افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه باقلوای گردو و دارچین

طرز تهیه باقلوای گردویی خوشمزه

طرز تهیه باقلوای گردویی خوشمزه

 باقلوا

امروز قصد داریم یک باقلوای خیلی خوشمزه به شکل میگو را اموزش دهیم.کودکان خیلی این باقلوا را دوست دارند و از خوردن آن لذت میبرند.این باقلوا بسیاز ساده و راحت میباشد.امیدوارم که شما هم آن را دوست داشته باشید.

مواد لازم:

 

مواد لازم مقدار مواد
زرده تخم‌مرغ ۲عدد
شير يك‌دوم پيمانه
مارگارين ۸۰ گرم
روغن جامد ۲ قاشق سوپ‌خوري
بكينگ‌پودر يك قاشق چاي‌خوري
آرد حدود ۴۵۰ گرم
كره يا مارگارين براي روي باقلوا ۱۰۰ گرم
پودر گردو ۱۵۰ گرم
پودر شكر ۱۰۰ گرم
دارچين ۲ قاشق چاي‌خوري

 

مواد لازم براي شربت:

مواد لازم مقدار مواد
شكر يك ليوان
آب يك‌دوم ليوان
چوب دارچين چند شاخه

 

images

همچنین بخوانید: طرز تهیه شیرینی مرنگ بادامی

طرز تهیه

ابتدا مارگارين را آب كرده و با تخم‌مرغ، شير و بيكينگ‌پودر در يك ظرف گود با همزن دستي، مخلوط مي‌كنيم. آرد را كم‌كم اضافه كرده و تا خمير به دست مي‌آيد آن‌قدر آن را هم مي‌زنيم تا به دست نچسبد.

خمير را به ۲۰ تا ۳۰ گلوله مساوي تقسيم مي‌كنيم و اجازه مي‌دهيم يك يا ۲ ساعت استراحت كند. هر گلوله را خيلي نازك پهن كرده و به تعدادي كه مي‌توانيم به شكل مثلث‌هاي متساوي‌الساقين برش مي‌دهيم، به شكلي كه مثلث‌هاي بلند و كشيده و به‌اندازه تقريبي كف دست داشته باشيم.

روي خميرهاي مثلثي را مخلوط پودر گردو و شكر و دارچين مي‌پاشيم و از طرف يك ضلع شروع به لوله‌كردن خمير مي‌كنيم. لوله‌هاي حاصل را از ۲ طرف كمي به داخل جمع مي‌كنيم تا حالت نعلي ‌شكل پيدا كند.

باقلواهاي آماده شده را داخل سيني چيده، روي آن‌ها را كره‌ ذوب‌شده مي‌ريزيم و به مدت ۲۰ دقيقه در پنجره وسط كه از قبل با دماي ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد گرم‌كرده‌ايم مي‌پزيم، پس از اينكه از فر خارج كرديم، روي آن‌ها شربت قند ريخته و با پسته تزئين مي‌كنيم.

براي آماده‌كردن شربت كافي است آب و شكر را با چوب دارچين جوشانده و اجازه ‌دهيم تا قوام آيد و سپس كنار بگذاريم تا سرد شود.  بهتر است براي اين‌كار باقلوا داغ و شربت خنك باشد.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *