افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور به مو گلت بزم؟

عمل صاف کردن مو  امروزه توسط داروهای شیمیایی انجام می شود که با شکستن پل های گوکردی موی سر و تغییر ساختار و طرز قرار گرفتن این پلها موهای مجعد را به موی صاف تبدیل می کند. مواد صاف کننده از ماده ی فر و دکلره قوی تر است . بنابراین کار با آن با احتیاط کامل و دقت بیشتری باید انجام شود .

هر ماده ی شیمیایی از رنگ گرفته تا مواد دکلره و مواد صاف و فر ، هر چند که با موفقیت انجام شود ، به نحوی به مو آسیب می رساند. موهای شما بعد از انجام عمل فر و صاف و دکلره حتی رنگ ساده دیگر آن موهای طبیعی مقاوم به حساب نمی آید و در مراحل بعدی یعنی اگر خواستید حتی بعد از ۵ ماه بعد موهای صاف شده و یا … خود را رنگ یا مش کنید ، به موهای شما موهای آسیب دیده یا موهای غیر مقاوم گفته می شود و باید از داروهای ضعیف برای کار با موهای شما استفاده شود و این فقط در آن صورت است که عمل صاف یا فر با موفقیت کامل انجام شود و اصلا منظورم موهایی که در اثر عملیات آرایشگاهی سوخته و خشک شده نست. باید از قید کار با آنها گذشت و اجازه داد که موها قدری استراحت کنند و مو های شما رشد کند و بعد با موهای سالم کار کنید. بنابراین همه ی موارد بالا بدین منظور گفته می شود که شما بتوانید به طور متنوع و با فواصل مناسب در مورد موهای خود تصمیم بگیرید و از انجام کاری بطور دائم اجتناب کنید.

gh

در این تصویر تیوپی که بر روی آن SN نوشته شده مربوز به داروی قوی تر و برای موهای طبیعی استفاده می شود و تیوپ دیگر که بر آن SC نوشته شده  داروی ضعیف تر و برای موهای رنگ شده است

عمل صاف کردن مو به سختی دکره یا فر نیست ولی نیاز به متخصص خوب و مسلط دارد. کسی که بتواند با آرامش و تسلط کامل این کار را برای شما انجام دهد .

در هر بسته ی داروی صاف دو تیوپ وجود دارد که اولی داروی صاف است و دومی تثبیت کننده ی آن ، که معمولا بر روی آن نوترالیزور نوشته شده است.

در ایران معمولا از گلت که محصول شوارتسکف آلمان و ولا استرست  که محصول کارخانه ی ولا ی آلمان می باشد برای صاف کردن مو استفاده می شود . پین آپ نیز داروی مناسب ولی گرانتری است.

همیشه سعی کنید برای صاف کردن مو از مواد بهتر استفاده کنید زیرا این کار استرس و ناراحتی های بعد از عمل را کمتر می کند و شما با اطمینان بهتری به کار خود ادامه می دهید . دارو های صاف به دو دسته ی قوی و ضعیف تقسیم می شوند. دسته ی قوی برای موهای طبیعی و رنگ نشده که مقاومت بالا دارند استفاده می شود و دسته ی ضعیف برای موهای رنگ و دکلره شده بکار می رود. فرمول ساخت هر کارخانه با کارخانه ی دیگر فرق می کند بنا براین بطور اکید توصیه می کنم اطلاعات روی بسته و یا بروشورها را به دقت بخوانید.  مدت مکث داروی صاف روی موهای سالم بین ۲۰ تا ۳۵ دقیقه و برای موهای آسیب دیده حداکثر تا بیست دقیقه است و نباید بیشتر دارو بر روی مو بماند . این نکته از مواردی است که بر روی داروهای صاف و فر نوشته شده است و در مورد مارک های متفاوت فرق می کند . این نکته را هرگز فراموش نکنید.

مراحل صاف کردن مو

ابتدا موها را شامپو کرده و بشویید . رطوبت زیاد آن را با کمک حوله بگیرد بطوری که مو رطوبت داشته باشد ولی چکه نکند. مرطوب بودن مو به عمل صاف کردن کمک می کند . همچنین می توانید از لوسیون هایی که قبل از صاف کردن  استفاده می شود روی موهای مرطوب بمالید. لوسیون را ابتدا به کف هر دو دست مالیده سپس آن را روی موهای مرطوب بکشید.  قبل از زدن دارو به دور گردن مشتری حوله یا ظرف مخصوص دور گردن را قرار دهید زیرا در هنگام صاف و فر کردن ، مو مقدار زیادی آب از دست می دهد و باعث خیس شدن لباسهای مشتری می شود .

در مرحله ی بعد تقسیم بندی پنج گانه ی موی سر را انجام دهید . داروی صاف را درون کاسه ای ریخته و با برس رنگ شروع به کار کنید . مانند عمل رنگ کردن از دو سانت مانده به ریشه ، موها را کاملا آغشه به مواد صاف کنید. لایه هایی که جدا می کنید باید کاملا نازک باشد تا داروی فر بتواند بطور موثر بر روی آن اثر کند .  همینطور لایه لایه تا آخر ادامه دهید . سرعت عمل شما باید زیاد باشد . چون زمان عامل مهمی است . کم و زیاد شدن آن بر روی نتیجه ی کار اثر سوء      می گذارد.

نحوه ی تقسیم بندی موی سر نشان داده شده است . کسانی که سریع تر کار می کنند می توانند سر را به سه قسمت تقسیم کنند .

برای هر قسمت لایه ها ی مو باید نازک انتخاب شود تا دارو کامل به خورد مو برود .

توجه : در این مرحله نباید موهای مشتری را بکشید یا شانه کنید فقط مراقب زمان باشید . پس از گذشت بیست دقیقه ( این زمان برای مارک های مختلف متفاوت است) دوباره از پایین شروع به زدن مواد به ریشه ی مو بکنید. لایه لایه موها را بردارید و ریشه ها را مواد بمالید . بعد از صرف دو دقیقه آهسته شروع به شانه کردن بکنید. مو را نکشید. این کار را به مدت ۵ تا ده دقیقه بسته به مقاومت و نوع مو انجام دهید . بعد از این مدت ، درنگ جایز نیست . مشتری را به طرف سرشویی هدایت کرده و با آب ولرم رو به کمی گرم سر مشتری را آرام بشویید.

عمل شست و شو بسیار مهم است. داروهای صاف و فر بسیار بد بو هستند . آنقدر باید مو رابا آب ولرم آرام بشویید تا دیگر از مو های مشتری بوی داروی صاف به مشام نرسد. تقریبا حدود نیم ساعت باید آب ار روی موهای مشتری بگذرد. اگر دارو بطور کامل از روی مو شسته نشود موهای مشتری بعد از عمل صاف شکسته و خرد می شود.

هنگامی که از شستشوی مو فارغ شدید رطوبت مو را با حوله بگیرید . سپس داروی نوترالیزور یا تثبیت کننده را درون ظرفی ریخته و با کمک یک اسفنح آن را بر روی مو بمالید. این کار باید بادقت فراوان انجام شود . مدت مکث نوترالیزور بر روی مو بین ۵ تا ده دقیقه باز بسته به نوع مار ک دارو متفاوت است . بعد از مدت مکث نوترالیزور مو ها را با دقت شسته و آبکشی نمایید . می توانید از یک کاندیشنر خوب بعد از اتمام کار نیز استفاده کنید و دوباره موها را آبکشی نمایید . سپس موها را با حرارت ملایم خشک و فرم دهید .

یک نکته ی مهم دیگر: برای اینکه موهای صاف شده ی شما همیشه شاداب باشند بهتر است قبل از حمام موها را به روغن زیتون ، روغن بادام و یا روغن کنجد آغشه کرده و بگذارید حداقل نیم ساعت روی مو ها بماند و بعد  استحمام کنید . و یا از کاندیشنر های مخصوص موهای صاف استفاده کنید . من هر دو مورد را توصیه می کنم.

50 نظر

    1. یعنی بعضیاش به مو میسازه و خوب میشه بعضیاشم نمیسازه و مو ها میسوزه ومیریزه

  1.  گلت موها رو تا چه مدت صاف نگه می داره باز هم نیاز به اتو و سشوار دارد؟

  2. من موهامو گلت زدم  وقتی موهام خیسه خیلی خوبه ولی وقتی خشک میشن خیلی وز و بد میشن چرا اینطورشده

    1. موی سری که با گلت صاف شده نباید خشک نگه داشت و بهتده با ژل و حالت دهنده های خیس انرا حالت داد

  3. سلام من موهام هنوز خيلي بلند نيست ولي ميخوام گلت كنم ك موج نيفته وكم كم موهامو بلند كنم راهنماييم كنيد لطفا 

  4. من موهامو گلت زدم  وقتی موهام خیسه خیلی خوبه ولی وقتی خشک میشن خیلی وز و بد میشن چرا اینطورشده?

  5. من حالم خوب نیس..موهام وکامل پسرونه کردم چون میریزه وتارنگاش بره….بعدپیش یه مغازه گلت پیداکردم گرفتم گفتم ب خواهرم بزن برام زد ولی باشونه انقدرکشیدروپوسته ی سرم انگارحتی پوستم کندبعداین موادش یه طوری بودبرگشتم خونه سردردشدیدگرفتم وبدنم وبه زورحرکت دادم تاالان سرم سنگینه موهامم سوزوندونرم نکرد…توروخداکمکم کنه یکی. چیکارکنم سردردم ازین موادمیتونه باشه بعداززدن موادتو۵ساعت این علایم وگرفتم چون ازدیشب تاالان هنوزخوب نشدم هنوزم یه ذره پوسته ی سرم بخاطرشونه کردن شدیدمیسوزه وسردرددارم…میترسم توروخداجواب بده یکی

    1. خونسردیه خودتوحفظ کن.
      نفس عمیق بکش.احتمالا موادش
      فاسدبوده بروحموم موهاتوتمیز بشور
      اگه خوب نشدی برو دکتر.

    2. سلام…گلت کردن تایم داره برای موهای مردانه ۸تا ۱۵ دقیقه و موهای زنانه و بلند ۱۰ تا ۲۰ دقیقه…نیم سانت بالاتر از ریشه را مواد گلت زده و به طبق تایم با شانه دانه درشت شانه کنید….شما ۵ساعت گلت رو روی سرتون نگه داشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما برید پیش دکتر پوست و مو فکر کنم سوزوندین ریشه مو رو

    3. سلام من سالها پیش گلت زدم به ریشه مو رسید و ریزش سدید داد . احتمالا شما در اثر استنشاق مسموم شده اید . ضمنا مشکلات تیرویید ریزش مو میدهد.

      1. ۱سانت بالاتر از ریشه میزنن گلت رو
        اگه ام میگی ریزش گرفتی
        طرفش ناشی بوده
        اصلا نباید باریشه ارتباط داشته باشع?

  6. بنظرم گلت بدترین صافی هس ک وجود داره.خیلی از دور و بریام ریختن و مثه چی پشیمون شدن… گلت هم وز میکنه هم بعد چند هفته ریزش و خارش میاره بابا.بهترین راه صافی با کراتینه هستش.من خودم کردم و الانم سه ماهه راحت شدم.موهامم صاف شد.فقط کافیه بعد از حمام یه سرم ضد حرارت بمالم به مو و با سشوار حالت بدم.تا حمام رفتن بعدی و شامپو زدن بعدی صااااااف صااااااااف میمونه

  7. من ی جایی دیدم رش استفادہ از گلت رو شونہ میزد موھاروھنگام استفادہ ولی اینجاچیزی ننوشتہ بود۔۔۔

    1. بستگی به نوع و جنس موهای شما داره
      من به شما توصیه میکنم مواد گلت تون رو sc امتخاب کنید که آسیب کمتری داره.
      در مورد کراتینه هم همون موضوع نوع و جنس مو صدق میکنه قیمتاشم متفاوته از ۵۰ هزار تومن بگیر به بالا…

    2. مگه میشه؟؟؟….
      شاید مشکل از گلتی بوده ک تو استفاده کردی یا از موهاته.

  8. میگن هر کی گلت به موهاش بزنه نصف موهاش میریزه من از موهام خسته شدم ولی میترسم بهش گلت بزنم کسی نمیدونه قیمت کراتینه چقدره؟؟؟

    1. سلام گلم من کراتینه کردم ۱۵۰ با ماسک و برس سشوار شد حدود ۲۰۰ تومن بعد حمام حتما باید سشوار کنی و اگه تونستی اتو بکشی ولی یه خوبی داره دیگه تو جاهای مرطوب سرت وز نمیشه

  9. سلام من خودم گلت زدم خیلی نرم شد موهام فقط یه مشکل داشت هردفعه باشامپو بشوری اثرش ازبین میره برای کسی خوبه اصلا حمام نره

  10. من همیشه موهامو گلت میکنم ولی نه به این روش….البته من پسرم و فک کنم بلندی موهام بیست بیستو پنج سانته….با این روش تقریبا میتونم بگم در حد کراتینه موهام خوب میشن….موهای من موجش متوسطه و فر نیست البته ذاتا….و خلا صه بعد از زدن با دقت گلت به مو تا بیست دقیقه به طور مدام شونه کشی میکنم با دو تا شونه سریع و مداوم البته نه یجوری ک به پوست سر اسابت کنه اصطلاحا با پیشانی شانه و بعد از اون خوب موهامو میشورم و مواد تثبیت کننده میزنم…..ولی چیزی ک مهم تره نگه داری و حالت دادن مو ها بعدشه!!یعنی هر باری که حموم میرین برمیگردین باید موهارو خشک کنید یجوری که نم دار باشه نمه زیاد بعد از اون موهارو با کتیرای طبیعی و رقیق ک خودتون درست کردین اغشته میکنین کامل کامل نه اونجوری ک یکم ژل میزنین!وو بعد بدون سشورا حالتش میدینو برس کشیش میکنید ولی نه مدلی که خیلی پخشو پلا باشه چون مهمه ک برا خشک شدن به هم بچسبه….کتیرای طبیعی خیلی رقیقه بعد از یکی دو ساعت موهاتون کاملا خشک میشه و جذبش میشه…‌..حالا میتونید موهاتونو هر طوری ک دوست دارین حالت بدین و تا هر چند روزی ک بخواین لخت لخت میمونه…..من هر یه ماهو نیم یه بار گلت میکنم….طرظ درست کردن کتیرا هم البته حساسه و اسونه برگه های کتیرا رو توی ظرف در باز مثه یه بطری میریزید و یه لیوان اب گرم بهش اضاف میکنید….میزارید بمونه و هر چند ساعت یه بار همش میزنید بعد یکی دو روز ک کاملا جذب شد در بطری رو میبندین میزارین یخچال میتونین دو بطری همزمان درست کنید ک تا یه ماه داشته باشین…امیدوارم بتونه کمکتون کنه بدرود.

    1. بعد از گلت زدن لازمه سه روز حموم نکنی؟؟؟؟ این شمارمه راهنماییم کن مرسی۰۹۳۹۴۳۴۶۸۴۹

  11. تو گلت از رنگ مو هم استفاده میشه؟؟یعنی رنگ موها تغییر میکنه؟و اینکه گلت کنیم دیگه همیشه موهامون لخته؟

  12. سلام میخام اثر گلت از بین ببرم چیکارکنم کمکم کنید وا بعد از چه مدتی اثرش میره

  13. آقا گلت نکنید پشیمون میشین با گلت موهاتون کم پشت میشن و ریزش مو پیدا میکنید…

  14. سلام من دیشب گلت زدم ولی گفت تا سه روز نباید اب بهش بخوره چرا، ایا میشه الان برم حموم کنم؟

  15. موهامو گلت که‌ می زنم اول که خیسه خوبه ولی بعدا خشک شد به حالت اولیه بر می گرده

  16. اولا اینکه تا اونجا که میتونید از هیچ ماده شیمیایی برا موهاتون استفاده نکنید
    چون ریشه رو ضعیف میکنه

    دوما اگه خاستین گلد کنین به هیچ عنوان موهاتون رو به یه آدم ناشی ندید

    سوما بیش از ربع ساعت نگه ندارید گلد رو

    چهارمن بشدت مواظب باشید با ریشه مو برخورد نکنه که پوست سرتون کنده میشه

    پنجومن بعد از هر بار گلد رفتن از روغن نرم کننده استفاده کنید تا خشکی و وزوزی موتون بره
    رفقایی که راهنمایی خاستن درخدمتم
    تلگرام:moobarez314
    یاعلی

  17. سلام من میخام موهاموگلت کنم ولی میترسم موهام بریزه راهنماییم کنین لطفا

  18. سلام من چن وقت پیش موها گلت کردم ولی وقتی خیس بود خوب بود وقتی خشک میشد وز میشد دلیلشو پرسیدم گفتن گلت کم بوده حجم موهات زیاد بوده از اونه بازم میخام بزرام نظرتون چیه؟@amirhosseinalone79تو تلگرام بگین ممنون

  19. سلام من دوسال پیش موهامو با مواد صاف کردم البته رنگ نداشت.موادیم که آرایشگاه زد اسمش ولاستریت بود دفه اول زمانش کم بود واثر نکرد بعد از یک هفته باز رفتم دوباره زد این دفه ۲۰دیقه صبر کرد بعد شست و خنثی کنندشو زدوشست.بعدم من با روغن زیتون چربشون کردم تا سه روزم حمام نکردم.بعد از اون تا یک سال که ریشه موهام دوباره رشد کرد صاف بود

  20. من گلت کردم ولی میترسم موهام بریزه تو رو خدا بگین بای چ کار کنم که نریزه ازتون خواهش میکنم التماس میکنم
    ۰۹۰۳ ۱۳۶ ۱۹۳۶

  21. گلت روی موهای رنگ کرده میگیره? من کراتینه زدم فقط نرم کرده ولی موهام فره اگه گلت بزنم خوب میشه?

  22. من موهام عصبی و ریزش شدید داره اگه گلت بزنم لخت میشه ممکنه موهام ریزشش شدید تر شه?

  23. من امروز موهامو گلت کردم اما پایین موهام هنوز وزه درست میشه بنظرتون

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *