افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گودی کمر را درمان کنید بدون نیاز به جراحی

گودی کمر را درمان کنید بدون نیاز به جراحی

  • حال برای درمان این عارضه بنا بر شدت می توانید از پزشک متخصص راهنمایی بگیرید، در بسیاری از موارد در صورت تشخیص زودهنگام انجام پاره ای از تمرینات کششی می تواند مشکل را برطرف کند به این منظور موارد زیر را انجام دهید.

 

 

گودی کمر به دلایل مختلفی ایجاد می شود و در وهله اول چنانچه احساس می کنید مبتلا به قوس کمر هستید، این مشکل باید توسط متخصص تشخیص داده شود.

روش تشخیص معمولاً ایستادن به پشت رو به دیوار و اندازه گیری ورود چهار انگشت دست به پشت کمر است که اگر تمامی انگشتان، مچ و یا بازوی دست از پشت کمر عبور کرد نشان دهنده گودی کمر است، از جمله دیگر روش های تشخیص عکسبرداری از ستون فقرات را می توان نام برد.
از مهمترین علل ایجاد گودی کمر موارد زیر است
تنگی عضلات پشت کمر، ضعف عضلات شکم، چاقی، پوکی استخوان، برخی بیماری های مرتبط با ستون فقرات مادرزادی، نشستن به صورت چمباتمه و قوز کردن
گودی کمر ریسک ابتلا به این مشکلات سلامتی را افزایش می دهد
آسیب به اعصاب ستون فقرات، تنگ شدن کانال عضلانی، درد در ناحیه پایین کمر و نیز مشکلات حفظ تعادل بدن
حال برای درمان این عارضه بنا بر شدت می توانید از پزشک متخصص راهنمایی بگیرید، در بسیاری از موارد در صورت تشخیص زودهنگام انجام پاره ای از تمرینات کششی می تواند مشکل را برطرف کند به این منظور موارد زیر را انجام دهید.
ابتدا از خود در حالت نیمرخ که تمام بدن را پوشش دهد عکس بگیرید تا میزان گودی کمر خود و موثربودن تمرینات ورزشی در برطرف کردن آن را بتوانید مشخص کنید.
تمرینات زیر را به ترتیب انجام دهید، در جهت فلش مشخص شده عضلات پا و دست خود را حرکت دهید، دقت کنید در حرکات زمینی همیشه کمر باید مماس بر کف زمین باشد و زاویه نداشته باشد.
۱
 
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
تمرینات را به آهستگی و از دوره های زمانی کوتاه شروع کنید و به تدریج در عرض چند هفته آنها را افزایش دهید.
در اجرای هریک از حرکات زیر نباید هیچ احساس دردی در کمر خود احساس کنید، در صورت احساس درد یا حرکت را به درستی انجام نمی دهید یا دچار مشکل در ستون فقرات هستید که باید با پزشک متخصص مشاوره انجام دهید.
پس از هر دوره انجام این تمرینات عکس گرفته و تغییرات ستون مهره ها را بررسی کنید تا از میزان پیشرفت تمرین ها مطلع شوید.
منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *