افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شش گیاه تصفیه خون را بشناسید

hee518-3تصفیه خون برای سلامتی بدن بسیار مهم است همانطور که غلظت خون به اندازه تصفیه خون برای رفع آلودگیها دربدن ضروری میباشد.درادامه مطلب زیر با شش گیاهان تصفیه کننده خون آشنا خواهید شد.

تصفیه ی خون به داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کرده و سلول‌ها را از پیری زودرس حفظ می‌کند.
خستگی، نفخ و پوست خشک و کدر می توانند جزو علائمی باشند که نشان می دهند خون شما تمیز نیست و حاوی برخی توکسین‌ها است. در این صورت احتمال دارد که پای کمبود ویتامین ها نیز در میان باشد. حتی امکان دارد سلول‌ها از عناصری اشباع باشند که باید حتما از بدن دفع شوند. خوشبختانه روش‌های طبیعی‌ای وجود دارد که برای تصفیه ی خون مفید است. با ما باشید تا با گیاهان تصفیه کننده ی خون بیشتر آشنا شوید.

سلامت خون ما
همانطور که می دانید کلیه ها و کبد ارگان های مسئول تصفیه ی کننده ی خون و دفع سموم بدن هستند. اما لازم است که با روش های ساده و طبیعی نیز به این ارگان های حیاتی کمک کرد. لازم است که رژیم سالم و مناسبی داشته باشید و با مصرف برخی از نوشیدنی ها به پاکسازی بدن و تصفیه ی خون کمک کنید. تمیزی خون برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است چون باعث پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها و ناخوشی ها می‌شود. علاوه بر این تصفیه ی خون به داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کرده و سلول‌ها را از پیری زودرس حفظ می‌کند. لازم است که با مصرف مواد غذای سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها از ابتلا به کم خونی نیز پیشگیری کنید. در ادامه گیاهان مفید برای تصفیه ی خون را ذکر می‌کنیم.

 چگونه می‌شود خون را سم زدایی کرد؟
قبل از معرفی گیاهان و دمنوش های تصفیه کننده ی خون چند ماده ی غذایی را یادآوری می‌کنیم که کمک زیادی به پاکسازی بدن تان می‌کند.

میوه های تصفیه کننده ی خون:
لیموترش، انگور، پرتقال، گریپ فروت، آناناس، بری ها، کیوی، توت فرنگی و غیره.

سبزیجات تصفیه کننده ی خون:
سیر، پیاز، هویج، کرفس، جعفری، جوانه ها، سویا و غیره.

 گیاهان تصفیه کننده ی خون

 

  گیاه باباآدم
ما توکسین‌های بدن را از طریق پوست و ادرار دفع می‌کنیم. اما برای افزایش سرعت این روند می‌توانید به گیاه باباآدم اعتماد کنید. گیاه باباآدم یک گیاه تمیزکننده ی ویژه است که برای تصفیه ی خون و سیستم لنفاتیک موثر عمل می‌کند. می‌توانید این گیاه را از عطاری ها تهیه کنید. بابا آدم باعث پاکسازی بدن و بهبود جریان خون شده و از احتباس آب در سلول ها و نفخ و سنگینی معده پیشگیری می‌کند. این گیاه برای درمان آرتریت، سیاتیک، نقرس، آکنه، کاهش اسیدیته، رفع سنگ کلیه و سنگ کیسه ی صفرا و همچنین پیشگیری از بیماری های کبدی و صفراوی، درمان عفونت ادرار، هرپس، تب و دیابت و غیره نیز مفید است. می‌توانید روزانه تا دو فنجان دمنوش گیاه باباآدم میل کنید و نتیجه را ببینید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید بهتر است قبل از استفاده از گیاهان با پزشک خود مشورت کنید. می‌توانید نظر عطار را در خصوص میزان و نحوه ی مصرف این گیاه جویا شوید.

 گیاه آقطی
گیاه آقطی یک ملین خوب و در عین حال تمیزکننده ی بدن و ضدعفونی کننده است. این گیاه باعث کاهش حالت نفخ و التهاب های بدن می‌شود. گیاه آقطی قابض طبیعی بوده و جزو تصفیه کننده های موثر خون محسوب می‌شود. می‌توانید از این گیاه برای پاکسازی کلیه ها و کبد استفاده کنید و دمنوش آن را بعد از غذا میل کنید. همچنین می‌توانید از کپسول های آن نیز استفاده کنید. البته لازم است که برای مصرف هر نوع مکمل یا قرصی بتدا انظر پزشک تان را جویا شوید.

 

 گیاه گزنه
لازم است که در مورد خواص گیاه گزنه مطالب زیادی نوشته شود چون این گیاه سزاوار شناخت بیشتری است. گزنه حاوی آهن است و کم خونی را کاهش می دهد. در این روزهای سرد هیچ چیز به اندازه ی نوشیدن یک فنجان دمنوش گزنه برای بدن مفید نخواهد بود. گزنه برای تصفیه ی سریع خون و حذف توکسین‌های آن فوق العاده است. این گیاه ادرارآور بوده و برای تمیزکردن کلیه ها و کبد موثر عمل می‌کند.

 

 گیاه قاصدک
قاصدک قاصد سلامتی است. در این عصرهای سرد زمستانی یک فنجان دمنوش قاصدک میل کنید تا توکسین‌های بدن تان دفع شده و جریان خون تان بهبود یابد. کافیست مقداری از این گیاه را با یک فنجان آب جوش و به مدت ۵ دقیقه دم کرده و نوش جان کنید.

 

گیاه زوفا

بهتر است بدانید که زوفا برای تصفیه ی خون و دفع چربی های مضر بدن فوق العاده است. این گیاه را از عطاری تهیه کنید و دمنوش آن را برای پاکسازی بدن تان از شر توکسین‌ها مصرف کنید. می‌توانید روزانه تا دو فنجان از این دمنوش را میل کنید.

 آلوورا
احتمالا تصور می‌کنید که از آلوورا صرفا برای نرمی و لطافت پوست استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی های روزمره و همچنین پاکسازی بدن از توکسین‌ها یا همان سموم مفید است.آلوورا باعث پاکسازی کبد و کلیه ها می‌شود. می‌توانید چای آلوورا میل کنید. یک قاشق عصاره ی آلوورای خالص را در یک فنجان آب جوش دم کنید و سپس آن را صاف کرده و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند. بهتر است چند قطره لیموترش نیز به این چای بچکانید تا طعم آن بهتر و خواصش بیشتر شود.

منبع:tebyan.net

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *