افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه رابطه ای بین آلزایمر و تکان مغزی وجود دارد

96345

  • در یک مطالعه جدید، محققان ۱۶۰ نفر از سربازان ایالات متحده در جنگ های عراق و افغانستان را مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند که تکان مغزی به نظر می رسد بیماری های مربوط به زوال عقل و آلزایمر را در افرادی که به طور ژنتیکی در معرض ابتلا به این بیماری ها هستند، سرعت می بخشد.

 

مغز یکی از پیچیده ترین و خاص ترین اعضای بدن است که بافت خاص و عملکرد منحصر به فردی دارد،یک تحقیق جدید در خصوص زوال روانی و آلزایمر نشان می دهد تکان های مغزی و ضربات محکم به مغز باعث افزایش احتمال  زوال روانی افراد می شود این تحقیق با بررسی جامعه آماری جنگ های قرن اخیر و تاثیرات تکان های مغزی بر روی افراد بدست آمده است.تحقیقات نشان می دهد تکان مغزی می تواند زوال روانی افراد در معرض خطر آلزایمر را سرعت ببخشد.

در یک مطالعه جدید، محققان ۱۶۰ نفر از سربازان ایالات متحده در جنگ های عراق و افغانستان را مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند که تکان مغزی به نظر می رسد بیماری های مربوط به زوال عقل و آلزایمر را در افرادی که به طور ژنتیکی در معرض ابتلا به این بیماری ها هستند، سرعت می بخشد. با این حال، این مطالعه نمی تواند ثابت کند که تکان مغزی خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

مسئول ارشد مطالعه جاسمیت هایز استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی بوستون گفت: «ما دریافتیم که داشتن یک ضربه مغزی همراه است با ضخامت قشر پایین تر مناطق مغز که اولین جایی هستند که در بیماری آلزایمر تحت تاثیر قرار می گیرند. نتایج ما نشان می دهد که در صورت وجود عوامل ژنتیکی، تکان مغزی می تواند کاهش حافظه و ضخامت قشر در مناطق مرتبط با بیماری آلزایمر را سرعت ببخشد.»

محققان گفتند که سربازان در مطالعه، با میانگین سنی ۳۲ سال، نسبتا جوان بودند.

نویسندگان این مطالعه نشان دادند که این تحقیقات می تواند منجر به شناسایی مکانیسم های مربوط به ضربه مغزی شود که به بیماری های مغز مانند آلزایمر، پارکینسون و انسفالوپاتی ضربه مزمن  (CTE)سرعت می بخشد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *