جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



چه برنامه غذایی مناسب سالمندان می باشد

feeding-elderly2-e12

  • این مطالعه با بررسی تغذیه و شیوه زندگی ۵۴ هزار و ۷۶۲ زن به مدت ۲۸ سال نشان می دهد رژیم غذایی سالم به منزله کاهش اختلالات فیزیکی است. این مطالعه نشان می دهد پیری سالم فقط ناشی از مصرف میوه و سبزی زیاد و فعالیت بدنی و اجتناب از مصرف الکل، سیگار، نوشیدنی های شیرین، چربی های ترانس و سدیم است.

برخی موادغذایی می توانند برای سالمندان بسیار مفید و پرخاصیت باشند این افراد بهتر است در خورد و خوراک خود بیشتر دقت کنند و مراقب رژیم غذایی روزانه خود باشند و از سالم ترین خوردنی ها بهره ببرند تا دچار شکل نشوند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که بخش عمده مشکلات حرکتی در سالمندان و افراد میانسال مانند پادرد و کمردرد، کاهش توانایی راه رفتن و تحرک برای امور روزانه و زندگی مستقل، ناشی از رژیم غذایی نامناسب است.

کاهش توانایی های حرکتی به مرور زمان و با افزایش سن، امری طبیعی است و به عوامل متعددی از قبیل فاکتورهای ژنتیکی، سابقه بیماری و عوامل محیطی وابسته است؛ ولی تحقیقات جدید نشان می دهد بخش اعظم این ناتوانی به رژیم غذایی نادرست و شیوه زندگی غلط مربوط می شود. مشاهده افرادی که با وجود سن بالا به راحتی راه می روند و علاه بر انجام تمام فعالیت های روزانه به فرزندان نیز کمک می کنند، انگیزه بالایی برای انتخاب رژیم غذایی صحیح است.

به گزارش مدیکال اکسپرس،مطالعات جدید نشان می دهد تغذیه و سلامت جسمی رابطه مستقیمی دارند. رژیم غذایی سالم علاوه بر سلامت روان، از مشکلاتی مانند دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی، چاقی و انواع سرطان پیشگیری می کند. رژیم غذایی ناسالم و حاوی شکر، روغن، گوشت قرمز و غذاهای آماده، فرآیند پیری را تسریع می کند و توانایی فرد برای رسیدگی به امور روزانه و راه رفتن نسبت به هم سن و سالان کاهش چشمگیرتری دارد و همین امر زمینه را برای بروز افسردگی فراهم می کند.

این مطالعه با بررسی تغذیه و شیوه زندگی ۵۴ هزار و ۷۶۲ زن به مدت ۲۸ سال نشان می دهد رژیم غذایی سالم به منزله کاهش اختلالات فیزیکی است. این مطالعه نشان می دهد پیری سالم فقط ناشی از مصرف میوه و سبزی زیاد و فعالیت بدنی و اجتناب از مصرف الکل، سیگار، نوشیدنی های شیرین، چربی های ترانس و سدیم است. اختلالات فیزیکی ناشی از عضلات و استخوان های ضعیف است؛ بنابراین برای جلوگیری از ناتوانی ناشی از افزایش سن، باید به تقویت عضلات و استخوان ها پرداخت.

بنابراین اگر نیازمند استقلال و توانایی در پیری هستید؛ رژیم غذایی حاوی سبزی هایی با پهن برگ، میوه های رنگارنگ، ماهی، آجیل، حبوبات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی داشته باشید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)