افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوع رو به افزایش عیوب انکساری ناشی از استفاده فراوان از وسایل دیجیتالی

شیوع آسیب های چشمی ناشی از استفاده بی رویه از وسایل دیجیتالی

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از انجمن اپتومتری ایران، دکتر محسن حیرانی با اشاره به شیوع بالای عیوب انکساری در جامعه، تاکید کرد: آسیب های ناشی از استفاده از وسایل الکترونیکی در جامعه نگران کننده است و این معضل برای خانواده ها به خصوص کودکان در سنین مدرسه از اهمیت بیشتری برخوردار است.
مسئول برنامه علمی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران با تاکید بر لزوم کاهش موارد استفاده از وسایل الکترونیکی و دیجیتالی مانند تلفن همراه و تبلت به ویژه موارد غیرضروری، برای پیشگیری از رشد روزافزون آسیب های چشمی در کشور، گفت: در صورت بروز این گونه آسیب ها باید هرچه زودتر به متخصصان مربوطه و اپتومتریست ها به عنوان مراقبین اولیه بینایی مراجعه شود.
مسئول برنامه علمی هفتمین سمینار سالیانه جامعه اپتومتری ایران، به برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: این سمینار با محوریت تجویز منطقی عینک برگزار می شود.
حیرانی افزود: موضوع «ویژن تراپی» یا بیمارانی که بخشی از بینایی آنها از دست رفته و توسط وسایل کمک بینایی اصلاح می شوند، در سمینار امسال مورد بررسی قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این سمینار ۶ پنل شامل تجویز تخصصی درخصوص نزدیک بینی و دوربینی، تجویز تخصصی در آسیتیگماتیسم، تجویز در مشکلات تطابقی و پانل تجویز پیرچشمی، چالش های حوزه تجویز کم بینایی و بیمارانی که دارای بیماری خاص هستند مانند سندرم دان برگزار می شود.
حیرانی، از دیگر برنامه های این سمینار را برگزاری کارگاه هایی با تاکید بر فیت عینک، ساخت عینک، کارگاه لنز، کارگاه دارو درمانی در اپتومتری عنوان کرد و افزود: شعار سمینار امسال، تجویز و ساخت عینک طبی است.
هفتمین سمینار سالیانه جامعه اپتومتری ایران در روزهای ۵ تا ۶ بهمن ماه در سالن امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *