افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فورمول به دست آوردن اضافه وزن

فرمول به دست آوردن اضافه وزن/زنان ایرانی دو برابر مردان چاقند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زنان ایرانی دو برابر مردان چاق هستند، اعلام کرد: دو سوم جمعیت کشور اضافه وزن و چاقی دارند.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛  افشین استوار در ارتباط با چاقی و اضافه وزن گفت: چاقی به عنوان یک بیماری ناشی از فعالیت فیزیکی کم و تغذیه نامناسب است و به عنوان یک عامل خطر در بیماری‌های غیرواگیر همچون قلبی و عروقی، اسکلتی و عضلانی، دیابت، فشار خون، انواع سرطان ها و سکته های قلبی و مغزی اثرگذار است.

وی بیان کرد: از نظر پزشکی فرد چاق به کسی می گویند که وزنش برای قد او زیاد باشد. شاخص نمایه توده بدنی (BMI) تعیین می کند که فرد چاق است یا خیر؟

فرمول به دست آوردن اضافه وزن و چاقی

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: این نمایه از طریق تقسیم وزن به مجذور قد به متر بدست می آید. اگر این شاخص بین ۱۸ تا ۲۵ بود وزن فرد طبیعی است. اگر بین ۲۵ تا ۳۰ بود فرد دارای اضافه وزن است و اگر بالاتر از ۳۰ بود فرد چاق محسوب می شود.

استوار با اشاره به این که ۶۰ درصد جمعیت بزرگسال کشور دارای اضافه وزن هستند، گفت: به طور کلی دو سوم جمعیت کشور اضافه وزن یا چاقی دارند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع چاقی در زن ها دو برابر مردان است. یعنی از هر سه زن ایرانی یک نفر چاق و از هر شش مرد ایرانی یک نفر چاق است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *