افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف بیشتر دخانیات در بین روستاییان

  • مصرف دخانیات در میان زنان ۴ درصد و در میان مردان ۲۵. ۱۶ درصد است همچنین ۱۳ درجمعیت شهری و ۱۵.۵ درصد جمعیت روستایی دخانیات مصرف می کنند که بیشترین میزان شیوع مصرف دخانیات در میان زنان و مردان استان قزوین بوده و گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال بیشترین مصرف دخانیات را دارند.

 

حسن قاضی زاده هاشمی در همایش مجمع ملی سلامت با اشاره به تحقیقات جهانی درباره تاثیر سلامت بر اقتصاد و مولفه‌های امنیت گفت: نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد که برای رشد اقتصادی و حفظ امنیت باید به سلامت به عنوان عامل اثرگذار مهم توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقای سلامت مهمترین ماموریت هر دولتی است ادامه داد: توجهی که در دولت یازدهم به سلامت ایرانیان شد بی‌سابقه است موضوعی که توسط ارکان دولت اعم از وزرا و معاونان رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی مورد حمایت قرار گرفت و امیدوارم در دوره ای ۱۰ تا ۱۵ ساله بتوانیم به استانداردهای مطلوب در حوزه سلامت دست یابیم.

هاشمی با اشاره اینکه در سالهای گذشته برای تامین مواد اولیه در خصوص دارو و تامین تجهیزات مشکل داشتیم، گفت: از دستگاه دیپلماسی باید به خاطر حل و کاهش این مشکلات پس از تحقق برجام تشکر کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در گذشته بیماری های واگیردار باعث مرگ و میر شد و امروز مشکلاتی در خصوص این بیماریها وجود دارد اظهار کرد: شیوع چاقی در میان زنان ایرانی ۲۹. ۷۶ درصد و درمیان مردان ۱۵.۲۹ درصد بوده است و شیوع این مشکل براساس محل سکونت در جمعیت شهری ۲۴ درصد و در روستایی ۱۹ درصد بوده است که زنان مازندران بیشترین درصد چاقی در کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی درباره شیوع فشارخون نیز عنوان کرد: زنان ۲۸.۱۹ درصد و مردان ۲۸.۳۱ درصد به این مشکل مبتلا بوده است. فشار خون در میان شهرنشینان ۲۶.۵ و روستاییان ۲۸.۳ درصد است و ۵۰ درصد افراد دارای فشار خون نیز از بیماری خود مطلع نیستند.

وی افزود: استان کردستان بیشترین جمعیت با فشار خون بالا را به خود اختصاص داده است و با توسعه و استقرار شبکه بهداشت تا پیش از پایان دولت از چنین مواردی پیشگیری خواهد  شد

هاشمی با اشاره به مشکل دیابت در کشور گفت: دیابت در زنان ۱۰.۳ و در مردان ۸.۵ درصد است همچنین جمعیت شهری ۹.۹ و جمعیت روستایی ۷.۸ به این بیماری مبتلا هستند که زنان سمنانی بیشترین دیابت در کشور را دارند. همچنین در خصوص چربی نیز زنان ۲۹.۵ و مردان ۲۲.۵ درصد به این مشکل مواجه هستند و شیوع چربی در تهران بیش از سایر نقاط کشور است.

وی بابیان اینکه ۵۰ درصد علت مرگ و میر درمیان ایرانیان بیماریهای قلبی و عروقی و سکته های مغزی است بیان کرد: مصرف دخانیات در میان زنان ۴ درصد و در میان مردان ۲۵. ۱۶ درصد است همچنین ۱۳ درجمعیت شهری و ۱۵.۵ درصد جمعیت روستایی دخانیات مصرف می کنند که بیشترین میزان شیوع مصرف دخانیات در میان زنان و مردان استان قزوین بوده و گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال بیشترین مصرف دخانیات را دارند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *