افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مواد غذایی که به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می کند

  • ترکیبات موجود در آووکادو باعث حفظ و افزایش رطوبت پوست می‌شود. ویتامین ث موجود در آووکادو در تولید کلاژن نقش دارد که عامل کلیدی در استحکام پوست محسوب می‌شود. آووکادو سرشار از ویتامین ای و لوتئین نیز هست که باعث انعطاف پذیری بیشتر پوست خواهد شد.

 

مصرف ۱۰ گزینه غذایی برای حفظ سلامت پوست، بسیار موثرتر از درمان‌های موضعی است که تا کنون انتخاب می‌کردید:

آب: برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، ۶ تا ۸ فنجان آب بنوشید. البته توجه داشته باشید زمانی که هوا گرم است، ورزش می‌کنید یا فعالیت بدنی زیادی دارید باید بیش از این میزان مایعات دریافت کنید. مصرف کافئین و قند را کاهش دهید. کافئین با تحریک هورمون‌های استرس به ویژه آدرنالین و نورآدرنالین، روند پیدایش چین و چروک را سرعت می‌دهد.

آووکادو: ترکیبات موجود در آووکادو باعث حفظ و افزایش رطوبت پوست می‌شود. ویتامین ث موجود در آووکادو در تولید کلاژن نقش دارد که عامل کلیدی در استحکام پوست محسوب می‌شود. آووکادو سرشار از ویتامین ای و لوتئین نیز هست که باعث انعطاف پذیری بیشتر پوست خواهد شد.

روغن دانه کتان: دانه‌های کتان دارای فیتواستروژن هایی هستند که به حفظ تعادل هورمون‌های زنانه کمک می‌کنند. این شرایط از ایجاد جوش‌های ناشی از تغییرات هورمونی پیشگیری می‌کند.

هندوانه: بیش از ۹۰ درصد محتوای آن، آب است و به همین دلیل میوه‌ای ایده آل برای هیدراته بودن محسوب می‌شود. هندوانه سرشار از ویتامین‌های آ، ب و ث، منگنز و پتاسیم بوده و باعث افزایش سلامت ظاهری پوست می‌شود.

خیار: این میوه ضد آکنه، ضد التهاب، بهبود دهنده زخم‌ها و از بین برنده چربی‌های بیش از حد است. خیار سرشار از سیلیس است که به حفظ سلامت پوست و ناخن کمک می‌کند. با توجه به محتوای آب بالا، خیار برای آبرسانی به پوست از درون بدن کارایی دارد.

سیب: محتوای اسید مالیک موجود در سیب باعث حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود. مصرف سیب بخصوص همراه با پوست یک راه عالی برای تقویت آبرسانی به پوست است.

کلم: رنگ بنفش کلم حاکی از وجود آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست و معکوس کردن آسیب‌های ناشی از مصرف یک رزیم غذایی سرشار از قند، پرفایده است.

روغن زیتون: سرشار از ویتامین ای و اسیدهای ضروری برای جلوگیری از پیری پوست، تحریک جریان خون، بازسازی پوست و کاهش التهاب است. روغن زیتون حاوی پلی فنولهای آنتی اکسیدانی است که اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد.

پاپایا: این میوه گرمسیری علاوه بر این که برای بهبود گوارش شما مفید است، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین ث، فلاونوئیدها، ویتامین ب، و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است. پاپائین موجود در این میوه برای حفظ شادابی پوست و جلوگیری از اثرات مخرب نور خورشید مفید است.

چای سبز: چای سبز حاوی پلی فنول هایی است که به حفظ قابلیت کشسانی پوست و ضد پیری کمک می‌کنند. همچنین، نوشیدن چای سبز به کاهش آسیب ناشی از نور خورشید نیز کمک می‌کند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *