باید حتما از این مساله آگاه بوده و از راه حل های لازم برای حمایت فک از پایه ایمپلنت استفاده کند.

جابجایی ایمپلنت در حد میکرو

زمانی که ایمپلنت های دندان استقامت و دوام لازم را نداشته باشد احتمال جابجایی ایمپلنت در حد میکرو وجود دارد. این مورد معمولا بعد از کاشت ایمپلنت فوری اتفاق میوفتد.

معمولاً دندان مصنوعی تا زمانی که استخوان فک به طور کامل با ایمپلنت جوش نخورده باشد؛ روی پایه سوار نمی شود اما در روش ایمپلنت فوری که به منظور کاهش دفعات مراجعه بیمار صورت میگیرد روکش دندان روی ایمپلنت در یک جلسه قرار می گیرد و فشار سنگینی به پایه ایمپلنت وارد می کند.

این روش موجب می‌شود بار زیادی به پایه ایمپلنت پیش از جوش خوردن آن با استخوان فک وارد شود؛ در نتیجه کاشت ایمپلنت با شکست مواجه می شود.

• آسیب دیدن نورون های عصبی

چنانچه ایمپلنتولوژیست شما ایمپلنت را در نزدیکی بافت عصبی بکارد نشانه هایی از آسیب رسیدن به آن مانند بی حسی یا خارش در زبان، گونه، لثه یا صورت احساس خواهد شد. پس زدن ایمپلنت به عنوان جسم خارجی در این شرایط ممکن است اتفاق بیفتد. این پس زدن ایمپلنت با نشانه هایی شامل افزایش درد در محل ، تورم، تب و التهاب همراه خواهد بود. ایمپلنت دندان که در فک بالا کاشته شده باشد نیز ممکن است وارد حفرات سینوسی شده باشد. آسیب به نواحی اطراف ایمپلنت دندان ممکن است موجب پس زدن آن توسط بدن و در نتیجه لق شدن و افتادن آن شود.

به منظور کاهش احتمال ایجاد مشکلات بلند مدت باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کرده و سلامت دهان، دندان، لثه ها و ایمپلنت را حفظ کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن حداقل دو بار در روز و استفاده از دهانشویه ها و چکاپ های منظم نزد دندانپزشک مواردی است که به طور معمول باید آنها را رعایت کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *