افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معرفی ویتامین های افزایش دهنده رشد مو

images

موهایم رشد نمی کند ؟ قد موهایم بلند نمی شود ؟ برای تقویت و بلند شدن مو چه باید بکنیم ؟ این ها سوال هایی هست که کاربران خانم بسیار می پرسند در این جا به شما پاسخ می دهیم این سوالات را و به معرفی ویتامین های افزایش دهنده قد مو می پردازیم .

شاید هزاران بار شنیده باشیم که ویتامین سی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است؛ اما باید بدانیم که این ویتامین به رشد موها نیز کمک می‌کند.

می‌توانید با مصرف ویتامین‌های لازم از موهای بلند و زیبایتان لذت ببرید. در اینجا ویتامین‌های مفید دیگر برای موهایتان را معرفی می‌کنیم.
ویتامین سی
شاید هزاران بار شنیده باشیم که ویتامین سی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است؛ اما باید بدانیم که این ویتامین به رشد موها نیز کمک می‌کند. ویتامین سی با تسریع روند ساخت کلاژن، باعث تحریک فولیکول‌ها و رشد بهتر موها می‌شود. به گفته پل توماس، مشاور علمی موسسه ملی بهداشت، یکی از مهم‌ترین توابع ویتامین سی در بدن انتقال اکسیژن است. این ویتامین با تسهیل روند تجزیه آهن، تضمین می‌کند که اکسیژن کافی به تمام سلول‌های بدن مخصوصا سلول‌های مو انتقال یابد تا پوست، مو و ناخن‌های سالمی داشته باشیم. شما می‌توانید با مصرف مرکبات، اسفناج، کلم بروکلی و فلفل به ویتامین سی مورد نیاز بدنتان دست یابید.
ویتامین ای
ویتامین ای باعث رشد و توسعه مویرگ‌ها شده و به تقویت جریان خون در بدن کمک می‌کند. این بدان معنی است که ویتامین ای موجب حفظ سلامت پوست سر شده و بستر مناسبی را برای رشد موهای سالم فراهم می‌کند. بسیاری از محصولات مراقبت از مو که باعث درخشندگی موها می‌شوند، حاوی ویتامین ای هستند. از این رو وقتی در موهایتان دست می‌برید، صافی و انعطاف بالای آنها را احساس خواهید کرد. اما مراقب باشید که سطح دریافت ویتامین از مقدار مشخصی بالاتر نرود. گزارشات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می‌دهند که ویتامین ای رقیق‌کننده خون بوده و ممکن است مشکلاتی را به هنگام خونریزی ایجاد کند. اگر مطمئن نیستید از چه منابعی ویتامین ای می‌گیرید، باید بدانید که بادام، کیوی، عنبه هندی، دانه آفتابگردان، کلم پیچ و اسفناج سرشار از این ویتامین هستند. به توصیه موسسه ملی بهداشت، بزرگسالان نباید بیش از ۱۵ میلی گرم ویتامین ای در روز مصرف کنند.
ویتامین اچ
ویتامین اچ که بیشتر با نام بیوتین شناخته می‌شود، از ویتامین‌های گروه ب‌کمپلکس است که در کنار ویتامین‌هایی مانند نیاسین و کوبالامین قرار می‌گیرد (ویتامین اچ به عنوان ویتامین ب-۷ و کوآنزیم آر نیز شناخته می‌شود). از آنجایی که کمبود بیوتین به ریزش موها نسبت داده می‌شود، این ویتامین به عنوان یک عامل تقویتی مناسب برای مو و ناخن‌ها در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که این ویتامین در شمار زیادی از محصولات بهداشتی یافت می‌شود. به علاوه، آووکادو، تخم مرغ، غلات و حبوبات نیز سرشار از ویتامین ای هستند و به زیبایی و درخشندگی موهای شما کمک می‌کنند. کمبود بیوتین یک عارضه بسیار نادر است، اما می‌توانید در این باره با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت ابتلا به ریزش مو از مکمل‌های حاوی بیوتین استفاده کنید. با این حال، مراقب باشید که در روز بیش از ۲.۵ میلی‌گرم بیوتین مصرف نکنید.

پزشکین : معرفی ویتامین های افزایش دهنده قد مو

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *