افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قارچ ناخن پا از علائم تا درمان آن

17

  • قارچ ناخن پا باعث تغییر رنگ (زرد یا قهوه‌ای) ناخن می‌شود و ناخن را ضخیم می‎کند. حتی ممکن است متوجه بوی بدی شوید که از زیر ناخن به مشام می‌رسد. رشد قارچ می‌تواند در نهایت باعث افتادن ناخن شود

ناخن ها برای اکثر خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند.یکی از عواملی که میتواند اعصاب هر خانمی را به هم بریزد،قارچ ناخن میباشد که بطور کلی زیبایی ناخن را بهم میزند.قارچ ناخن پا چیست؟چه علائمی دارد؟چگونه مبتوان فهمید قارچ ناخن پا بوجود آمده است؟راه درمانش چیست؟آیا یک بیماری است؟

قارچ ناخن پا که همچنین به عنوان اونیکومایکوزیس شناخته می‌شود، یک بیماری نسبتا شایع است که می‌تواند ناخن پای شما را نابود کند. ناخن انگشت شست و انگشت کوچک پا بیش از سایر ناخن‌ها در معرض خطر هستند. قارچ ناخن بیشتر در نواحی گرم  و مرطوب داخل کفش رشد می‌کنند. این قارچ برای رشد از پروتئین (کراتین) ناخن پا تغذیه می‌کند. شیوع قارچ ناخن در کودکان بسیار نادر است، اما احتمال شیوع آن با افزایش سن ۴۸٪ افزایش می‌یابد.

پوشیدن کفش‌های تنگ و استفاده از لاک ناخن، خطر ابتلا به قارچ ناخن انگشت پا را افزایش می‌دهد. خطر ابتلا به این عارضه در اماکن عمومی مانند رخت‌کن و دوش بیشتر است. بیماری‌های مزمن موثر برگردش خون، مثل دیابت و HIV نیز خطر ابتلا به این عارضه را افزایش می‌دهند.
علائم قارچ ناخن پا
قارچ ناخن پا باعث تغییر رنگ (زرد یا قهوه‌ای) ناخن می‌شود و ناخن را ضخیم می‎کند. حتی ممکن است متوجه بوی بدی شوید که از زیر ناخن به مشام می‌رسد. رشد قارچ می‌تواند در نهایت باعث افتادن ناخن شود یا آنقدر ناخن را ضخیم کند، که پوشیدن کفش را برای‌تان غیرممکن سازد.
تشخیص قارچ ناخن پا
اگر عفونت قارچ پای‌تان شما را آزار می‌هد، به یک پزشک مجرب مراجعه کنید تا از بخش عفونی نمونه‌برداری کند. نمونه ناخن زیر میکروسکوپ برده می‌شود تا علت عفونت مشخص شود.
درمان قارچ ناخن پا
قارچ ناخن پا یک بیماری مزمن است و اگر باعث درد نشود، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر دچار سایر بیماری‌های مزمن مثل دیابت هستید، باید به دکتر مراجعه کنید. اگر ناخن پای‌تان بیش از حد ضخیم شده است و نمی‌توانید کفش بپوشید، باید نزد دکتر معاینه شوید.
شما می‌توانید در خانه یا در مطب پزشک، ناخن پای‌تان را به آرامی بردارید. همچنین اگر عفونت خفیف و موضعی باشد، می‌توانید از لاک طبی حاوی لوسریل (آمورولفین) یا لوپروکس (سیکلوپیروکس) استفاده کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *