افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فشار خون و اثرات نور خورشید بر آن

download (2)

پژوهشگران به نتایج زیادی در مورد اثرات نور خورشید بر کاهش فشار خون دست یافته اند در این مطلب بیان می کنیم فشار خون و اثرات نور خورشید بر آن و این که نور خورشید یکی از عوامل کاهش فشار خون می باشد .

اکسید نیتریک موجود در لایه‌های سطحی پوست به نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و سبب می‌شوند که رگ‌ها برای عبور اکسید نیتریت در جریان خون، بازتر شوند و در نتیجه فشارخون پایین بیاید.
مارتین فیلچ، پروفسور دانشگاه ساوت‌همپتون می‌گوید، «اینکه پوست در تنظیم فشارخون نقش دارد یک کشف غیرمنتظره است.
او می‌گوید، دوری از نورخورشید و استفاده‌ی مداوم از ضدآفتاب به دلیل ترس از سرطان پوست، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.
البته توصیه نمی‌کند که مردم برای پایین آوردن فشار خون حمام آفتاب بگیرند. آنچه او پیشنهاد می‌کند اینست که مدتی از روز را بیرون از محیط بسته و در تابش آفتاب بگذرانید.
فلیچ می‌گوید: مردم از سرطان پوست می‌میرند، و نور خورشید تنها عامل خطری است که در سرطان پوست نقش دارد. ما کاملاً از این موضوع آگاهیم و به هیچکس توصیه نمی‌کنیم تا جایی که می‌تواند، آفتاب بگیرد. خطر سرطان پوست جدی است ولی جدی‌تر از آن خطر بیماری‌های قلبی است. یکی از عوامل اصلی این بیماری‌ها، فشار خون بالاست.
آفتاب گرفتن زیاد خطر سرطان پوست را افزایش می‌دهد اما خطر بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد.
در حالیکه مرگ ناشی از بیماری قلبی بیشتر از مرگ ناشی از سرطان پوست است.
فشار خون در زمستان بالاتر است و با فاصله گرفتن از خط استوا نیز افزایش می‌یابد، البته دقیقا روشن نیست که دلیل آن مربوط به تابش نور خورشید باشد.
همین تحقیقات نشان می‌دهند که نور فرابنفش نیز باعث آزادسازی اکسید نیتریک و در نتیجه پایین آمدن فشار خون می‌شود.
در این تحقیقات ۲۴ نفر با فشارخون معمولی را در معرض تابش اشعه فرابنفش قراردادند طوری که معادل با ۳۰ دقیقه آفتاب گرفتن باشد. محققان دریافتند که رگ‌ها بازتر شدند و فشار خون بطور قابل توجهی پایین آمد و سطح اکسید نیتریک خون تغییر کرد.
پزشکین : فشار خون و اثرات نور خورشید بر آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *