افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض و آسیب های مصرف قند در دوران حاملگی

عوارض و آسیب های مصرف قند در دوران حاملگی

  • به گفته این تحقیق رابطه ای مستقیم بین مصرف قند در طول بارداری و افزایش خطر آتوپی و آسم در کودک وجود دارد. چنین چیزی دقیقا چگونه اتفاق می افتد؟ محققان دقیقا مطمئن نیستند اما مطمئن هستند که با تاثیر قند روی التهاب، سیستم ایمنی و میکروبیوم در ارتباط است.

در تحقیقی جدید که روی تقریبا ۹۰۰۰ مادر انجام گرفت مشخص شد مصرف بالای قند توسط مادر می تواند باعث شود خطر ابتلای کودک به آلرژی و آسم افزایش پیدا کند.

قند می تواند به سلامت کودک آسیب برساند؟

این تحقیق که به تازگی در ژورنال European Respiratory منتشر شده است قند دریافتی خانم هایی که به زودی مادر می شوند را توسط پرسشنامه ای تخمین زده است این قندها شامل تمام گروه های غذایی اصلی می شد. سال ها بعد وقتی کودکان به سن ۸ سالگی رسیدند محققان آنها را مورد ارزیابی قرار دادند تا متوجه شوند مواردی که پزشکان آنها را به عنوان انواع حساسیت، اگزما، اتوپی و عملکرد ریه تشخیص می دهند در این کودکان چگونه است.

بعد از احتساب تمام متغیرهایی که می توانستند در میزان سلامت کودکان تاثیر بگذارند نتایج نشان داد بین میزان مصرف قند توسط مادر و ابتلای کودک به اتوپی و آسم رابطه وجود دارد. جالب اینجاست که رشد این بیماری ها هیچگونه ارتباطی با میزان مصرف قند خودِ کودک نداشت. به عبارت دیگر: میزان قند مصرفی مادر در زمان بارداری از قندی که کودک پس از بدنیا آمدن مصرف می کرد اهمیت بیشتری داشت.

بهترین روش برای اجتناب از قند چیست؟

به گفته این تحقیق رابطه ای مستقیم بین مصرف قند در طول بارداری و افزایش خطر آتوپی و آسم در کودک وجود دارد. چنین چیزی دقیقا چگونه اتفاق می افتد؟ محققان دقیقا مطمئن نیستند اما مطمئن هستند که با تاثیر قند روی التهاب، سیستم ایمنی و میکروبیوم در ارتباط است.

بنابراین چه مقدار شکر زیادی است و خانم های باردار از چه نوع قندهایی باید پرهیز کنند؟ قندهایی که خانم های باردار باید از آنها اجتناب کنند شامل تمام قندهایی می شود که توسط تولید کنندگان به غذاها اضافه می شود و همچنین قند موجود در عسل، شیره و آب میوه ها. این قندها شامل لاکتوز موجود در شیر و یا قندهایی که به صورت طبیعی در ساختار سلولی میوه ها و سبزیجات وجود دارد نمی شود.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *