افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض بد یائسگی در مردان

 

  • وی گفت: مردانی که فعالیت جنسی زیادی تا قبل از این سن داشته اند متوجه این تغییرات خواهند شد، اما آن هایی که میل جنسی و فعالیت جنسی چندانی قبل از ۶۰ سالگی نداشته اند، متوجه این تغییرات نشده و آگاهی نسبت به این مسأله پیدا نمی کنند.

به گفته یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار، یائسگی در مردان معمولاً از ۶۰ سالگی به بعد اتفاق می افتد که البته شباهت ها و تفاوت هایی با یائسگی زنان دارد، اما بسیاری از مردان از این مسأله آگاه نیستند.
دکتر محمود فداکار افزود: از این سن به بعد با کاهش سطح آندروژن خون که اصطلاحاً آندروپوز یا همان یائسگی مردان نامیده می شود، تغییراتی مانند کاهش میل جنسی، ضعف و بی حالی و کاهش نعوذ آلت تناسلی در مردان به وجود می آید که از علائم یائسگی است و اغلب با آن مواجه می شوند، اما برخی علائم مانند افسردگی و پوکی استخوان در همه افراد دیده نمی شود.
وی گفت: مردانی که فعالیت جنسی زیادی تا قبل از این سن داشته اند متوجه این تغییرات خواهند شد، اما آن هایی که میل جنسی و فعالیت جنسی چندانی قبل از ۶۰ سالگی نداشته اند، متوجه این تغییرات نشده و آگاهی نسبت به این مسأله پیدا نمی کنند.
این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری در خصوص تفاوت یائسگی مردان با زنان  افزود: یائسگی زنان معمولاً با علائمی مانند گرگرفتگی همراه است اما در مردان اینطور نیست و ضمن این که قدرت باروری مردان با یائسه شدن آنها از بین نمی رود.
دکتر فداکار تشریح کرد: با توجه به اینکه در خانمها هورمون استروژن بعد از یائسگی به طور کامل قطع می شود،  قدرت باروری هم از بین می رود و احتمال ابتلا به پوکی استخوان درخانم ها به مراتب بیشتر از آقایان خواهد بود، اما در آقایان ترشح هورمون مردانه تستوسترون همچنان ادامه دارد، البته ممکن است کاهش پیدا کند و  با کاهش آن  احتمال ابتلا به پوکی استخوان را درمردان نیز بالا می برد.
وی گفت: عوارض یائسگی مردان را می توان با تجویز برخی مکمل های تقویتی و هورمونی کاهش داد، که معمولاً افرادی برای درمان مراجعه می کنند که فعالیت جنسی داشته باشند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *