افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه درد را در افراد بیمار کنترل کنیم

  • برای کنترل درد متخصصان امر از تجویز داروی مسکن و حتی استفاده از روش‌های کم تهاجمی  یا تهاجمی استفاده می‌کنند تا بیماران درد و رنج کمتری در اثر شیوع بیماری‌شان تحمل کنند.

 

 

سیامک مرادی فوق تخصص درد  گفت: درد نشانه‌ای بوده که در تشخیص بیماری‌های مختلف کمک بزرگی به پزشک می‌کند و امروزه بیماران زیادی برایعارضه درد در قسمت‌های مختلف بدن خود به متخصصان ذیربط مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: برای کنترل درد متخصصان امر از تجویز داروی مسکن و حتی استفاده از روش‌های کم تهاجمی  یا تهاجمی استفاده می‌کنند تا بیماران درد و رنج کمتری در اثر شیوع بیماری‌شان تحمل کنند.

مرادی با بیان اینکه تشخیص بیماری از راه نوع درد حدود ۱۰ سال بوده که در دنیا مطرح شده است، افزود: با استفاده از امکانات و تجهیزات متفاوت بیماری افراد از طریق نوع دردشان تشخیص داده می‌شود و خوشبختانه باید بگویم که کشورمان از نظر تجهیزات و توانایی‌ها همگام با کشورهای پیشرفته دنیا در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وی عنوان کرد: بلوک‌های عصبی، نورولیزه اعصاب، کارگزاری پمپ‌های داخل نخاعی ، روش‌های رادیوفرکانسی و جراحی‌های بسته دیسک و ستون فقرات از جمله روش‌های کنترل درد در بیماران مختلف محسوب می‌شود.

مرادی یادآور شد: تعدادی مقالات متخصصان ایرانی در حوزه درد کم بوده و به همین خاطر اساتید و محققان باید تلاش بیشتری برای رشد و ترقی این حوزه انجام دهند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *