افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شش نکته مهم در مورد قهوه

Ghahve-300x225

قهوه درست کردن کار سختی نیست به شرط اینکه اصول آن رعایت شود.برای تههی یک قهوه خوشمزه و راحت با ما همراه باشید.امیدوارم که نکات مفیدی باشد

از میوه درختی به نام قهوه،قهوه حاصل میشود.بعد از برداشت محصول و گذراندن مراحلی مانند خشک نمودن،تفت (یا اصطلاحا بو) دادن،جداسازی غلاف،ترکیدن دانه و … در ۲ نوع کلی “عربیکا” و “روبوستا” به بازار عرضه میشود که اولی گران،معطر و مرغوب میباشد و دومی ارزان،پر کافئین و تلخ است.

 

۱ – قهوه را به صورت دانه یا آسیاب نگه می دارند، اما هر دو شکلش ( بخصوص اگر دانه‌های حساس به گرما و رطوبت « عربیکا » باشند )، حتما باید در ظروف بدون درز، تاریک و خنک نگهداری شود تا کیفیت، مزه و عطر آن از بین نرود.

 

۲ – روش های آماده‌سازی قهوه همانند اسامی آن متفاوت است، اما معروفترین آن، « اسپرسو » یا دم کردن به شیوه سریع ایتالیایی است. در این روش، آب داغ و تحت فشار را با دستگاه قهوه‌ساز از روی پودر آسیاب شده یا کوبیده شده قهوه میگذرانند تا قهوه دم بکشد.

 

۳ – برای جلوگیری از تلخی نباید اجازه داد قهوه بجوشد. قهوه دم کرده را نیز زمان کمی می توان در کنار اجاق یا درون ظرف مخصوص، گرم نگاه داشت. پس از آن مزه، عطر و کیفیتش از بین می رود و معمولا آن را استفاده یا مجددا گرم نمی کنند.

 

۴ – اختلاط قهوه دم کرده به شیوه اسپرسو با مواد دیگر، انواعی از قهوه اسپرسو را پدید میآورد. وقتی می گویید « یک فنجان اسپرسو » یعنی فقط قهوه خالی و دم‌کشیده به روش اسپرسو می خواهید، اما « کافی لاته » یا کافه لاته، تشکیل شده از لایه‌های قهوه غلیظ اسپرسو در پایین، سپس شیر داغ و زیاد با لایه‌ای دیگر از کف شیر روی آن؛ « موکا » اسپرسو است با لایه‌هایی از شکلات مایع موکا، شیر و خامه ( کرِم زده‌شده )؛ « کاپوچینو » اسپرسو با کمی شیر داغ و لایه‌ای از کف شیر است که گرد کاکائو یا ادویه‌جاتی مثل دارچین هم روی کف آن می باشند؛ « آمریکانو »، اسپرسو است با مقدار زیادی آب داغ برای رقیق کردن قهوه و….

 

۵ – روش دیگر برای تهیه قهوه، شیوه دیرساز فرانسوی است که با روندی آرام، به قهوه‌ای تلخ‌مزه و سیاهرنگ می رسد و معمولا آن را با شیر سرو می کنند. قهوه فرانسوی همان طور که دیرتر به دست می آید، دیرتر هم خاصیتش را از دست می دهد. پس می توان برای مدت بیشتری ( حتی چند ساعت ) از آن استفاده کرد.

 

۶ – قهوه یونانی، قهوه ترک، شیرقهوه، ماکیاتو، آیس کافی و… با طعم ادویه‌جاتی چون هل، وانیل، جوزهندی، دارچین و مانند اینها نیز از انواع دیگر قهوه است که هر کدام طرز تهیه، مزه، بو، مواد، مقادیر و شیوه مصرف متفاوتی دارد.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *