افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه ماکارون فرانسوی

طرز تهیه ماکارون فرانسوی

gha 11

شاید تعجب کنید از شنیدن نام ماکارون و تصویر شیرینی ماکارون.همون طور که میبینید ماکارون یک شیرینی خیلی خوش رنگ و خوشمزه است که امروز قصد داریم آن را آموزش دهیم.برای تهیه این شیرینی با ما همراه باشید.

مواد لازم:
مواد لازم مقدار لازم
سفيده تخم‌مرغ  ۳ عدد (۹۰ گرم)
پودرشكر ۱۸۰ گرم
شكر دانه ريز ۴۰ گرم
پودر بادام ۱۲۵ گرم
رنگ موردنظر به ميزان لازم
اسانس موردنظر به ميزان لازم
همچنین بخوانید: طرز تهیه ماکارون شکلاتی

روش تهيه:

در ابتدا سفيده‌هاي تخم‌مرغ را با همزن برقي به هم مي‌زنيم تا پف كنند و سپس آرام آرام شكر دانه‌ريز، رنگ و اسانس را به سفيده اضافه كرده و به هم زدن ادامه مي‌دهيم تا حالت فومي شكل پيدا كند. پودر شكر و پودر بادام را با يكديگر آسياب كرده و خوب مخلوط مي‌كنيم.  بايد توجه داشته باشيم كه به واسطه چربي بادام حالت خميري شكل پيدا نكند.

مواد خشك را در ۳ مرحله توسط ليسك به خورد سفيده‌ها مي‌دهيم. يك ماسوره ساده به قطر ۲ سانتي‌متر داخل كيسه قيف قرار مي‌دهيم. مايه را داخل قيف ريخته و دايره‌هايي به قطر ۳ تا ۴ سانتي‌متر از مايه روي كاغذ مي‌گذاريم. سيني را چند بار روي ميز مي‌كوبيم و به‌مدت ۳۰ دقيقه در دماي محيط استراحت مي‌دهيم تا رويه ماكارون‌ها حالت چسبنده نداشته باشد سپس به مدت ۲۰دقيقه روي پنجره وسط فر مي‌گذاريم. براي بين ماكارون‌ها پس از پخت از خامه يا كرم موردنظر مثل كرم‌هاي كره‌اي يا انواع مارمالاد‌ها استفاده مي‌كنيم.

نكته تكميلي

براي درست كردن اين شيريني بايد تمامي نكات زير را رعايت كنيم. ۱- زرده و سفيده تخم‌مرغ‌ها را از روز قبل جدا كرده و سفيده‌ها را ۲۴ ساعت در يخچال بگذاريم. ۲- سفيده‌هاي تخم‌مرغ را به مدت ۳ تا ۴ ساعت از يخچال خارج كرده تا به دماي محيط برسند. ۳- از تخم‌مرغ تازه براي ماكارون استفاده نمي‌كنيم.۴- بهتر است از رنگ و اسانس پودري براي اين كار استفاده كنيم. ۵- فر را از يك ساعت قبل گرم كرده و مطمئن مي‌شويم كه دماي آن بين ۱۴۰ تا ۱۵۰ درجه سانتي‌گراد باقي‌ مانده و بالاتر نخواهد رفت. ۶- در كف سيني حتما بايد از كاغذ روغني يا صفحه‌هاي سيليكوني استفاده كنيم.۷- مي‌توانيم روي صفحات را با روغن جامد چرب كنيم. ۸- پس از اين‌كه ماكارون‌ها را در سيني گذاشتيم حتما سيني را ۳ تا ۵ بار به آهستگي روي سطح ميز مي‌كوبيم تا حباب‌هاي داخل ماكارون روي سطح آن آمده و از ماكارون‌ها خارج شوند ۹- وقتي كه ماكارون‌ها داخل سيني آماده شدند آن‌ها را بين ۳۰ تا ۴۰ دقيقه در محيط آشپزخانه استراحت مي‌دهيم تا چسبندگي روي آن از بين برود. ۱۰- دقت مي‌كنيم كه سطح زير ماكارون را هيچ‌وقت با روغن مايع چرب نكنيم.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *