افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف سرکه باازامیک راهی برای کاهش وزن

balsamic-vinegar-modena

  • مصرف روزانه سرکه بالزامیک از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند، البته از آنجاییکه این چاشنی خوشمزه حاوی مقداری قند است افراد دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند

 

سودابه نعمتی متخصص تغذیه گفت: سرکه بالزامیک یک چاشنی خوش طعم است که غالبا در سالادها و برخی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

این متخصص تغذیه در رابطه با خواص این سرکه گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین فواید سرکه بالزامیک کمک به کاهش و کنترل وزن است زیرا این چاشنی خوشمزه موجب کند شدن روند هضم غذا و در نتیجه جلوگیری از پرخوری شده و به کاهش وزن کمک شایانی می کند.
وی در این خصوص افزود: خاصیت آنتی اکسیدانی سرکه بالزامیک موجب کاهش کلسترول بد در بدن می شود.
این متخصص تغذیه همچنین گفت: سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی اکسیدان ها است که به آن ها ترکیبات پلی فنولی گفته می شود. ما حداقل ۸ نوع آنتی اکسیدان پلی فنولی در سرکه بالزامیک داریم. پلی فنول ها رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می کنند و تمامی انواع آن ضدسرطان بوده در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی بهبود می یابد. از این رو سرکه بالزامیک می تواند خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی کنندگی داشته باشد.
وی در رابطه با سایر خواص سرکه بالزامیک یادآور شد: سرکه بالزامیک خاصیت ضدقارچی دارد و به رفع عفونت های مجاری ادراری کمک بسیاری می کند.
نعمتی همچنین تصریح کرد:‌ یکی از مواد غذایی که در کاهش و بهبود فشار خون و تنظیم قند خون می تواند به بیماران کمک کند استفاده از سرکه بالزامیک است.
وی در پایان اظهار داشت : مصرف روزانه سرکه بالزامیک از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند، البته از آنجاییکه این چاشنی خوشمزه حاوی مقداری قند است افراد دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند
منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *