افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی که قبل هر عمل جراحی بهتر است بدانید

  • نوع تغذیه پیش از عمل اهمیت زیادی دارد. رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی خصوصا پروتئین به شما کمک خواهد کرد تا برای یک التیام سریع خود را آماده و مجهز کنید. نکته مهم و ضروری این است که پیش از عمل مصرف کالری یا رژیم غذایی‌تان را محدود نکنید

 

یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به بهترین نتایج عمل این است که خود را به خوبی برای آن آماده کرده باشید. زمانی که جراح مجرب و حرفه‌ای بالا سرتان بوده و برای عمل‌تان برنامه‌ریزی کرده باشد، آماده کردن سریع خود برای عمل اهمیت ویژه‌ای خواهد یافت. تلاش‌های شما پیش از عمل می‌تواند اثرات مثبتی بر ریکاوری یا بهبودی شما بعد از عمل داشته باشد.

کارهای ساده‌ای مانند غذا خوردن در حد اعتدال بسیار تأثیرگذار خواهد بود. از طرفی ترک سیگار و مرتب کردن اوضاع به شما کمک می‌کند تا بتوانید قابلیت خود را برای التیام سریع‌تر ارتقاء دهید. سعی کنید بهترین روش‌ها را جهت آماده شدن برای عمل، دوران التیام و بهبودی بعد از عمل و نیز سؤالات مهمی که باید یک روز قبل از عمل از جراح‌تان بپرسید مورد بررسی قرار دهید. هرگز بخش مهم عمل را فراموش نکنید؛ یعنی همین‌که  اکثر افراد فراموش می‌کنند درباره‌اش تحقیق کنند و آن این است که متخصص بیهوشی شما چه کسی است و بیهوشی شما از چه نوع خواهد بود.

۱.تغییرات سبک زندگی پیش از انجام عمل

نوع تغذیه پیش از عمل اهمیت زیادی دارد. رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی خصوصا پروتئین به شما کمک خواهد کرد تا برای یک التیام سریع خود را آماده و مجهز کنید. نکته مهم و ضروری این است که پیش از عمل مصرف کالری یا رژیم غذایی‌تان را محدود نکنید؛ مگر آنکه جراح‌تان به طور ویژه‌ای به شما توصیه کرده باشد که این کار را انجام دهید.

ورزش پیش از عمل هم به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید بدن‌تان تناسب خوبی دارد و پیش از عمل در وضعیت مناسبی است. اگر تا قبل از آن هم ورزش می‌کردید، به این روال ادامه دهید. اگر ورزش نمی‌کردید، سعی کنید کم‌کم ورزش را به فعالیت‌های روزمره خود اضافه کنید. نیاز نیست حتما ورزش‌ طاقت‌فرسا باشد تا اثر خود را بگذارد، در واقع یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای بسیار بهتر از ورزش نکردن است.

اگر سیگاری هستید، حالا زمان ترک آن است. این کار نه تنها باعث می‌شود در طولانی‌مدت سالم‌تر باشید، بلکه نتایج عمل‌تان هم بهتر خواهد بود. نیاز به دستگاه تنفس برای افراد سیگاری در طولانی‌مدت به شکل شاخصی ریسک بیشتری داشته و گفته می‌شود دوران التیام این افراد هم با زخم‌های بزرگ‌تر، دیرتر سپری می‌شود. از طرفی احتمال بروز ذات‌الریه بعد از عمل در آنها بیشتر بوده و خطر پذیرش مجدد آنها در بیمارستان به خاطر بروز مشکلات بالاتر خواهد بود.

۲.وضعیت مالی و جراحی

حالا که برای عمل خود برنامه‌ریزی کرده‌اید، وقت آن است تا جنبه‌های مالی این روش را بررسی کنید. اگر در حال حاضر کار می‌کنید، بخش منابع انسانی در محل کارتان می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به استفاده از مرخصی استعلاجی یا مرخصی عادی بتوانید اهداف‌تان را بیشتر بررسی کنید. اگر از پوشش تکمیلی معلولیت در محیط کار برخوردار هستید، این مسئله می‌تواند درآمد بیشتری برایتان به همراه داشته باشد البته اگر قرار باشد مدت زمان زیادی از کار دور باشید.

اکثر عمل‌ها به استثنای بیشتر عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه هستند. نکته مهم، یافتن سطح پوششی است که توسط شرکت بیمه پیش از انجام عمل ارائه شده و نیز بخشی از این فرآیند درمانی است که جزو استثنائات پرداخت محسوب می‌شود. در برخی شرایط، پوشش عمل تنها روشی سرپایی را شامل می‌شود مگر آنکه مشکلاتی هم در کار باشد که منجر به بروز وضعیت ناخوشایندی شود، آن هم زمانی که بعد از یک شب خوابیدن در بیمارستان، هزینه‌ها به طور کامل تحت پوشش قرار نگیرد.

۳.ملاقات با جراح

طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید چند هفته پیش از انجام آزمایش‌ها و مصرف داروهایی که پیش از عمل به آن نیاز دارید، با جراح ملاقات کنید. با برنامه‌ریزی به موقع برای این کار، میزان آرامش و انعطاف‌پذیری شما برای روز عمل بیشتر خواهد بود.

حین این دیدار، باید درباره این مسئله هم صحبت کنید که آیا جراح پیش‌بینی می‌کند حین عمل از فرآورده‌های خونی استفاده شود یا خیر. اگر چنین انتظاری می‌رود و شما هم ترجیح می‌دهی از خون اهدایی استفاده نکنید، باید خود را برای انتقال خون اتولوگ آماده کنید، فرآیندی که شما را قادر می‌سازد تا خون‌تان را برای استفاده حین عمل ذخیره کنید.

از طرفی، باید درباره داروهایی که دارید در حال حاضر مصرف می‌کنید و داروهایی که باید چند هفته پیش از عمل و بلافاصله بعد از عمل مصرف کنید، حتما با پزشک مشورت کنید. برخی داروها از جمله داروهای رقیق‌کننده خون، آسپیرین، انسولین و داروهای مخصوص فشار خون می‌توانند سبب بروز مشکلاتی حین عمل شوند.

علاوه بر این مسئله، جراح شما باید بتواند هر نوع وسیله کمکی را برای بعد از عمل به شما معرفی کند؛‌ وسایلی مانند یک واکر برای استفاده بعد از جراحی جایگزینی لگن.

۴. مرتب کردن اوضاع برای دریافت کمک بعد از عمل

برخی بیماران نسبت به دیگران به کمک بیشتری بعد از عمل نیاز دارند. در هر وضعیتی، باید سعی کنید یک فرد قابل اعتماد در اطرافتان باشد تا هم شما را به بیمارستان ببرد و هم بیاورد. اگر خودتان رانندگی کنید ممکن است کمی خطرناک باشد؛ چرا که اثرات داروهای بیهوشی می‌تواند بر توانایی و یا تصمیم‌گیری سریع شما تأثیر بگذارد. اگر دوران ریکاوری شما بیش از چند روز طول بکشد باید ترتیبی بدهید تا کسی به شما در کارهای بیرون از خانه کمک کند. به خاطر داشته باشید که شما قادر نخواهید بود برای بازه‌های زمانی طولانی بایستید یا خم شده و چیزی را بلند کنید و مثلا کارهایی مانند ظرف شستن انجام دهید.

۵.جراحی و کارهای دندانی

اگر نیاز به مراقبت دندانی از هر نوعی پیش از عمل یا بلافاصله بعد از عمل بود، حتما درباره این مسئله با جراح صحبت کنید. برخی اقدامات بر روی دندان باعث افزایش خطر بروز مشکلاتی حین عمل و بعد از آن شده و بدون صحبت با جراح نباید هیچ اقدامی برای آن انجام داد.

این میان خطر بیماری‌های جدی هم وجود دارد مانند اندوکاردیت باکتریایی که با وضعیت دندانی شما هم مرتبط است. اگر در معرض خطر هستید، دندان‌پزشک یا پزشک عمومی برایتان آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد تا قبل و بعد از درست کردن دندان مصرف کنید.

۶.وسایل لازم برای ماندن در بیمارستان

اگر عمل شما نیازمند ماندن در بیمارستان باشد، سعی کنید وسایل ضروری را در ساک‌تان بگذارید تا مجبور نباشید زیاد از وسایل مربوط به بیمارستان استفاده کنید. علاوه بر یک گرمکن راحت، باید لباس‌ها و کفش‌های راحت، وسایل حمام و هر آن چیزی که نیاز دارید مانند کتاب و این‌ها با خود داشته باشید. سعی کنید جواهرات، پول نقد و هر نوع چیز ارزشمند دیگری را در خانه بگذارید. پرسنل بیمارستان، مسئول محافظت از وسایل شما نیستند و در حالی که شما مشغول عمل هستید و خطر گم شدن یا دزدیده شدن آنها وجود دارد.

فراموش نکنید که شناسنامه، کارت ملی، کارت بیمه و لیستی از داروهایی که استفاده می‌کنید همراه با دوز مصرفی آنها با خود در بیمارستان به همراه داشته باشید.

۷.در ۲۴ ساعت پیش از عمل چه باید کرد؟

ترجیحا از ساعت ۵ بعد از ظهر به بعد و در روز قبل از عمل چیزی نخورید؛‌ چیزهایی همچون مایعات، آب‌نبات‌های نعناعی و جویدن آدامس. صبح روز عمل، تنها از داروهایی استفاده کنید که جراح‌تان به طور ویژه‌ای از شما خواسته تا مصرف کنید، با کمی آب. وقتی دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید، آبی که دهان را با آن شستشو می‌دهید قورت ندهید.

اگر احساس ناخوشی داشته یا تب داشتید حتما با پزشک تماس بگیرید، چرا که در چنین شرایطی عمل‌تان باید به تعویق بیافتد. اگر تا حد امکان خود را سالم نگه دارید عمل‌تان با بهترین نتایج انجام خواهد شد.

اگر لاک ناخن زده‌اید، آن را پیش از عمل و رفتن به بیمارستان پاک کنید. لاک ناخن در روند کار دستگاهی که برای اطمینان از دریافت میزان کافی اکسیژن استفاده می‌شود، اختلال ایجاد می‌کند. بهتر است خریدهای لازم برای خانه و بسیاری از کارهای مانده را هم در خانه و پیش از عمل انجام دهید. به خاطر داشته باشید که بلافاصله بعد از عمل قادر نخواهید بود بسیاری از کارها را انجام دهید.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *