افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

غلظت خون یعنی چه؟

رپورتاژ آگهی؛

به گزارش سایت الودکتر، پزشکان اصطلاح پلی سیتمی (polycythaemia) و اریتروسیتوز (erythrocytosis) را برای نشان دادن افزایش تعداد گلبول های قرمز خون به کار می برند.بیشتر سلول های خون را گلبول های قرمز تشکیل می دهند. آن ها اکسیژن را به تمامی بدن می رسانند. لذا حجم اصلی آنها را هموگلوبین ( پروتئین حمل کننده اکسیژن) تشکیل می دهد.تعداد گلبول های قرمز خون براساس سن و جنس افراد متفاوت است. آقایان گلبول های قرمز بیشتری از خانم ها دارند و نوزادان تازه متولد شده اغلب گلبول قرمز بیشتری از بزرگسالان دارند.افزایش تعداد گلبول های قرمز خون و در نتیجه ایجاد غلظت خون باعث می شود جریان خون به سمت اندام های بدن کاهش یابد و گاهی نیز لخته های خون تشکیل می شوند.

بسیاری از افراد هنگام خون دادن، خون روشن را دلیل بر رقیقی آن و خون تیره را دلیل بر غلظت آن می دانند، در حالی که این تصور اشتباه است، زیرا نمی توان غلظت خون را از طریق چشم غیر مسلح تشخیص داد.هیچ گاه تیره بودن خون دلیل بر غلظت آن نیست، چون خونی که از فرد گرفته می شود از ورید است و خون وریدی به دلیل کمبود اکسیژن اغلب تیره است.با انجام آزمایش خون (CBC) و سنجش میزان هموگلوبین، پزشک می تواند به عارضه غلظت خون پی ببرد. هرگاه میزان هموگلوبین خون (درصد گلبول قرمز خون) از حد معمول بالاتر برود، غلظت خون رخ می دهد.سن شیوع این عارضه بالای چهل سال بوده و در آقایان شایع‌تر است.

غلظت خون

بهترین درمان غلظت خون

پزشکان معتقدند با نوشیدن آب کافی، غلظت خون در حد متعادل باقی می ماند و مشکلاتی مانند لخته شدن خون که عاملی در بروز سکته قلبی است، بروز نمی کند، زیرا کم آبی باعث افزایش غلظت خون شده و گردش خون را دچار اشکال می کند. آلبالو و آب لیموی ترش برای رفع غلظت خون مفید است. مصرف موز نیز برای صاف کردن خون مفید است.به‌ طور کلی میوه‌ها و سبزی‌ها، به‌ علت دارا بودن ویتامین C و فیبرهای محلول و نامحلول، باعث کاهش غلظت خون، کاهش میزان فیبرینوژن (پروتئینی که تبدیل به لخته خون می شود) و کاهش فشار خون می شوند.

به همین علت افرادی که گیاه خوارند ، نه تنها احتمال ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ را از خود دور کرده‌اند، بلکه دارای خون رقیق‌تر و فشارخون و فیبرونوژن پایین‌تری نسبت به افراد هم‌ سن و سال خود هستند.برای کاهش لخته شدن خون از روغن جامد ، روغن نارگیل ، چربی‌های حیوانی، گوشت قرمز ، دل، قلوه، مغز ، پیه ‌گاو و گوسفند به مقدار خیلی کم مصرف کنید و به جای آن از لبنیات کم چرب، ماهی، سبزی و میوه ی فروان استفاده کنید.

درمان غلظت خون با دمنوش جو

غلظت بالای خون، کندی حرکت خون در رگ‌ها و مغز را موجب می‌شود، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، تشکیل لخته‌های خونی، سکته قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده دمنوش جو، خون را رقیق می‌کند.الکیل پیرازین موجود در دمنوش جو باعث کاهش غلطت خون می‌شود. مصرف این دمنوش بهبود جریان خون را به همراه دارد و میزان ابتلای افراد به سکته را کاهش می‌دهد. مصرف دمنوش جو برای مردان میانسال، سالمند و افراد سیگاری مناسب است.

حجامت برای غلظت خون خوب است یا بد؟

۱ . حجامت در وسط ماههای قمری بسیار خوب است . روزهای ۱۷ ـ ۱۹ ـ ۲۱ ـ بسیار عالی است . چون غلبه اخلاطی که در وسط ماههای قمری ایجاد میشود خیلی خوب کنترل میشود . بخاطر جذر و مد .

۲ ـ بطور معمول افراد دموی غلظت خون بالایی دارند و حتی اگر هر ماه هم حجامت کنند خوب است.

۳ . اگر درگیر غلظت خون بالا ـ چربی بالا ـ اوره بالا هستید حتما تحت نظر پزشک طب سنتی، سالی یک الی دو بار حجامت انجام دهید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *