افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره ظروف نچسب کهنه و رابطه مسمومیت با آنها

هشدار درباره ظروف نچسب کهنه و رابطه مسمومیت با آنها

  • مواد شیمیایی تفلون در بدن انسان باعث این بیماری هایی می شود: مشکلات باروری و رشد جنین، آسیب های بافت کبد، انواع تومورها، افزایش سطح کلسترول، تغییرات تیروئید.

 

برای شما هم بارها پیش آمده که غذا به ظروف تفلون کهنه  چسبیده و ناچار به خیساندن آن شده اید. ظروف تفلونی که مرغوبیت نداشته باشند یا اینکه در اثر مرور زمان خاصیت نچسب بودن را از دست بدهند یک سم کشنده محسوب می شوند.

به خصوص وقتی که شما این ظروف را با غذاهای مانده برای مدتی در آب می گذارید تا مانده غذا از آن جدا شود.

 

مضرات ظروف نچسب

ظروف نچسب از جمله تفلون ها از یک سری مواد شیمیایی ساخته می شوند که اثرات تخریبی بر روی سلامتی بدن انسان دارند. polyfluorinated یکی از مواد شیمیایی به کاررفته در ظروف تفلون است.
کارخانجات تولید کننده تفلون اعلام کرده اند که  مواد به کار رفته در ساخت این ظروف حتی به میزان کم نیز در بدن انسان پایدار باقی می مانند. ظروف تفلون در اثر استفاده طولانی مدت خاصیت خود را از دست می دهند. به این معنا که با تخریب شدن تفلون این ظروف مواد شیمیایی سازنده از آن جدا شده و همراه با غذا وارد بدن انسان می گردد. این مواد شیمیایی حتی به میزان بسیار بسیار اندک هم که باشد در بدن حل نخواهد شد و مشکل ساز می شود.

 

اثرات سو تفلون بر روی سیستم بدن

مواد شیمیایی تفلون در بدن انسان باعث این بیماری هایی می شود: مشکلات باروری و رشد جنین، آسیب های بافت کبد، انواع تومورها، افزایش سطح کلسترول، تغییرات تیروئید.

هنگام تولد نوزاد با شیردهی این مواد به نوزاد منتقل شده و سبب کم وزنی یا مشکلات مرتبط با بیضه می شود. تاثیرات مانده ها تفلون در آب آشامیدنی نیز باعث مشکلاتی در کبد می شود.

 

مشکل چسبیدن غذا به ظروف را حل کنیم

اما با همه این تفاسیر بهتر است راه حلی جهت نچسبیدن غذا به ظروف پیدا کرد. استفاده از ظروف شیشه ای در فر یکی از بهترین راهها می باشد. با این روش هیچ تداخلی بین ظرف غذا و خود غذا پیش نخواهد آمد.

ظروف دیگر از جمله چوبی و چدنی نیز می تواند جایگزین مناسبی برای تفلون ها باشند.

در صورتی که از تفلون استفاده می کنید حتما با قاشق های چوبی غذا را طبخ کنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید تفلون ظرف کهنه نشده باشد که همراه غذا وارد بدن شود.

ظروف تفلون را بر روی اجاق گازهایی که حرارت های خیلی زیاد دارند قرار ندهید

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *