افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هموروئید ( بواسیر ) زنان را بیشتر مبتلا می کند

1422676957-33571-2

دانستنی های پزشکی درباره بیماری بواسیر و به اصطلاح پزشکی همووئیدی را در این جا بررسی می کنیم و این که همووئید زنان را بیشتر مبتلا می کند . همراه ما باشید با جزئیات کامل در مورد این بیماری .

یک متخصص جراحی عمومی گفت: زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به هموروئید قرار دارند که مهم‌ترین علت آن یبوست‌های پس از زایمان است.

دکتر منوچهر امامی، با بیان اینکه علاوه بر ژنتیک، یبوست به عنوان مهم‌ترین علت ابتلا به بیماری هموروئید به شمار می‌رود، اظهار کرد: زور زدن در هنگام دفع مدفوع یکی دیگر از علل ابتلا به هموروئید یا همان بواسیر است.

وی در خصوص علائم هشداردهنده هموروئید گفت: برآمدگی در دور مقعد، درد در ناحیه مقعد و خونریزی از مقعد از نشانه‌های ابتلا به بواسیر است. همچنین خونریزی از مقعد پس از اجابت مزاج رخ داده که به صورت خون روشن است.

این جراح عمومی در ادامه تاکید کرد: در مرحله اول برای بیماران روش درمان خانگی را انتخاب می‌کنیم به طوریکه به بیماران توصیه می‌شود برای بهبود وضعیت خود از غذاهای ملین و موادی مانند روغن زیتون، کاهو، برگ زردآلو و انجیر استفاده کنند. نوشیدن روزانه هشت لیوان آب بویژه برای خانم‌هایی که دچار یبوست پس از زایمان شده‌اند، به جلوگیری از خشکی روده کمک می‌کند.

وی گرم نگه‌داشتن مقعد پیش از اجابت مزاج را از راه‌های درمان بواسیر در مرحله اول دانست و افزود: نشستن در آب گرم به مدت پنج دقیقه پیش از دفع مدفوع و گذاشتن حوله داغ بر روی مقعد، به درمان یبوست و کاهش خونریزی هموروئید کمک می‌کند.

امامی گفت: وقتی بیماری همورئید با درمان‌های خانگی بهبود پیدا نکند درمان جراحی را در پیش خواهیم گرفت. جراحی بواسیر یک عمل ساده و بدون خطر است. مراقبت‌های بعد از عمل مانند استفاده از غذاهای فیبردار و ملین و پیشگیری از بروز یبوست، در بهبود کامل بیماری تاثیر بسزایی دارد.

این متخصص جراحی عمومی تصریح کرد: ممکن است برخی از بیماران پس از انجام جراحی دچار عوارضی نظیر بی‌اختیاری موقتی مدفوع یا گاز شوند. در بیشتر بیماران دیده شده که شقاق با همورئید اشتباه گرفته می‌شود اما باید دانست در بیماری شقاق بیرون‌زدگی وجود ندارد و زخم در قسمت فوقانی سوراخ مقعد ایجاد شده است.

این متخصص جراحی عمومی با بیان اینکه در بیماری شقاق فرد درد زیادی را به همراه خونریزی تحمل می‌کند، افزود: ممکن است فرد مبتلا به هموروئید خونریزی را تجربه نکند.

وی معاینه بالینی را راه تشخیص هموروئید و شقاق دانست و توصیه کرد: با توجه به اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد جامعه به هموروئید مبتلا شده‌اند، توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از این بیماری روزانه هشت لیوان آب بنوشید و غذای گیاهی مصرف کنند.

 

پزشکین : همووئید زنان را بیشتر مبتلا می کند 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *