جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



۱۷ راهکار برای آب کردن شکم در زمان کم

۱۷ راهکار برای آب کردن شکم در زمان کم

755696635

شکم بزرگ چه در خانم ها و چه در آقایان اندام آنها را زشت می کند اگر راهای زیادی برای کوچک و آب کردن شکم امتحان کرده اید و نتیجه نگرفتین در این جا ما به شما ۱۷ راهکار برای آب کردن شکم در زمان کم را بیان می کنیم .

ورزش، تحرک و خوردن غذای مناسب٬ مبنای اصلی لاغر شدن و به دست آوردن شکم صافی است که می‌خواهید. اما اگر دوست دارید هر‌چه سریع‌تر، مثلا تا همین آخر هفته که به یک مهمانی دعوتید، به این هدف دست یابید٬ باید سعی کنید که به مکانیسم داخلی صاف کننده‌ی شکم‌تان اعتماد کنید. شاید بگویید که این چیزی شبیه جادو و طلسم است٬ اما باید گفت که حقه‌های ساده‌ای برای این کار وجود دارد. با متعادل کردن سیستم هاضمه بدن و افزایش فعالیت متابولیسم٬ حجم شکم شما به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد و در کمتر از یک روز نتیجه را خواهید دید. در اینجا به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که حتما برایتان کارساز خواهد بود و شما را به نتیجه دلخواه‌تان می‌رساند.
۱.تنظیم متابولیسم با چای
وقتی سیستم هاضه کُند عمل کند٬ سرعت متابولیسم بدن هم کم خواهد شد. سعی کنید روز خود را با نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل آغاز کنید تا دل و روده‌تان از خواب بیدار شود. این نوشیدنی باعث ارتقای وضعیت هاضمه شده و به حذف غذا و از بین رفتن اشتهای کاذب برای خوردن نمک و شکر می‌انجامد.
۲.دوش گرفتن با نمک فرنگی
دراز کشیدن در وان حمام پر از آب همیشه توأم با آرامش است٬ به ویژه اگر دو فنجان نمک فرنگی هم به آن اضافه کنید٬ چرا که با خارج کردن و بیرون کشیدن آب اضافی بدن٬ باعث کم شدن تورم شکمتان می‌شود. برای پیشگیری از کم آب شدن بدن٬ سعی کنید هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید.
۳.یک عدد موز بخورید
موزها سرشار از پتاسیم هستند؛ ماده‌ای مغذی که به تنظیم وضعیت مایعات بدن کمک می‌کند تا شکمتان صاف شود.
۴.از خوردن برخی سبزیجات خاص بپرهیزید 
با این که سبزیجات سرشار از مواد مغذی‌اند که باعث ارتقای وضع سلامت می‌شوند٬ اما سبزیجاتی که از آنها نام می‌بریم حاوی عوامل مخرب بوده و باعث تورم شکم می‌شوند که عبارتند از: پیاز سفید٬ کنگر فرنگی٬ ذرت٬ بروکلی٬ گل کلم٬ اسفناج خام و قارچ دکمه‌ای.
۵.آدامستان را دور بیاندازید 
آدامس جویدن نه تنها باعث می‌شود که هوای بیشتری وارد شکمتان شود٬ بلکه بسیاری از آدامس‌ها حاوی الکل‌های شیرین و مواد شیرین کننده مصنوعی مانند سوربیتل و گزیلیتول هستند که می‌توانند منجر به تورم شکم شوند. اگر می‌خواهید که چیزی بجوید٬ سعی کنید از چیزهای طبیعی مانند سقز استفاده کنید چرا که کالری شان کم بوده و حاوی مواد شیرین کننده صنعتی نیستند.

۶.مواد حاوی پروتئین را فراموش کنید
بسیاری از لوبیاها حاوی پروتئین‌اند که از سویا گرفته شده است. در بسیاری از مواقع این نوع لوبیاها باعث تولید گاز در بدن می‌شوند. به مانند سایر لوبیاها٬ سویا هم حاوی اولیگوساکارید است؛ مولکول‌های قندی که بدن نمی‌تواند آنها را به شکل کامل تجزیه کند و باعث تولید گاز و تورم در بدن می‌شود.
۷.گشنیر زیاد بخورید
تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب خاصی از روغن‌های گشنیز (خصوصا لینالول و استات گرانیل) درست کار داروهای بدون نسخه را انجام می‌دهند و می‌توانند باعث تنظیم فعالیت عضلات گوارشی و کاهش بیش فعالی روده شوند.
۸.شکلات تلخ بخورید
این نوع شکلات حاوی ۷۰ درصد کاکائو یا بیشتر است. محققان دریافته‌اند میکروب‌های عاشقِ شکلات در معده٬ شیرینی آن را به ترکیبات ضدالتهاب تغییر می‌دهند. وقتی که کاکائو به عصاره‌ها و آنزیم‌های هاضمه‌ی شکمتان می‌رسد٬ میکروب های مفید موجود در معده‌تان را خورده و آنها را تخمیر و به ترکیبات ضدالتهاب تبدیل می‌کنند.
۹.سعی کنید چند وعده غذای مختصر بخورید
برای آنکه متابولیسم بدنتان پیوسته در طول روز فعالیت داشته باشد سعی کنید اسنک‌های مختصر و سرشار از پروتئین و فیبر خورده یا هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار٬ غذای مختصری بخورید. با این کار٬ نه تنها با خوردن مجموعه‌ای از وعده‌های غذایی کمتر در دفعات بیشتر کالری بیشتری می‌سوزانید٬ بلکه حالت کسلی بعد از ظهر یا خستگی پایان روز کاری‌تان هم از بین می‌رود. غذاهای پیشنهادی ما یک عدد سیب با کره بادام زمینی٬ کمی آجیل و میوه‌های دانه‌دار یا ماست است.
۱۰.آرام غذا بخورید تا هوا وارد شکمتان نشود
سریع غذا خوردن باعث می‌شود هوای زیادی وارد شکمتان شده و این امر منجر به شکل‌گیری گاز و تورم نامطلوب شکمتان می‌شود. از طرفی کاهش دادن سرعت خوردن غذا با دهان بسته می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد. سعی کنید با وسوسه خوردن کامل یک وعده غذای سبک مانند یک تکه میوه یا یک مشت آجیل در راه برگشتن به خانه مقابله کنید.
۱۱.نوشیدن با نی را فراموش کنید
درست مثل مکیدن هوا هنگام غذا خوردن که باعث می‌شود احساس متورم شدن داشته باشید٬ نوشیدن با استفاده از نی هم باعث ورود هوای اضافی و احساس تورم در شما خواهد شد.

۱۲.سعی کنید فقط چای یا آب بنوشید
هرچقدر هم که عاشق مزایای قهوه باشید و از سودا متنفر٬ زمانی که صحبت آب کردن شکم در کوتاهترین زمان در میان باشد٬ هر دوی آنها گزینه‌های نامناسب و مضری محسوب می‌شوند. مایعات٬ خصوصا آب برای یک هاضمه‌ی مناسب و متعادل٬ گزینه‌ی مطلوبی هستند. مصرف نوشابه‌هایی که سرشار از قند یا کافئین هستند نه تنها باعث کم آبی بدن می‌شود٬ بلکه در برخی موارد می‌تواند میزان مصرف کالری را افزایش دهد.
۱۳.سعی کنید هیچ غذای چربی نخورید
غذاهای سرشار از چربی می‌توانند باعث برهم خوردن فعالیت گوارشی شما شوند. در شرایطی که برخی چربی‌ها مانند امگا۳ موجود در ماهی و آجیل برای معده شما مفیدند٬ اما این چربی‌ها به همین شکل٬ بر کل بدن شما تأثیر نمی‌گذارند. فست فودها حاوی میزان بالایی چربی‌های ناسالم و مضر مانند چربی‌های اشباع شده و اسیدهای چرب هستند که منجر به بروز واکنش های التهابی در بدن می‌شوند.
۱۴.قدم زدن را فراموش نکنید
به جای لم دادن روی مبل بعد از صرف شام٬ سعی کنید از خانه بزنید بیرون و حدود ۱۵ دقیقه قدم بزنید. وقتی احساس سنگینی می‌کنید یا فکر می‌کنید شکمتان باد کرده٬ این حرکت می‌تواند تأثیر بسزایی در از بین بردن آن داشته باشد. اگر به کرات دچار یبوست می‌شوید٬ سعی کنید پیاده روی شبانه را در برنامه‌تان بگنجانید.
۱۵.نوشیدن چای زنجبیل 
التهاب اغلب به واسطه خوردن غذاهای تند٬ لبنیات و مواد افزودنی شیمیایی رخ می‌دهد و منجر به تورم شکم می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل از دیرباز برای کاهش درد معده٬ و مسدود کردن بسیاری از ژن‌ها و آنزیم‌ها در بدن استفاده می‌شده که به افزایش تورم شکم و در نتیجه التهاب می‌انجامد. اگر عادت به نوشیدن چای دارید٬ سعی کنید چایی بخورید که از دارچین٬ هل٬ شب بو و زنجبیل درست شده باشد.
۱۶.مصرف لبنیات را متوقف کنید
لبنیات می‌تواند برای شکمتان بسیار دردسرساز باشد چرا که بسیاری از افراد بزرگسال به طور طبیعی با بالا رفتن سن٬ میزان تولید آنزیم‌های لازم برای هضم غذا مانند لاکتاز در آنها کمتر می‌شود. اگر به طور مرتب از محصولات لبنی استفاده می‌کنید٬ سعی کنید چند روز آن را قطع کنید و ببینید بدنتان چه واکنشی نشان می‌دهد.
۱۷.به بدن خود باکتری بدهید
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که اضافه وزن دارند میزان باکتری‌های مضر در شکم آنها بیشتر است. برای جلوگیری از فعالیت باکتری‌هایی که منجر به چاقی می‌شوند٬ باید سعی کنید انواع غذاهایی را مصرف کنید که پشتیبانِ باکتری‌های مفید در بدن هستند. این نوع باکتری را می‌توان در شکم افراد لاغر یافت. کفیر و کومبوجا و گوشت با استخوان نمونه‌های خوبی از غذاهای سرشار از پروبیوتیک هستند که به کاهش وزنتان کمک می‌کنند.

پزشکین : ۱۷ راهکار برای آب کردن شکم در زمان کم

اشتراک:


۱ دیدگاه

  1. دوستان عزیزم 
    سلام 
    مطلبتون خیلی خیلی فوق العادست من خیلی استفاده میکنم از این مطالب . من برای لاغری خودم از قرص لاغری زنوور استفاده میکنم خوب جواب گرفتم از این قرص خواستم به شما عزیزان هم توصیه کنم . 

نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)