افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور پوستم را زیباتر کنم؟

yo

۱- نوشیدن آب کافی آب

۷۵%وزن بدن آب است . ۹۲% از خون بدن از آب تشکیل شده است . کم آبی می تواند باعث انواع اختلالات در بدن شود. پیری زودرس , اختلال در کارکلیه ها و سیستم گوارش و سایر ارگانها می تواند باعث کم آبی ایجاد شود. ما روزانه ۱.۵ لیتر آب از طریق سیستم گوارش تنفس پوست و کلیه از دست می دهیم که باید آن را جانشین کنیم. اگر نوشیدن آب یک عادت روزانه نباشد سلامت بدن تامین نخواهد شد و نمی توانیم منتظر نتایج مناسب آن در روز بعد باشیم

هدف اصلی این است روزانه ۱۰ – ۸ لیوان آب بنوشید.

۲- خوردن غذاهای تازه

درست مانند خوردن آب ,  خوردن غذاهای سالم به ویژه غذاهای تازه سبزیجات و میوه ها می تواند چهره شما را همیشه سلامت و جوان نگه دارد . میوه های حاوی ویتامین c  و آنتی اکسیدان مصرف کنید از خوردن غذاهای چرب اجتناب کنید

۳- شستشوی صورت

حداقل دو نوبت در روز باید صورتتان را شستشو دهید . سعی کنید از شوینده های مناسب پوستتان استفاده کنید بهتراست با پزشک در این مورد مشورت کنید. پنها  شوینده های مناسبتر از صابون هستند و باعث خشکی پوست نمی شوند. و قدرت پاک کنندگی بیشتری دارند . اگر می خواهید پوست زیبا و شاداب داشته باشید هرگز با آرایش نخوابیده آرایشتان را قبل از خواب پاک کنید . قبل از رفتن به تخت خواب به خستگی قبل از خواب خود اهمیت ندهید . مطمئن باشید که پوستتان در آینده از شما متشکر خواهد بود.

۴- پاکسازی پوست

بسیار مهم است که هر شب پوستتان را پاکسازی کنید شما باید شیر پاک کن یا ژل پاک کننده مناسب پوست خودتان را تهیه و به طور صحیح از آن استفاده کنید . گاهی لازم است از تو نرواسکراب هم استفاده کنید. سعی کنید برای پاک کردن آرایش چشمها پاک کننده های ملایم تر را به کارببرید. چون پوست این ناحیه حساستر است محصولات دور چشم معمولا” بافت چربتری دارند. با حرکت دورانی انگشت چهارم محصول را دور چشم ماساژ دهید و آنرا تمیز کنید.

۵- آبرسانی پوست

صبح و عصر از کرمهای آبرسان استفاده کنید. فرقی نمی کند پوستتان خشک یا چرب باشد به هر حال به رطوبت نیاز دارد. آبرسانها را قبل از آرایش استفاده کنید. برای دور چشم کرمهای مرطوب کننده حاوی ریتنول مناسبترند همیشه کرمهایتان را در دمای مناسب و در صورت لزوم در یخچال نگهداری کنید تا طراوت و تازگی خود را حفظ کنند.

۶ – ماسکهای صورت

سلولهای پوست به طور مرتب تقسیم شده و از سطح پوست می ریزند . ماسکها با تمیز کردن عمقی و از بین بردن سلولهای مرده باعث شادابی آن می شوند.

انواع مختلف ماسک صورت وجود دارد که شما باتوجه به نوع و نیاز پوستتان آنها را انتخاب می کنید.بهتر است خواص هر ماسک را بشناسید مثلا” برای پوستهای بسیار چرب ماسکهای حاوی خاک رس و برای پوستهای بسیار خشک ماسکهای آبرسان توصیه می شوند. از مواد طبیعی می توان به عنوان ماسک استفاده کرد.

۷- جوشهای صورت را لمس نکنید

لمس نکردن جوشهای پوست درواقع بسیار مشکل است ولی چنانچه با دستکاری جوش صورت تحریک شود بخصوص اگر دستها آلوده باشند جوشها بدتر می شوند. بهتر است برای درمان حتما” با پزشک مشورت کنید برای تخلیه جوشهای ناخواسته  محیطهای مناسب مثل سالنهای زیبایی معتبر یا مطب پزشکان را انتخاب کنید.

۸ – لایه برداری سلولهای مرده

استفاده از محصولات لایه بردار باعث از بین رفتن دانه های سر سیاه و پیشگیری از ایجاد چین و چروک می شود. نوع و قدرت لایه بردار با توجه به نوع پوست می باشد. لایه بردارهای محتوی اسیدهای میوه ای برای استفاده در انواع پوستها مناسبترند و در کرمهای شب عمدتا” موجودند.

۹ – استفاده از محافظ SPF

تنها پوست شما در تابستان در معرض اشعه نخواهد بود و خورشید در زمستان هم باعث آسیب به پوست می شود. بنابراین توصیه ما این است که از کرمهای ضدآفتاب با SPF بالای ۳۰ هر ۳-۲ ساعت یکبار استفاده کنید. نور خورشید روند پیری را ترویج  می کند و می تواند با ازبین بدرن الیاف الاستینوکلاژن چین و چروک ایجاد کند همچنین باعث ایجاد سرطانهای پوست می شود و به یادداشته باشید از رفتن به استودیوهای برنزه بپرهیزید زیرا همان عوارض را خواهد داشت

۱۰ – خواب کافی

خواب شگفت انگیز است . خواب کمک می کند تا سلولهای خود را بازسازی کنید و همچنین شما را جوان تر و به درخشش پوست کمک می کند. اگر می خواهید بدن شما قدرت کافی داشته باشد حداقل ۸ساعت در شب باید بخوابید.

دکتر الهه تیموری پرنده

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *