افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مشکل واژن و راه درمان آن

مشکل واژن و راه درمان آن

download (3)

 

 

خیلی از خانم ها دچار استرس و کاهش اعتماد به نفس هنگام رابطه با همسر خود هستند در این مطلب به بررسی مشکل واژن و راه درمان آن می پردازیم .

معمولا صحبت در خصوص مسائل جنسی برای اغلب خانم‌ها دشوار است، اما اهمیت و رواج بالای این موضوع، پرداختن به این مساله را ضروری می‌کند. شاید روابط جنسی مهم‌ترین موضوع مطرح بین همسران نباشد اما رضایت جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی زناشویی ایفا می‌کند. یکی از مشکلاتی که اغلب خانم‌ها به خاطر آن به متخصص زنان و زایمان مراجعه می‌کنند، گشادی واژن است. اینکه چرا تنگی واژن برای خانم‌ها مهم است، موضوعی است که دکتر آزیتا صفارزاده‌کرمانی، متخصص زنان و زایمان و فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به آن اشاره می‌کند.

چرا تنگی واژن برای خانم‌ها مهم است؟
مهم‌ترین عوامل موثر در گشادی واژن، زایمان‌های طبیعی و عدم انجام ورزش‌های کف لگن بعد از زایمان و همچنین انجام ورزش‌های بدنسازی شدید و بلندکردن وزنه‌های سنگین است. البته گاها در مواردی نیز نسج خود خانم‌ها شل‌تر از بقیه است و باید گفت برخلاف تصور عام، داشتن روابط جنسی زیاد نقشی در بروز این عارضه ندارد.

اغلب خانم‌هایی که از واژن گشاد و شل رنج می‌برند، هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرشان دچار استرس می‌شوند چراکه علاقه دارند خود و همسرشان از لذت جنسی کافی بهره‌مند شوند، بنابراین خانمی که دچار این مشکل است، حین برقراری رابطه با همسرش مدام درگیر این ذهنیت است که آیا با وجود این مشکل همسرش رضایت کافی از برقراری رابطه جنسی را دارد یا نه؟! اگرچه اغلب خانم‌ها از مطرح کردن برخی مشکلات احساس شرم کنند اما نباید اهمیت این موضوع را نادیده بگیرند که اگر خانمی احساس کند، واژن او بیش‌ازحد معمول شل و گشاد است، این موضوع روی اعتمادبه‌نفس او و ایجاد رضایت جنسی در همسرش تاثیر منفی می‌گذارد.

معمولا بعد از زایمان، خانم‌ها به دنبال راه‌هایی هستند که واژن خود را به تنگی قبل از زایمان بازگردانند که از جمله روش‌های ساده، برای حل این مشکل می‌توان به استفاده از سرکه، کرم‌های تنگ‌کننده واژن و تمرینات کگل اشاره کرد. البته روش‌های تخصصی‌تری هم برای رفع این مشکل وجود دارد تا خانم‌ها بتوانند ویژگی‌ها و جذابیت جنسی را بازگردانند. استفاده از لیزر جوانسازی واژن با دستگاه مونالیزا روش تخصصی است که می‌توان آن را امتحان کرد. البته استفاده از لیزر جوانسازی واژن صرفا در بهبود این مشکل موثر نیست و علاوه بر تنگ کردن واژن در آتروفی واژن بعد از یائسگی، درمان سرطان یا برداشتن تخمدان نیز مفید است.

 

پزشکین : مشکل واژن و راه درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *