افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش وزن با لبنیات و چربی های مفید

کاهش وزن با لبنیات و چربی های مفید

71155_548

متخصصان علم تغذیه در این جا بیان کرده اند که چه نوع چربی ها مفید است برای کاهش وزن در این جا به آشنایی شما با کاهش وزن با لبنیات و چربی های مفید می پردازیم .

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند روزانه ۲ تا ۳ وعده لبنیات مصرف کنید.
۱- شیر ۱٪
شیر بدون چربی کمترین کالری را دارد. اما بسیاری از ویتامین‌ها محلول در چربی هستند؛ این بدان معنی است که شیر بدون چربی مزیت خاصی ندارد و بهتر است که از شیر ۱٪ استفاده شود. با افزودن شیر گاو به بلغور جوی دوسر، غلات و قهوه می‌توانید پروتئین و کلسیم لازم برای بدن را تامین کنید و از فواید شیر در رژیم غذایی خود بهره‌مند شوید.

۲- ماست یونانی
ماست یونانی بیش از هر غذای دیگری که در یخپال دارید، پروتئین دارد. در حین خرید ماست یونانی به برچسب روی بسته بندی دقت کنید و اطمینان پیدا کنید که ماست مورد نظر دارای پروبیوتیک باشد. این باکتری‌های مفید علاوه بر آنکه به هضم غذا و افزایش ایمنی بدن کمک می‌کنند، شما را لاغر می‌کنند.

۳- پنیر فتای کم چرب و موتزارلا
مصرف مواد غذایی کلسیم‌دار مانند پنیر فتا با اعمال تغییرات سلولی از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. پنیر سرشار از پروتئین و چربی است؛ از این رو، اشتهای کاذب شما را می‌گیرد و مانع از پرخوری می‌شود.

۴-تخم مرغ
تخم مرغ منبع پروتئین است. خوردن یک یا دو زرده خوب است، اما توجه داشته باشید که زرده چربی و کالری زیادی دارد. بنابراین، بیش از دو تخم مرغ در روز مصرف نکنید.
چربی‌های سالم
توصیه می‌شود که ۲۵ درصد از کالری‌های مورد نیاز روزانه خود را با مصرف چربی‌های سالم تامین کنید.

۵-پسته
پسته یک میان‌وعده سالم است که به کاهش وزن کمک می‌کند و قلب شما را سالم نگه می‌دارد. مطالعات نشان می‌دهند که درآوردن پوست پسته باعث می‌شود که پرخوری نکنید تا بیش از اندازه کالری نگیرید. پسته یکی از ۷ ماده غذایی است که به کاهش وزن سریع کمک می‌کند!

۶-روغن زیتون
اگر به طور منظم روغن زیتون مصرف کنید، سطح آدیپونکتین در بدنتان افزایش خواهد یافت؛ این هورمون به تجزیه بافت چربی در بدن کمک می‌کند. روغن زیتون به واسطه چربی‌های اشباع نشده‌ای که دارد، برای قلب مفید است. شما می‌توانید از روغن زیتون برای پخت و پز هم استفاده کنید.

پزشکین : کاهش وزن با لبنیات و چربی های مفید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *