افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

واکنشی که هنگام گریه کردن در بدن رخ می دهد

download-2

  • شاید برای خیلی‌ از شما عجیب باشد که چرا موقع گریه کردن، انگار یک توده بزرگی در گلویتان گیر کرده و صدایتان کلفت (یا سنگین) می‌شود. هورمون استرس یعنی کورتیزول باعث ایجاد فشار در گلو شده و تنفس شما را کُند می‌کند

 

وقتی گریه می‌کنید، انگار دنیا برایتان به آخر رسیده است. اما گریه کردن چیزی ورای احساس بدبختی و اندوه به همراه دارد. زمانی که چیزی واکنش‌های احساسی شما را تحریک می‌کند، سیستم غدد درون‌ریز بدن هورمون‌هایی را در قسمت عدسی چشم منتشر می‌سازد که چشمانتان را از اشک پر خواهد کرد. اما ببینیم وقتی گریه می‌کنید چه اتفاقات دیگری در بدن‌تان می‌افتد.
گریه کردن شما را در وضعیت جنگ و جدال قرار می‌دهد
در طول شکست عاطفی، مغز هورمون استرس یعنی کورتیزول را تولید می‌کند که باعث جوش و خروش شما خواهد شد. این اتفاق شما را در وضعیت جنگ یا دعوا قرار می‌دهد. بنابراین دفعه بعدی که دچار شکست عاطفی یا احساسی شدید، پیش از آنکه وارد بحث و جدل شوید یا دعوا راه بیاندازید، بهتر است کمی صبر کنید تا آرام شوید.
صدایتان کلفت خواهد شد
شاید برای خیلی‌ از شما عجیب باشد که چرا موقع گریه کردن، انگار یک توده بزرگی در گلویتان گیر کرده و صدایتان کلفت (یا سنگین) می‌شود. هورمون استرس یعنی کورتیزول باعث ایجاد فشار در گلو شده و تنفس شما را کُند می‌کند. در واقع در این حالت گلو کمی ملتهب و حساس شده و حس می‌کنید که چیزی در آن گیر کرده است.
گریه باعث متعادل شدن احساساتتان می‌شود
البته این مسئله چندان خبر تازه‌ای نیست و همه می‌دانید که گریه کردن باعث می‌شود از شر احساسات بی‌خود درونتان خلاص شوید. اشک‌های احساسی ماده‌ای به نام لوسین-انکفالین ترشح می‌کنند که نوعی اندورفین بوده و باعث بالا بردن سطح روحی و کاهش درد می‌شود. در واقع این ماده به شما کمک می‌کند آرام شوید و احساس استرس کمتری داشته باشید. از طرفی گریه کردن باعث از بین رفتن سموم بدن می‌شود. در واقع اشک‌های تولیدشده به مانند ادرار یا عرق عمل کرده و باعث می‌شود از شر مواد شیمیایی بدن خلاص شوید.
گریه باعث کشتن باکتری‌ها می‌شود
اشک‌ها حاوی لیزوزیم مایع بوده که در مایع منی، مخاط،‌ بزاق دهان و شیر مادر وجود داشته و می‌تواند ظرف ۱۰ دقیقه، ۹۰ درصد باکتری‌ها را در بدن بکشد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *